معرفی آموزش نصب و راه اندازی کیف پول جکس

معرفی آموزش نصب و راه اندازی کیف پول جکس

کیف پول جکس (Jaxx)

کیف پول جکس در سال 2014 توسط آنتونی دیوریو، یکی از بنیانگذاران اتریوم، ایجاد شد. یکی دیگر از انواع کیف پول هایی که می توان از آن به عنوان کیف پول بیت کوین یا کیف پول ارز های دیجیتال دیگر استفاده کرد،کیف پول جکس می باشد.این کیف پول 70 ارز دیجیتال را پوشش می دهد.با استفاده از این کیف پول به داشتن یک کیف پول دیگر برای ارزهای دیجیتال دیگر نیاز ندارید .زیرا همانطور که گفته شد این کیف پول ارزهای دیجیتال زیادی را پوشش می دهد.

کیف پول جکس یک کیف پول چند ارزی بوده و دارای دو نوع دسک تاپ و موبایل است. این برنامه را می توان برای انواع سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او اس دانلود کرد. بعلاوه، این کیف پول از طریق افزونه گوگل کروم در دسترس کاربران قرار دارد و می توانند در هر جا که باشند از آن به راحتی استفاده کنند.

جکس

ویژگی ها و مزایای کیف پول جکس jaxx

پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال: یکی از بهترین ویژگی های استفاده از کیف پول Jaxx این است که از تعداد زیادی ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. همانطور که در لیست بالا مشاهده می کنید، شامل ارزهای دیجیتال محبوب مانندBitcoin (BTC) ، Litecoin (LTC) ، Bitcoin Cash (BCH) و Ethereum (ETH) می باشد. همچنین از ارزهای دیجیتال کمتر محبوب مانند (UKG) ، (STO) و(GNO) نیز پشتیبانی می‌کند!

این امر باعث راحتی افرادی می شود که ارزهای دیجیتال مختلفی را خرید و فروش می‌کنند، زیرا در غیر این صورت، آنها  برای ذخیره هر ارز دیجیتال نیاز به یک کیف پول جداگانه دارند.

پشتیبانی از تمامی پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری: مزیت دیگر کیف پول جکس jaxx پشتیبانی از پلتفرم های موبایل اندروید، آی او اس و دسکتاپ می‌باشد. به عنوان مثال ، اگر کیف پول Jaxx را در موبایل Android و دسکتاپ خود داشته باشید، تمام بودجه شما در هر دو دستگاه قابل دسترسی است. این یک مزیت بزرگ است.

صرافی ارز رمزنگاری داخلی (تبدیل ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول): یکی دیگر از مزایای خارق العاده استفاده از کیف پول Jaxx این است که دارای یک API ShapeShift است که در آن ساخته شده است. ShapeShift یک سرویس تبادل شخص ثالث است که به شما امکان می دهد تا یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگیری در کیف پول Jaxx تبدیل کنید! این بدان معناست که اگر شما بیت کوین را در اختیار داشتید، اما تصمیم گرفتید که می‌‌خواهید مقداری را به اتریوم تبدیل کنید، می توانستید آن را در کیف پول جکس خود انجام دهید! بدون این سرویس مبادله، لازم است وجوه خود را به یکی دیگر بفرستید، معامله کنید و سپس آنها را به کیف پول جکس خود بازگردانید.

کاربر پسند بودن این کیف پول با بیش از یک میلیون کاربر: کیف پول Jaxx یکی ازکیف پول های کاربر پسند در دسترس است. این فوق العاده است زیرا این تبادل ارزهای دیجیتال را هم برای مبتدیان و هم برای کاربران با تجربه تر ممکن می‌سازد.

اسکن کد QR:

 ویژگی دیگر کیف پول جکس اسکن کردن کد QR است. افرادی که به دنبال راحتی هستند، این ویژگی را دوست دارند. فرض کنیم که کاربری می خواهد مقداری بیت کوین از یک صرافی ارز رمزنگاری به کیف پول جکس خودش انتقال دهد، این کاربر به جای وارد کردن آدرس طولانی کیف پول بیت کوین، می تواند کد را با تلفن همراه خود اسکن کند.

اگر می خواهید در لحظه برای شخصی ارز ارسال کنید، ویژگی اسکن QR کیف پول جکس نیز بسیار مفید و مناسب است. فرض کنیم که کاربر به یک فروشگاه واقعی می رود که ارز رمزنگاری قبول می کند. این کاربر می تواند کد QR دستگاه فروشنده را اسکن کند و کیف پول جکس انتقال ارز را انجام خواهد داد.

کارمزدها کیف پول Jaxx کاملاً رایگان است:

مهم نیست که کیف پول جکس را روی کدام دستگاه نصب می کنید، این کیف پول کاملا رایگان است. البته، جکس به هیچ وجه زیان نمی کند و پولی از دست نمی دهد، چون از طریق مبادله ارزها  در رابط “ShapeShift ” سود خوبی بدست می آورد. در صورت ارسال ارزهای رمزنگاری به کیف پول دیگری، کاربر باید کارمزد شبکه بلاک چین را پرداخت کند که بسته به ارز و شلوغی شبکه متفاوت است. جکس از این طریق هیچ درآمدی کسب نمی کند. 

مانند سایر کیف پول ها، جکس  از محل معاملات ارزهای رمزنگاری کارمزد تراکنش دریافت می کند و آن را مستقیما به استخراج کنندگان شبکه می دهد. کارمزدها به صورت خودکار تنظیم شده اند، اما می توان آنها را در سه دسته کارمزد پایین تر، معمولی و بالاتر قرار داد.

کیف پول Jaxx کاملاً رایگان است: دانلود و نصب و راه اندازی کیف پول جکس کاملا رایگان است. در مورد ارسال ارزهای دیجیتال به کیف پول دیگر، فقط هزینه شبکه بلاکچین یا همان فی انتقال را پرداخت خواهید کرد که بسته به ارز و ترافیک شبکه متغیر است.

آیا کیف پول Jaxx امن است؟

بررسی امنیت کیف پول ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. همیشه خوب است که یک کیف پول از ویژگی های مثبتی مانند کاربرپسندی و پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال برخوردار باشد. با این حال ، اگر امنیت کیف پول ضعیف باشد شاید شما نیاز به جستجوی کیف پول دیگری داشته باشید.

بررسی امنیت کیف پول جکس jaxx

کنترل  اطلاعات شخصی : در مرحله اول، هنگامی که کیف پول را دانلود کردید از شما اطلاعات شخصی نمی‌خواهد. این برای کسانی که عاشق حریم خصوصی هستند بسیار عالی است و همچنین به این معنی است که شما و فقط شما به کلیدهای خصوصی خود دسترسی خواهید داشت. هرگز فراموش نکنید ، اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنید ، موجودی شما برای همیشه از بین می رود.

 

تیم Jaxx هرگز به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد، زیرا آنها به صورت محلی در دستگاه شما نگهداری می شوند. اگرچه این یک سطح امنیتی اضافی را اضافه می کند، به این معنی که اگر هک شده باشید، آنها قادر به بازیابی بودجه شما نخواهند بود.

 

رمز عبور پشتیبان برای محافظت بیشتر از کیف پول خود: توصیه می شود از یک رمز عبور پشتیبان استفاده کنید. در اینجاست که یک عبارت (مانند گذرواژه) برای شما فراهم شده است که می توانید آن را برای نگهداری و ایمنی بیشتر بنویسید. این امر در مورد آسیب دیدن دستگاه (های) شما فوق العاده است ، زیرا می توانید از آن برای بازگرداندن کلیدهای کیف پول استفاده کنید.

 

ورود به سیستم امنیتی:متأسفانه هیچگونه تأیید هویت دو عاملی (2FA) یا پشتیبانی چند امضا در کیف پول Jaxx وجود ندارد.  ویژگی 2FA موجود در کیف پولهای دیگر به این معنی است که شما نیاز دارید قبل از انجام معامله (مانند ارسال وجه یا حتی ورود به سیستم) کدی را که به تلفن همراه شخصی شما ارسال شده است وارد کنید.  پشتیبانی چند امضا زمانی است که شما نیاز به تأیید ورود به سیستم در بیش از یک دستگاه دارید. این مورد جزو معایب کیف پول جکس jaxx به شمار می‌آید که هیچ یک از این ویژگی ها در دسترس نیست.

حریم خصوصی و ناشناس بودن: در دنیای ارز رمزنگاری، ویژگی هایی مانند حریم خصوصی معمولا به ارز و شبکه آن مربوط می شوند. با این حال، کیف پول ها ابزاری هستند که شما از آنها برای مدیریت ارزهای رمزنگاری خود استفاده می کنید. بنابراین، آنها با خصوصی و ناشناس ماندن فرستنده و گیرنده در این فرآیند شرکت می کنند. در رابطه با حریم خصوصی، جکس ویژگی های مختلفی را ارائه می کند که در ادامه به آنها می پردازیم.

کیف پول جکس یک کیف پول سلسله مراتب قطعی یا (HD)  است. یک عبارت بازیابی جفت آدرس های تصادفی ایجاد می کند. یعنی هر زمانی که می خواهید تراکنشی انجام دهید، از کلید عمومی استفاده می کند. چنین اقدامی نقطه شروع و پایان تراکنش شما را محرمانه نگه می دارد.

ویژگی دیگر جکس استفاده از سرور وی پی ان است. این کل ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می کند و از طریق چندین سرور آن را متمایز می کند. بدین ترتیب ردیابی آدرس منتشر شده کم و بیش سخت خواهد بود.

بعلاوه، می توانید از نرم افزار تور برای محافظت حریم خصوصی خود استفاده کنید، زیرا در هنگام استفاده از ترافیک، آن را رمزگذاری می کند و ردیابی تراکنش را تقریبا غیر ممکن می کند.

نصب و راه اندازی کیف پول جکس

همانطور که در بالا ذکر شد، کیف پول جکس برای موبایل و دسک تاپ قابل دانلود است. در اینجا نحوه نصب و راه اندازی این کیف پول  هم برای دسک تاپ  و هم برای موبایل را  توضیح می دهیم، اما مراحل نصب در همه دستگاه ها مشابه است.

آموزش نصب و راه‌ اندازی کیف پول جکس برای نسخه دسکتاپ

برای نصب این کیف پول در ابتدا باید وارد وب‌سایت Jaxx.io شوید، سپس با کلیک بر روی بخش Download می‌ توانید به صفحه دانلود مربوطه وارد شوید:

آموزش نصب و راه‌ اندازی کیف پول جکس

در این صفحه سیستم‌عامل مورد نظر خود را انتخاب و کیف پول را دانلود کنید:

آموزش نصب و راه‌ اندازی کیف پول جکس

بعد از آنکه کیف پول دانلود شد، با کلیک کردن بر روی فایل دانلود شده به‌ راحتی آن را بر روی کامپیوتر خود نصب می‌کنیم و آن را اجرا می‌ کنیم:

آموزش نصب، راه‌ اندازی و استفاده از کیف پول جکس

در این مرحله بر روی گزینه Create New Wallet کلیک کرده تا کیف پول خود را بسازیم:

how do i use jaxx wallet

در این صفحه شرایط را مطالعه کرده و گزینه I AGREE را انتخاب می‌ کنیم:

how-do-i-use-jaxx-wallet

حال وارد فضای کیف پول جکس خود شده و در صفحه اصلی آن فهرست قیمت‌ ها و مقدار دارایی دیجیتال خود را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این در سمت راست اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌ توانید با انتخاب گزینه‌ای به شکل “سه خط موازی” در سمت بالا و راست اپلیکیشن، وارد بخش تنظیمات شده کیف پول‌ های هر ارز دیجیتال را فعال کنید:

کیف پول جکس

بر روی گزینه manage wallets کلیک کرده و با مشاهده فهرست تمامی ارزهای دیجیتالی که کیف پول جکس از آنها پشتیبانی می‌ کند می‌ توانید هر کدام را به دلخواه خود فعال کنید:

Jaxx wallet

کار با کیف پول جکس

همچنین جهت مشاهده کلید خصوصی کیف پول‌ های خود نیز توسط بخش تنظیمات، گزینه Display Private Keys را انتخاب کرده و سپس رمز ارز مورد نظر را انتخاب کرده و کلید خصوصی مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد:

کار با کیف پول Jaxx

با کلیک بر روی عبارت View Private Keys می‌ توان کلید خصوصی ارز دیجیتال خود را مشاهده کرد. همچنین جهت انتقال دارایی‌ های دیجیتال خود می‌ توانید روی ارز دیجیتال موردنظر خود کلیک کرده تا وارد بخش انتقال آن ارز شده و جهت انتقال گزینه send را انتخاب کرده و جهت مشاهده کلید عمومی نیز گزینه Receive را انتخاب کنید:

کار با کیف پول Jaxx

آموزش نصب و راه اندازی کیف پول جکس برای نسخه موبایل

دانلود این اپلیکیشن برای هر دو سیستم‌ عامل Android و IOS رایگان است.

کار با کیف پول Jaxx

بعد از دانلود اپلیکیشن، جهت ساخت کیف پول خود بر روی تلفن همراه هوشمند به شکل زیر عمل کنید: کیف را نصب و اپلیکیشن اجرا کنید و سپس بر روی بخش Create New Wallet کلیک کرده و قوانین نمایش داده‌ شده را مطالعه کرده و آنها را تأیید کنید.

کار با کیف پول Jaxx

در مرحله بعد نیاز است تا یک رمز عبور قدرتمند ایجاد کرده و پس‌ از آن نیز از شما خواسته می‌ شود تا با تعیین عبارت سید دوازده کاراکتری از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ضروری است تا عبارت سید دوازده کاراکتری را یادداشت کرده و در مکانی امن از آن نگهداری کنید. برای دریافت یا ارسال ارزهای دیجیتال از طریق این کیف پول به شکل زیر عمل می‌کنیم:

کار با کیف پول جکس

برخی تنظیمات داخلی جکس

پس از ایجاد کیف پول، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در اینجا می توانید کیف پول ارز رمزنگاری مورد نظر خود را باز کنید و دکمه های “Send” و “receive”  برای ارز مذکور را ببینید. در هر کیف پول می توانید آدرس فعلی  خود را در بلاک چین آن ارز مشاهده کنید. این کلید عمومی شماست. حالا برای ایمن کردن کلید خصوصی روی دکمه منو در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. در اینجا بیت کوین به طور پیش فرض انتخاب شده است.

رابط کاربری

منوی زیر برای شما باز خواهد شد. در ” Wallets”  ارزهای رمزنگاری و در قسمت “Currency” ارزهای فیات مانند یورو و پوند استرلینگ را اضافه کنید. سپس روی “Tools” کلیک کنید.

جکس لیبرتی

اضافه کردن ارزهای رمزنگاری و فیات

پس از کلیک روی “Tools” صفحه ای با چهار گزینه باز خواهد شد.اولین گزینه “Backup wallet” جهت تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول جکس است. از طریق گزینه دوم “display private keys”  می توانید کلیدهای خصوصی همه آدرس های متصل به کیف پول خود را مشاهده کنید.توصیه می شود که هر دو گزینه را باز کنید و تمام اطلاعات خود را ایمن سازی کنید.کلیدهای خود را بنویسید یا چاپ کنید و آنها را در مکانی امن قرار دهید که هیچ کس به آنها دسترسی نداشته باشد.

کلید خصوصی

نسخه پشتیبان

نحوه تعیین کارمزد

اکنون کلیدهای شما امن هستند و می توانید از این کیف پول استفاده کنید. منو را در بالا سمت راست باز کنید و به قسمت “Settings” بروید. در اینجا می توانید یک پین کد تنظیم کنید که قبل از انجام تراکنش باید وارد شود. این کار برای جلوگیری از باز کردن کیف پول شما و انجام تراکنش توسط دیگران است. پین کد را وارد کنید و آن را به خاطر بسپارید. برای تنظیم کارمزد روی ” BTC mining fee” کلیک کنید. می توانید آن را روی “Fast” (کارمزد بالا)، “Average” (کارمزد عادی)  یا “Slow” (کارمزد پایین) تنظیم کنید. البته، کیف پول جکس به طور خودکار کارمزدها را برای شما تنظیم می کند، با این وجود، خودتان می توانید به صورت دستی و به روش توضیح داده شده این کار را انجام دهید.

کارمزد

تعیین کارمزد

چگونه می توان در کیف پول جکس بکاپ و یا پشتیبان تهیه کرد؟

همانطور که در مقاله های قبل آوردیم، یکی از کارهای مهمی که قبل از شروع کار با کیف پول باید انجام دهید، گرفتن پشتیبان و یا همان بک اپ می باشد. اگر روزی کیف پول شما به هر دلیلی از بین برود، اگر از آن بک اپ نداشته باشید عملا باید بگوئیم که تمام سرمایه که در آن کیف پول ذخیره شده بود از بین خواهد رفت.

ابتدا  به منوی بالای صفحه سمت راست (سه خط روی هم) بروید ،روی آن کلیک کرده و سپس ” Back Up Wallet” را انتخاب کنید.

منوی اصلی

پنجره زیر باز خواهد شد. این مهمترین قسمت تنظیمات کیف پول شماست.در مربع کنار “Nobody is looking” تیک بزنید و روی “Start Backup” کلیک کنید.

پشتیبان

4 کلمه خواهید دید، البته لغات در سه صفحه و به صورت دسته های 4 تایی نمایش داده خواهند شد. با کلیک روی گزینه “Next 4 words” به صفحه بعد منتقل خواهید شد. در مجموع 12 کلمه هستند که باید آنها را بنویسید و در جای امن نگه دارید.

کلمه بازیابی

در صفحه سوم ، از شما خواسته می شود تا با کلیک روی “Confirm Backup Phrase” عبارت بازیابی را تایید کنید.

تایید عبارت

در ادامه صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه باید 12 کلمه بازیابی را یکی یکی و به ترتیب بنویسید. سپس روی “Confirm” کلیک کنید.

کلمات بازیابی

پس از طی کردن مراحل فوق و در صورت موفقیت آمیز بودن تنظیمات، صفحه زیر به شما نشان داده خواهد شد. نوشته های این صفحه خیلی مهم هستند. آنها را به دقت بخوانید. تمام آن کلماتی را که قبلا نوشته اید، عبارت بازیابی شما هستند و برای دسترسی به کیف پول جکس به آنها نیاز دارید. هر کس که این عبارت بازیابی را در اختیار داشته باشد می تواند از این کیف پول ارز انتقال دهد.

نسخه پشتیبان

در این قسمت شما توانستید به راحتی از کیف پول خود بک اپ و یا پشتیبان تهیه کنید. حال دیگر نگران از دست دادن سرمایه تان نباشید زیرا در صورت بروز مشکل می توانید به راحتی آن را بازیابی کنید.

نحوه بازیابی کیف پول جکس

اگر اتفاقی برای کیف پول جکس شما بیفتد، می توانید آن را بازیابی کرده و ارزهای خود را حفظ کنید. برای بازیابی این کیف پول به  عبارت بازیابی 12 کلمه ای نیاز داری (نحوه دریافت عبارت بازیابی) در بالا توضیح داده شد 

برای بازیابی کیف پول جکس مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا منو را در گوشه بالا سمت راست  باز و سپس گزینه “Tools” را انتخاب کنید.

تنظیم کیف پول

در پنجره جدید روی “Enter Backup Phrase” کلیک کنید.

پشتیبان

در این مرحله “Pair Devices” را انتخاب کنید.

کلید

در ادامه روی  “Pair/ Restore Wallet” کلیک کنید.

بازیابی

عبارت بازیابی خود را که شامل 12 لغت است، به ترتیب در پنجره جدید بنویسید و سپس روی “Restore Wallet” کلیک کنید.

عبارت بازیابی

“Express” یا “Custom” را انتخاب و روی “Continue” کلیک کنید.

تنظیمات

برای بازیابی کیف پول تیک “Yes, I understand how Jaxx backup works” را بزنید و روی “Continue” کلیک کنید.

بازیابی

سپس یک کد امنیتی انتخاب کرده و روی “Continue” کلیک کنید. اکنون کیف پول شما بازیابی شده است.

پین کد

نحوه ارسال ارز از کیف پول جکس به سایر کیف پول ها

در قسمت بالای کیف پول و با استفاده از پیکان های سمت راست و چپ ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب ارز

در اینجا نحوه ارسال اتریوم را  توضیح خواهیم داد. روی دکمه “Send” در بالای صفحه کلیک کنید.

ارسال

سپس دو مستطیل ظاهر خواهند شد. در مستطیل اولی باید آدرس کیف پول دریافت کننده ارز را وارد کنید.

آدرس دریافت کننده

برای وارد کردن آدرس دریافت کننده دو راه وجود دارد. روش اول: می توانید آدرس مورد نظر را کپی کرده و در این مستطیل جایگذاری کنید. روش دوم، اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، می توانید بر روی تصویر بارکد کلیک کرده و از بارکد گیرنده عکس بگیرید. با این کار آدرس کیف پول گیرنده به طور خودکار وارد می شود.

اسکن کد

در  مستطیل دومی، تعداد ارزهای مورد نظر را وارد کرده و روی “Send” کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هنگامی که مقدار ارز مورد نظر برای ارسال را وارد می کنید، معادل آن به دلار نشان داده می شود.

ارسال ارز

نحوه دریافت ارز

برای دریافت ارز یک ویژگی جالب وجود دارد که به شما امکان می دهد تا یک کد QR با مقدار دقیق تولید کنید. اگر تمایلی به استفاده از کد QR ندارید، می توانید آدرس خود را کپی کنید و برای شخص ارسال کننده ارز بفرستید. برای دریافت ارز مراحل زیر را انجام دهید.

در بالای صفحه، بر روی گزینه “Receive” کلیک کنید.

دریافت

یک مستطیل ظاهر خواهد شد که باید تعداد ارزهایی را که می خواهید دریافت کنید، بنویسید. در صورت صحت تعداد، روی دکمه سبز رنگ “Generate” کلیک کنید. معادل دلاری ارزهای مورد نظر نیز نمایش داده می شود.

دریافت ارز

حالا کیف پول جکس یک بارکد منحصر به فرد به شما نشان می دهد. اگر ارسال کننده این بارکد را اسکن کند، کیف پول وی می داند که باید 2 اتریوم را به کیف پول جکس شما بفرستد. در صورت نیاز به ارسال وجوه از یک صرافی شخص ثالث به کیف پول جکس، این یک گزینه مناسب خواهد بود.

کد QR

کلام آخر

در مجموع، کیف‌پول جکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب یک کیف‌پول خوب برای نگهداری رمزارزها به‌شمار می‌رود. این کیف‌پول شامل ابزارهای مختلفی است که شما به‌راحتی می‌‌توانید با آن کار کنید و تراکنش‌های مربوط به دارایی دیجیتال خود را بدون نیاز به هیچ‌گونه آموزشی انجام دهید.

همیشه آگاه باشید و بدانید که در معرض چه ریسک‌هایی هستید و متناسب با آنها عمل کنید. به یاد داشته باشید که تیم جکس مرتباً نسخه‌های جدیدی از والت خود را منتشر می‌نمایند. شما باید همیشه کیف‎پول خود را بروزرسانی و آخرین نسخه آنرا نصب کنید.



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه