آغاز تبدیل شبکه ماتیک به POL و راهنمایی تبدیل آن به صورت مرحله ای

شبکه پالیگان فرایند تبدیل توکن‌های MATIC به POL را با هدف بهبود عملکرد شبکه و پشتیبانی از نقشه راه پالیگان 2.0 آغاز کرده است. این تحول، بخشی از برنامه جامع پالیگان برای افزایش کارایی و مقیاس‌پذیری اکوسیستم می باشد

توکن POL نقش اساسی در به‌روزرسانی‌های آینده پالیگان ایفا خواهد کرد، از جمله به عنوان توکن اصلی گس و استیکینگ و همچنین در مرکز استیکینگ پالیگان که تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود. این تغییرات به منظور تضمین امنیت، مقیاس‌پذیری و رشد شبکه انجام می‌شود.

می توان عنوان کرد که رمزارز ماتیک با استفاده از اثبات سهام به صورت خودکار POL تبدیل می شوند و کاربران که در این رمزارز را روی خودش شبکه MATIC  دارند نیازی به اقدام خاصی ندارند اما توجه نمایید که دارندگان MATIC در شبکه های دیگر مانند ترون یا اتریوم باید به صورت دستی رمزارزهای خود را منتقل نمایند.

آموزش مرحله به مرحله تبدیل توکن MATIC به POL

  • توکن‌های MATIC بر بستر شبکه اتریوم

توکن‌های MATIC شما اگر بر بستر اتریوم باشند، می‌توانید از رابط Polygon Portal برای تبدیل توکن‌های MATIC به POL استفاده نمایید.

فرآیند تبدیل به‌صورت زیر است:

1 - مراجعه به رابط مهاجرت Polygon Portal

2 - شبکه کیف پول خود را به اتریوم تغییر داده و به رابط پرتال متصل شوید.پ

3 - با دادن مجوز به قرارداد ارتقا برای دسترسی به توکن‌های MATIC خود، اجرای مهاجرت را تأیید نمایید.

4 - مهاجرت را انجام دهید تا POL در کیف پول شما دریافت شود.

مهاجرت از MATIC به POL

  • توکن‌های MATIC بر بستر Polygon PoS

اگر توکن‌های MATIC در کیف پول شما بر بستر Polygon PoS هستند، نیازی به تبدیل دستی نخواهید داشت و به‌طور خودکار با نسبت ۱:۱ به POL تبدیل خواهند شد. اما نکته ای که باید رعایت بشود این می باشد که شما باید نماد توکن بومی را در تنظیمات شبکه کیف پول خود به‌روزرسانی نمایید. اگر نماد توکن به‌روزرسانی نشود، کیف پول ممکن است به نمایش نام توکن MATIC به‌جای POL ادامه دهد.

برای تغییر نماد توکن در کیف پول متامسک

  1. در مرورگر خود، کیف پول متامسک را در حالت گسترش‌یافته با انتخاب گزینه «Expand view» از منوی بالا سمت راست باز نمایید. سپس از منوی کیف پول، «Settings» را از لیست کشویی انتخاب کنید.

مهاجرت از MATIC به POL

  1. به تب «Networks» در نوار کناری سمت چپ بروید تا تنظیمات شبکه را باز نمایید. اگر در حال حاضر روی شبکه دیگری هستید، آن را به «Polygon Mainnet» تغییر دهید. لیست گزینه‌های پیکربندی در سمت راست نشان می‌دهد که نماد ارز در حال حاضر به‌عنوان MATIC تنظیم شده است.
  2. نماد رمزارز را به POL تغییر دهید و در پایین، گزینه «Save» را انتخاب نمایید. می‌توانید هشدار زرد را در این مورد نادیده بگیرید.

مهاجرت از MATIC به POL

  1. فرآیند تغییر نماد توکن ممکن است بسته به کیف پولی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد. لطفاً به راهنمای خاص کیف پول خود مراجعه کرده و مراحل مربوطه را دنبال نمایید.
  • توکن‌های MATIC بر بستر Polygon zkEVM

مهاجرت از MATIC به POL

اگر توکن‌های MATIC شما روی زنجیره zkEVM هستند، از Polygon Bridge Portal برای پل کردن توکن‌های خود به اتریوم استفاده کنید و سپس مراحل شرح داده‌شده در بخش توکن‌های MATIC بر بستر اتریوم را دنبال کنید.

  • مهاجرت از سایر شبکه‌ها

برای مهاجرت از سایر شبکه‌ها، به خصوص MATIC بر بستر BNBChain و استاندارد BEP20 می‌توانید از پل‌هایی مانند جامپر (Jumper)، رنگو (Rango) یا اگریگیتورهای عمومی مانند چنج‌ناو (ChangeNOW) استفاده کرده و متیک‌های خود را به متیک‌های اتریومی تبدیل نمایید. توجه داشته باشید که حتما نیازی نیست از طریق پرتال اقدام به تبدیل کنید. می‌توانید به راحتی رمزارز‌های خود را به متیک بر بستر Polygon PoS تبدیل کرده و نماد آن را در کیف پول خود تغییر دهید.

 

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه