Grayscale صندوق سرمایه‌گذاری سولانا راه‌اندازی کرد

بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال جهان، Grayscale از راه‌اندازی Grayscale Solana Trust خبر داده است، یک محصول جدید سرمایه‌گذاری تک دارایی که به نهادها و افراد با سرمایه خالص بالا امکان می‌دهد در سولانا سرمایه‌گذاری کنند.

 Grayscale صندوق سولانا را عرضه می‌کند

Grayscale به تازگی امکان سرمایه‌گذاریی سولانا را برای سرمایه‌گذاران نهادی آسان‌تر کرده است.

غول مدیریت دارایی از راه‌اندازی Grayscale Solana Trust خود در سه‌شنبه خبر داد، محصول جدیدی که قرار گرفتن غیرمستقیم با توکن SOL بومی Solana را ارائه می‌دهد. این شانزدهمین محصول تک دارایی در مجموعه پیشنهادات سرمایه‌گذاری این شرکت است. این صندوق صرفاً سرمایه‌گذاری در SOL امکان‌پذیر می‌کند و سهام آن در بازار ثانویه معامله می‌شود.

عرضه محصول به طور انحصاری برای فوربس فاش شد و بعداً در یک بیانیه مطبوعاتی تأیید شد. مدیر عامل گری‌اسکیل، Michael Sonnenshein، در مورد معرفی محصول، به فوربس گفت که پیشنهاد جدید آن با توجه به علاقه فزاینده به سولانا ارائه شده است. او گفت:

در ذهن بسیاری از سرمایه گذاران، تقاضای مداوم برای سرمایه‌گذاری در سولانا وجود دارد. به نوعی، این بلاکچین مقرون به صرفه‌تر از اتریوم است و امروز شاهد بیش از 500 اپلیکیشن غیرمتمرکز و حدود 1.2 میلیون کاربر فعال ماهانه در شبکه هستیم. وقتی یک گام به عقب بر می‌دارید و می‌بینید که چقدر سریع توانسته است بالا برود، مطمئناً بسیار تأثیرگذار است.

SOL یکی از بهترین رمز ارزهای بازار در سال جاری بوده است که با افزایش بیش از 14000 درصدی از تقریباً 1.50 دلار در ابتدای سال به 210 دلار در زمان انتشار رسیده است. سولانا در حال حاضر پنجمین ارز دیجیتال بزرگ جهان است که ارزش بازار آن کمی بیش از 62.9 میلیارد دلار است.

در طول سال جاری، مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم و هزینه‌های بالای تراکنش، سرمایه‌گذاران خرد و کاربران قدرتمند کمتر ثروتمند را به سمت زنجیره‌های بلاکچین جایگزین لایه 1 مانند زنجیره هوشمند بایننس، فانتوم، آوالانچ و سولانا سوق داده است که اکثراً موسوم به «قاتل‌های اتریوم»‌اند و  به غیر از سولانا، با ماشین مجازی اتریوم سازگار هستند. برنامه‌های آن به جای Solidity در Rust ساخته شده‌اند.

در حالی که چندین بلاک چین شاهد رونق اکوسیستم های DeFi و NFT خود در ماه های اخیر بوده اند، سولانا به عنوان یکی از برندگان و بزرگترین رقبای اتریوم ظاهر شده است و بیش از 1.2 میلیون کاربر فعال ماهانه و حدود 14.7 میلیارد دلار ارزش کل در برنامه های DeFi قفل شده است. شبکه. علیرغم تبلیغ فناوری امیدوارکننده، به ویژه سرعت بالای تراکنش و هزینه کم، سولانا نیز با چندین مشکل خاص خود مواجه شده است. در ماه سپتامبر، به دلیل مشکلات مدیریت بار تراکنش، شبکه دچار قطعی 18 ساعته شد. بسیاری از منتقدان سولانا می‌گویند این بلاکچین متمرکزتر از مانند بیت کوین و اتریوم است.

Grayscale نیز در ماه‌های اخیر مشکلات خاص خود را داشته است. این شرکت در سال گذشته بیشتر معاملات اعتماد خود را با تخفیف های قابل توجهی نسبت به ارزش خالص دارایی‌ها مشاهده کرده است، که بخشی از آن به دلیل طیف وسیعی از محصولات رقیب است که جایگزین‌های جدیدی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. تراست‌های Grayscale صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسته هستند، به این معنی که نمی‌توانند به راحتی سهام را در پاسخ به تقاضای بلادرنگ اضافه یا حذف کنند. از منظر یک سرمایه‌گذار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسته می‌توانند در مقایسه با صندوق‌های قابل معامله در بورس که روشی مؤثر برای ردیابی ارزش دارایی های زیربنایی تحت مدیریت هستند، جذابیت کمتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

 

منبع: cryptobriefing


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه