رمزارز شیبا اینو چیست؟ آموزش و سرمایه‌گذاری + کیف پول‌ها

دنیای رمزارزها بسیار پیچیده است. از زمانی که بیت‌کوین به عنوان نخستین ارز رمزنگاری شده مورد توجه قرار گرفت، تا به امروز تعداد بی‌شماری رمزارز معرفی شده است. داستان تولد و مسیر طی شده توسط هر یک از این رمزارزها، ویژه خود آن ارز است. در بسیاری از مواقع رمز‌ارزها در ابتدای معرفی به بازار، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اما با گذر زمان و تجربه یک رشد قیمتی زیاد، بر سر زبان‌ها می‌افتند. یکی از پروژه‌هایی که به همین صورت مشهور شده، ارز شیبا است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که شیبااینو دقیقاً چیست، چه هدفی دارد و چه آینده‌ای ممکن است داشته باشد. همچنین می‌گوییم که چرا قیمت شیبا اینو تا این اندازه رشد کرده است و خیلی‌ها را یک‌شبه به ثروت رسانده است. سپس راهنمایی‌ها و توصیه کارشناسان را درباره سرمایه‌گذاری روی شیبا اینو می‌خوانید و در پایان، علاوه بر آشناشدن با بهترین کیف پول‌های شیبا، به سوالات متداول پاسخ داده میشود.

با ما همراه باشید.

شیبا اینو (Shiba Inu) بدون شک یکی از جنجالی‌ترین، خبرسازترین، پرتناقض‌ترین و در عین حال موفق‌ترین ارزهای دیجیتالی است که به‌تازگی وارد دنیای این ارزها شده‌اند. مانند همه ارزهای دیجیتال دیگر، شیبا اینو را هم می‌توان در یک جمله توصیف کرد و هم می‌توان یک مقاله چند هزار کلمه‌ای را به آن اختصاص داد. اگر بخواهیم این ارز دیجیتال را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم:

شیبا اینو (Shiba Inu) یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که نام و نماد خود را از یک نسگ با همین نام الهام گرفته است.

همین تعریف کوتاه برای پی‌بردن به برخی از ویژگی‌های اساسی شیبا اینو کافی است. شیبا اینو یک توکن 20-ERC بتنی بر اتریوم است؛ بنابراین این ارز دیجیتال، بلاک چین اختصاصی ندارد و به‌عنوان یک توکن روی بلاک چین اتریوم پیاد‌ه‌ سازی شده است.

این توکن از یک نژاد ژاپنی سگ به نام شیبااینو الهام گرفته است. سگ شیبا اینو به‌دلیل چهره بانمک و خندانی که دارد، خارج از فضای ارزهای دیجیتال هم محبوبیت خاصی پیدا کرده و به یک میم اینترنتی برای بیان احساسات در مواجهه با یک رویداد عجیب تبدیل شده است؛ بنابراین بهره‌گیری شیبا اینو از نام و تصویر این سگ، آن را به یک میم کوین تبدیل می‌کند.

تصویری از سگ شیبا اینو که به یک میم اینترنتی تبدیل شده است.

. بنیانگذار شیبا اینو :

این توکن در اوت سال ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹) و توسط توسعه‌دهنده ناشناسی با نام مستعار ریوشی (Rhyoshi) عرضه شد. از ابتدا تعداد ۱ کوادریلیون توکن شیبا وجود داشت که ریوشی ۵۰ درصد از آنها را در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ قفل کرد و ۵۰ درصد دیگر را برای تضمین امنیت و عملکرد شبکه، در اختیار ویتالیک بوترین ، خالق اتریوم قرار داد. ویتالیک بوترین هم در میانه همه‌گیری ویروس کرونا، ۱۰ درصد از توکن‌های شیبای خود را برای کمک به خیریه‌ای در هند فروخت و ۴۰ درصد بقیه را به یک آدرس غیرقابل‌استفاده یا به‌اصطلاح «منقضی‌شده» ارسال کرد تا تعداد توکن‌های در گردش شیبا را کاهش دهد و به افزایش ارزش آن کمک کند.

یکی از ویژگی‌های جالب شیبا اینو، تشابه آن با دوج کوین است. اگر از طرفداران ارزهای دیجیتال هستید و اخبار مربوط به این ارزها را دنبال می‌کنید، مسلماً نام دوج کوین را شنیده‌اید و آن را می‌شناسید. دوج کوین را شاید بتوان معروف‌ترین میم‌ کوین دنیای ارزهای دیجیتال دانست که به‌دلیل حمایت‌های ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت تسلا، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد و به تیتر یک خبرگزاری‌های کریپتویی و غیرکریپتویی جهان تبدیل شد.

دوج کوین اولین ارز دیجیتال دنیاست که از تصویر یک سگ برای نماد خود الهام گرفته و دقیقاً از همین نژاد سگ برای این کار استفاده کرده است. این ارز دیجیتال در تاریخ ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ (۱۵ آذر ۹۲) به‌طور رسمی عرضه شد و بسیار قدیمی‌تر از شیبا اینویی است که سال ۲۰۲۰ ایجاد شد.

به همین دلیل، بسیاری از افراد شیبااینو را یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از دوج کوین تلقی می‌کردند که قصد دارد از فرصت پیش‌آمده استفاده کند و مجدداً تجربه دوج کوین را تکرار کند. این در حالی است که توسعه‌دهندگان و تیم شیبا اینو، دقیقاً عکس چنین چیزی را ادعا می‌کنند.

آنها شیبا اینو را قاتل دوج کوین (Dogecoin Killer) می‌خوانند و آن را رقیبی سرسخت برای دوج کوین معرفی می‌کنند.

صرف‌نظر از اینکه این ارز دیجیتال نسخه کپی‌برداری‌شده دوج کوین است یا قاتل آن، حقیقت این است که این توکن اکنون به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده و توانسته است ماهیت مستقلی را برای خود ایجاد کند. در زمان نگارش این مقاله، شیبا اینو در رده‌بندی سایت کوین‌مارکت‌کپ در جایگاه ۱۳ قرار دارد و فاصله چندانی با دوج کوین که رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده ندارد.


تفاوت‌های شیبا با دوج‌کوین:

 دوج‌کوین دارای بلاکچین اختصاصی خود است اما رمزارز شیبا بر بستر اتریوم قرار دارد.

 دوج‌کوین یک کوین است ولی شیبا یک توکن است.

 دوج کوین با فرآیند استخراج تولید می‌شود ولی ارز شیبا اینگونه نیست و از ابتدا تمام توکن‌های آن در شبکه قفل شده‌اند.

تعداد کوین‌های دوج‌کوین بی‌نهایت است ولی شیبا به تعداد ۵۸۹.۷۴تریلیون توکن دارد

 

1-SHIB: 

شیبا اینو یک پروژه بلاک چینی و جامعه‌محور است که هدف آن ارائه یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است. این پروژه هم مانند همه پروژه‌های دیگری که در این حوزه وجود دارند، یک توکن اصلی به نام شیب (SHIB) دارد که می‌توان از آن به‌عنوان ابزار پرداخت، ذخیره ارزش و ابزار سهام گذاری  در شبکه شیبا اینو استفاده کرد.

با این حال، اکوسیستم شیبا اینو محدود به توکن شیب نیست و کارایی آن بسیار گسترده‌تر است. شبکه شیبا اینو یک صرافی غیرمتمرکز به نام شیبا سواپ (Shiba Swap) دارد که می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت و تنها با اتصال کیف پول خود، توکن‌های خود را در آن تبادل کنید. کاربران همچنین می‌توانند نقدینگی صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ را تأمین و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

علاوه بر این، توکن‌ شیب تنها توکن اکوسیستم شیبا اینو نیست و این شبکه دو توکن دیگر به نام‌های لیش (LEASH) و بون (BONE) هم دارد که هردوی آنها مبتنی بر ERC-20 هستند.

2-LEASH:

لیش دومین توکنی است که در اکوسیستم شیبا اینو ساخته شده و امکان سهام‌گذاری این توکن هم برای کاربران فراهم شده است. جالب است بدانید که نام دیگر لیش، دوج کیلر (Doge Killer) به‌معنای قاتل دوج است. لیش شاید از نظر محبوبیت به توکن شیب نرسد؛ اما باید بدانید که این توکن از نظر میزان افزایش قیمت در واحد زمان، بین سه توکن اکوسیستم شیبا اینو پیشتاز است. تنها تعداد ۱۰۷,۶۴۷ عدد از توکن لیش ایجاد و عرضه شده است و این تعداد محدود، نقش مهمی در افزایش ارزش آن دارد.

3-BONE:

بون توکن حاکمیتی شیبا اینو است که در آینده نزدیک، امکان مشارکت در اداره سازمان خودگردان  غیر متمرکز (DAO) شیبا اینو را برای اعضای جامعه آن فراهم خواهد کرد. عرضه توکن‌های بون به‌اندازه توکن‌های لیش محدود نیست و تعداد ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ عدد از این توکن وجود دارد. دارندگان توکن بون می‌توانند رأی خود را درباره تغییرات مهم شبکه شیبا اینو اعلام کنند. هرچه تعداد بیشتری از این توکن‌ها در اختیار داشته باشید، از حق رأی بیشتری هم برخوردار خواهید بود. آن‌طور که در وب‌سایت رسمی پروژه گفته شده، توکن بون امور مالی غیرمتمرکز دیفای را یک سطح ارتقا خواهد داد.

---------------------------------------------------------------

شیبا اینو همچنین یک ابتکار به نام{ رشد هنرمندان شیبا (Shiba Artist Incubator) } ارائه کرده است که نوعی بازار توکن های غیر مثلثی (NFT) است. این نوآوری از همه هنرمندانی که به سگ‌های شیبا اینو علاقه‌مند هستند دعوت می‌کند آن دسته از آثار هنری خود که به این سگ‌ها مرتبط‌اند را به این بازار NFT بیاورند و در آن به نمایش بگذارند.

در اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰)، تیم پروژه، ۱۰,۰۰۰ NFT به نام شیبوشی (Shiboshi) را روی بلاک چین اتریوم توسعه داد و اعلام کرد که قصد دارد یک بازی NFT با نام

 شیبوشی گیم (Shiboshi Game) عرضه کند. آنها همچنین از یک مکانیسم توکن‌سوزی جدید رونمایی کردند. روش کار این مکانیسم به این شکل است که اگر دارندگان توکن Shiboshi قصد داشته باشند نام توکن‌های خود را تغییر دهند، باید کارمزدی با ارزش ۱۰۰ دلار در قالب توکن شیب پرداخت کنند. توکن‌هایی که از این طریق دریافت می‌شوند سوزانده خواهند شد و این به کاهش موجودی توکن شیب و افزایش ارزش آن کمک خواهد کرد.

یکی از نکات جالب‌توجه در رابطه با اکوسیستم شیبا، اصطلاحاتی است که در این شبکه بلاک چینی استفاده می‌شوند. شیبااینو بسیاری از اصطلاحات تخصصی حوزه ارزهای دیجیتال را شخصی‌سازی کرده و آنها را به‌نوعی تغییر داده که با ماهیت میم‌گونه آن مطابقت داشته باشند. به‌عنوان مثال، در دنیای این ارز دیجیتال به‌جای اصطلاح رایج وایت پیپر، از اصطلاح ووف پیپر (WoofPaper) استفاده می‌کند. بسیاری از اصطلاحات تخصصی دیگر از جمله سهام‌گذاری، تبادل توکن‌ها، پاداش تأمین نقدینگی و جامعه کاربران، معادل‌های خاص خود را در این شبکه دارند.


 

 

برای نگهداری شیبا اینو هم مانند همه کوین‌ها و توکن‌های دیگر، به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. ازآنجاکه شیبا یک توکن اتریومی است، از همه کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اتریوم می‌توان برای نگهداری آن استفاده کرد.

درجه ی امنیت، کاربرد و قابلیت های هر والت با دیگری متفاوت است. کیف پول های شیبا به طور کلی به 2 دسته تقسیم می شوند:

1-کیف پول های نرم افزاری: کیف پول های نرم افزاری برنامه های موبایل، دسکتاپ و یا افزونه های مرورگر و تحت وب هستند. ویژگی اصلی این والت ها کاربری ساده و اتصال به اینترنت است.

2-کیف پول های سخت افزاری: کیف پول های سخت افزاری دستگاه های آفلاین هستند که به صورت فیزیکی و بدون اتصال به اینترنت در دسترس می باشند. استفاده از این کیف پول ها به دلیل امنیت بالا مورد توجه سرمایه گذاران با دارایی های زیاد و طولانی مدت قرار میگیرد.

صرف نظر از اینکه انتخاب شما هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شیبا اینو یک والت سخت افزاری است و یا نرم افزاری  است، در جدول زیر برخی از کیف پول‌های اتریومی را که برای نگهداری شیبا اینو مناسب هستند به‌علاوه لینک دانلود یا دسترسی به آنها مشاهده می‌کنید:

لینک دانلود/ دسترسی 
نوع
نام
دانلود
نرم‌افزاری/ موبایل
کیف پول تراست والت
دسترسی
نرم‌افزاری/ تحت‌وب
کیف پول مای‌اتروالت
دانلود
نرم‌افزاری/ افزونه مرورگر
کیف پول متامسک
دانلود
نرم‌افزاری/ موبایل و دسکتاپ
کیف پول اتمیک
فیزیکی 
سخت‌افزاری
کیف پول لجر/سیف پل

فراموش نکنید که در دنیای ارزهای دیجیتال، واسطه‌ای وجود ندارد و مسئولیت تضمین امنیت دارایی‌های دیجیتال شما بر عهده خودتان است. بنابراین کلید خصوصی  خود را در جایی امن نگهداری کنید، آن را در اختیار کسی قرار ندهید و تهیه نسخه پشتیبان (بک‌آپ) از کیف پول خود را فراموش نکنید.

می‌دانید که منظور از کلید خصوصی در کیف پول‌های ارز دیجیتال، همان عبارت بازیابی (Recovery Phrase) ۱۲تا ۲۴ کلمه‌ای است که در ابتدای راه‌اندازی کیف پول، با یک ترتیب مشخص در اختیارتان قرار می‌گیرد. این کلمات رمز دسترسی شما به دارایی‌های دیجیتالتان هستند و در صورتی که آنها را در اختیار داشته باشید، می‌توانید از هر نرم‌افزار و دستگاهی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید؛ اما در صورتی که آنها را فراموش کنید، امکان ازدست‌دادن دسترسی به همه این دارایی‌ها وجود دارد.

 


مزایا 

برند ارز دیجیتال میم با ارزش

در حال حاضر حدود 13000 ارز دیجیتال در جهان وجود دارد و هر هفته ارزهای جدیدی ظاهر می شوند. تعداد معدودی از این ارزهای دیجیتال مزایای فناوری متفاوتی را نسبت به بیت‌کوین، اتریوم و یا سایر ارزهای دیجیتال برتر ارائه می‌دهند. برای متمایز شدن در میان انبوه آلت کوین ها برندسازی موثر و کلیدی است. شیبا اینو از دستورالعمل برند سازی دوج کوین پیروی کرده است. شیبا اینو در طول اجرای تماشایی خود در رسانه های اجتماعی پر طرفدار بوده است و برند آن مانند آتش در حال گسترش می باشد. بدون مزیت فناوری قابل توجه در این مرحله شیبا اینو ممکن است در دراز مدت رشد کند و یا به دلیل قدرت برند خود از بین برود.

شیبا سواپ

یکی از راه هایی که توسعه دهندگان شیبا اینو تلاش می کنند تا جامعه و برند خود را ایجاد کنند ایجاد صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ است. صرافی‌ های غیر متمرکز اساساً صرافی‌ های همتا به همتایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند بدون اتکا به یک واسطه ارزهای دیجیتال را معامله کنند. شیبا اینو یکی از سه رمزارز موجود در اکوسیستم شیبا است. کاربران شیبا سواپ همچنین می‌توانند ارز دیجیتال خود را برای ایجاد بازده مانند سود پرداختی به حساب پس‌انداز به اشتراک بگذارند.

معامله آن در رابین هود

شیبا اینو یک جامعه پرشور از حامیان آنلاین دارد و این جامعه بر اپلیکیشن معاملاتی محبوب رابین هود فشار آورده است تا شیبا اینو را به لیست کوتاه ارزهای دیجیتال قابل معامله خود اضافه کند. طوماری که از رابین هود خواسته شده است از شیبا اینو حمایت کند بیش از 400000 امضا به دست آورده است. رابین هود هنوز در مورد شیبا اینو اظهار نظری نکرده است اما پس از افزودن دوج کوین به پلتفرم خود 30 میلیون دلار درآمد حاصل از معاملات دوج کوین در سه ماهه اول سال 2021 گزارش کرده است. انگیزه مالی رابین هود برای اضافه کردن معاملات شیبا اینو ممکن است در نهایت در صورت ادامه رشد محبوبیت این رمزارز بسیار زیاد باشد.

معایب

نوسانات شدید

وقتی هر سرمایه گذاری در کمتر از یک سال به این میزان افزایش یابد سرمایه گذاران هیجان زده می شوند. متأسفانه نوسانات در هر دو جهت نوسان دارند. برای سرمایه‌ گذارانی که می‌خواهند شیبا اینو را برای افزایش آدرنالین و یا شرط بندی معامله کنند احتمال سقوط قیمت این رمزارز به همان شدتی که سر به فلک کشیده ممکن است بخشی از هیجان باشد. طبق گفته های کوین بیس میانگین دوره نگهداری برای سرمایه گذاران شیبا اینو تنها 13 روز است. بنابراین اگر دلالان بازار و معامله گران حرکتی به یکباره کشتی را رها کنند این امرمی تواند به سرعت سرمایه گذاران بلند مدت را در هم بکوبد.

عدم استفاده در دنیای واقعی

برخلاف بیت‌ کوین و اتریوم، شیبا اینو عملاً برای سرمایه‌ گذاران خارج از صرافی ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد. طبق گفته Cryptwerk شیبا اینو تنها توسط حدود 100 فروشنده جهانی به عنوان پرداخت پذیرفته می شود. این فروشندگان عمدتاً مشاغل مبهم و با موضوع ارزهای دیجیتال هستند. هیچ چیز منحصر به فردی در مورد کارمزدها، سرعت تراکنش و یا ساختار شیبا اینو وجود ندارد که آن را مفیدتر و یا کاربردی تر از صدها یا هزاران رمزارز دیگر کند. در واقع مایکل بری سرمایه‌ گذار مشهور اخیراً شیبا اینو را بی‌ معنا خوانده است. بری مشکل خاصی را با عرضه 1 کوادریلیون کوین شیبا اینو مطرح کرد که نشان می دهد عرضه گسترده افزایش بالقوه قیمت را محدود می کند.

ماسک مالک آن نیست

شیبا اینو تنها یکی از ده‌ها ارز دیجیتال با مضمون سگ است که از میم اصلی دوج الهام گرفته شده است. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا از حامیان عمومی دوج کوین بوده است و او حتی در اوایل سال جاری یک توله سگ شیبا اینو به نام فلوکی را به سرپرستی پذیرفت. قیمت شیبا اینو در ماه اکتبر در پاسخ به عکسی که ماسک از این توله سگ توییت کرد افزایش یافت اما ماسک اخیراً سرمایه‌ گذاران شیبا اینو را نا امید و فاش کرد که تنها ارزهای دیجیتالی که در واقع مالک آن است بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌ کوین می باشند. برای سرمایه گذارانی که به دنبال دوج برتر در سرزمین میم کوین ها هستند تایید دوج کوین توسط ماسک ممکن است خبر بدی برای سرمایه گذاران شیبا اینو باشد.


سوالات مهم در باره توکن SHIB  :

قیمت شیبا اینو چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار هر کدام از ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر هستند و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن ها معرفی کرد. اما با توجه به زمان نگارش این مطلب می‌توان گفت در حال حاضر و در همین لحظه قیمت این ارز $۰٫۰۰۰۰۲۸۵۲ است که نسبت به گذشته تغییرات بسیاری را داشت و قیمت آن چندین برابر شده است.

ماجرای شیبا اینو و ایلان ماسک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایلان ماسک خود را پدر دوج کوین نامیده است. قطعاً حمایت این شخص از هر ارز دیجیتالی می‌تواند بر روند قیمتی آن بسیار تاثیرگذار باشد. شخصی که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا است، قدرت بالایی در بار روانی بازار می‌تواند داشته باشد و این شخص بارها از ارز دیجیتال دوج کوین حمایت کرده است اما تاکنون حمایتی از شیبا نداشته است.

چرا شیبا اینو را قاتل دوج کوین می‌نامند؟

صفت «قاتل دوج کوین» را اولین بار خود توسعه‌ دهندگان شیبا اینو به این توکن اطلاق کردند. ریوشی، توسعه‌دهنده ناشناس شیبا اینو معتقد است که قیمت شیبا اینو در آینده از دوج کوین پیشی خواهد گرفت. به‌عقیده او، حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد، شیبا اینو از نظر محبوبیت حتماً از دوج کوین سبقت خواهد گرفت.

آیا می‌توان شیبا اینو را استخراج کرد؟

خیر. توسعه‌دهندگان تمامی توکن‌های شیبا اینو را همان ابتدا عرضه کردند و توکن دیگری برای استخراج وجود ندارد.

از کجا توکن SHIB بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال شیبا راه‌های متفاوتی پیش روی شماست که می‌توانید امن‌ترین و به صرفه‌ترین راه را برای اهداف سرمایه گذاری خود انتخاب کنید. شما می‌توانید با ثبت نام در صرافی ارزهای دیجیتال وارد پلتفرم معاملاتی شده و خرید ارز شیبا را شروع کنید. با توجه به تحریم صرافی‌های خارجی، برای امنیت بیشتر سرمایه خود می‌توانید از سامانه پارس بیت استفاده کنید. پارس بیت  به عنوان بزرگ ترین و تخصصی ترین در بازار های ایران تبادل ارزهای دیجیتال، با راهکار امن، سریع و مطمئن بهترین بستر برای خرید شیبا بدون واسطه است.

چگونه از سامانه پارس بیت شیبا خریداری کنیم ؟

برای خرید ارز شیبا می‌توانید در سایت پارس بیت  ثبت نام کنید و پس از احراز هویت به کمک نسخه وب و اپلیکیشن بازار پارس بیت شروع به خرید و فروش شیبا کنید.

 

 


 نتیجه گیری :

 در این مقاله سعی کردیم شیبا اینو را که یکی از شبکه‌های بلاک چینی محبوب این روزهاست به‌طور کامل بررسی کنیم و هدف آن، خصوصیات فنی آن، کیف پول‌ها، نحوه خرید و دلایل افزایش قیمت آن را به زبانی ساده توضیح دهیم.

اکثر افراد شیبا اینو را با افزایش قیمت چشمگیرش علی‌الخصوص در ماه اکتبر می‌شناسند؛ اما قیمت یک کوین یا توکن تنها مسئله مهم آن نیست و نکات دیگری وجود دارند که پیش از سرمایه‌گذاری در هر ارزی باید از آنها آگاهی داشته باشید.

با مطالعه این مقاله حتماً متوجه شده‌اید که محبوبیت شیبا اینو تا حد زیادی به‌ جامعه‌محوربودن و به عبارتی، خودمانی‌بودن آن برمی‌گردد؛ اما جهت‌دهی‌های ایلان ماسک و جوّی که پس از محبوبیت دوج کوین به وجود آمد هم دراین‌باره بی‌تأثیر نیست.

بادنیای ارزهای دیجیتال یک دنیای آزاد است که هرکسی، اعم از سرمایه‌گذار و معامله‌گر و توسعه‌دهنده می‌تواند به آن وارد شود و فعالیت کند. همچنین اگر به سابقه این ارزها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هیچ نتیجه‌ای در این دنیا قطعی نیست و اتفاقات شوکه‌کننده در آن به‌کرات به چشم می‌‌خورند. مهم‌ترین عاملی که برای موفقیت یک شبکه بلاک چینی لازم است، توانایی آن در جلب نظر و اعتماد کاربران است و این‌طور که به نظر می‌رسد، شیبا اینو در این عرصه موفق بوده است.



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه