پیشنهاد توسعه‌دهندگان اتریوم برای تعویق بمب سختی تا مه 2022

انتظار می‌رود بمب سختی اتریوم عصر جدیدی را برای دارایی رمز ارزی رقم بزند. تیم بیکو و جیمز هنکوک توسعه‌دهندگان اتریوم پیشنهادی برای EIP-4345 در مورد به تعویق انداختن این واقعه تا مه 2022 منتشر کردند.

طبق پیشنهاد توسعه دهندگان، انتظار می‌رود اتریوم ارتقاء و/یا ادغام شانگهای را تا ماه مه 2022 اجرایی کند، بنابراین بمب سختی می‌تواند تا بعد از آن تاریخ به تعویق بیفتد.

با این حال، توسعه دهندگان در مورد اینکه چرا ادغام و لغو عصر یخبندان همه با هم صورت نگیرد، مورد سوال قرار گرفتند که تیم بیکو به این پرسش پاسخ داد:

در حالت ایده‌آل، ما هرگز به این بمب سختی نیازی نداریم زیرا قبلاً ادغام شده‌ایم. اما اگر چنین اجماعی صورت نگرفت، فکر می‌کنم بهتر است دوباره آن را عقب بیندازیم.

اگرچه راه‌های جایگزینی مانند حذف کامل بمب سختی و یا به تعویق انداختن آن وجود دارند اما بیکو خاطرنشان کرد که آن‌ها متقاعد نشده‌اند که بمب را به کلی حذف کنند زیرا این کار باعث می‌شود که زنجیره اثبات کار به کار خود ادامه دهد و راه برای کلاهبرداری و تقلب در این زنجیزه باز شود. بنابراین، این تیم دومین گزینه را انتخاب کرد که به تعویق انداختن واقعه بمب سختی است. این نیز به نوعی معادل حذف آن در این زمان است.

تراکم و هزینه‌های بالای معاملات برای اتریوم مشکل جدیدی نیست. بنابراین تیم مجبور شد چهار بار در این روند مداخله کند و در حال حاضر این پنجمین بار است که آن‌ها پیشنهاد به تعویق انداختن بمب را داده اند. اما چرا؟

بنیانگذار و رئیس اتریوم فرانسه، Jerome de Tychey پاسخ می‌دهد:

از آنجا که بمب سختی در صورت از دست رفتن مهلت آن باعث کند شدن شبکه می‌شود. بنابراین، توسعه دهندگان مجبور بودند EIP-649، EIP-1234، EIP-2387 و EIP-3554 را مستقر کنند تا زمان صدور بلوک را کنترل کنند. با توجه به وضعیت امروز شبکه اتریوم، حتی 0.1 ثانیه تأخیر بیشتر بین بلوک‌ها بر تجربه کاربر تأثیر زیادی می‌گذارد (هزینه‌های تراکنش به احتمال زیاد به سقف می‌رسد).

منبع: ambcrypto


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه