حمایت مالی جک دورسی از توسعه‌دهندگان بیت کوین در برابر اقدامات قانونی

رئیس سابق توییتر به راه‌اندازی صندوق جدیدی کمک می‌کند که به دفاع از توسعه‌دهندگان بیت‌کوین در برابر دعاوی حقوقی کمک می‌کند.

اولین هدف آن کمک به توسعه‌دهندگان بیت کوین خواهد بود که توسط کریگ رایت’s Tulip Trading Limited به دلیل ادعای «نقض تعهدات امانتداری» تحت شکایت قرار گرفته‌اند. این صندوق برای مشاوران خارجی تأمین بودجه خواهد کرد.

دورسی در ایمیلی خطاب به توسعه‌دهندگان، که در اوایل روز 12 ژانویه ارسال شد، این جامعه را «به‌ویژه در معرض فشار قانونی» توصیف کرد.

او نوشت:

در برابر فشارهای قانونی، طرحی هماهنگ و رسمی را برای کمک به دفاع از توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌کنیم.

او افزود که صندوق دفاع قانونی بیت کوین، یک نهاد غیرانتفاعی، با هدف کمک به توسعه‌دهندگان در مورد اختلافات قانونی است که می‌تواند کار آن‌ها را مختل کند.

این کار را به انتصاب وکلای مدافع، راهبردهای دفاعی و تنظیم لوایح قانونی کمک خواهد کرد. سرویس پیشنهادی برای توسعه‌دهندگان پروژه‌های مبتنی بر بیت کوین رایگان خواهد بود. دورسی به شبکه لایتنینگ نیز اشاره کرد.

این صندوق در ابتدا از داوطلبان و وکلای پاره‌وقت تشکیل خواهد شد و هیئت مدیره‌ای مسئول تخصیص منابع آن خواهد بود. این هیئت متشکل از دورسی، الکس مورکوس، یکی از بنیانگذاران Chaincode Labs و مارتین وایت آکادمیک است.

دورسی نوشت:

در حال حاضر، این صندوق حمایتی به دنبال جمع‌آوری پول اضافی برای عملیات خود نیست، اما در صورت نیاز برای اقدامات قانونی بیشتر یا پرداخت هزینه کارکنان، این کار را به دستور هیئت مدیره انجام خواهد داد.

 

 

منبع: theblockcrypto


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه