رونمایی شرکت لجر از کیف پول جدید خود به نام Ledger Flex

شرکت تولیدکننده کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)، از کیف پول جدید خود به نام Ledger Flex رونمایی کرد. این کیف پول جدید بخشی از تلاش‌های Ledger برای ارائه Proof of You و تأمین امنیت در دنیایی می باشد که به سمت هوش مصنوعی حرکت می‌نماید.

کیف پول سخت‌افزاری لجر فلکس (Ledger Flex) با طراحی مشابه مدل قبلی، Stax و صفحه‌نمایش لمسی E Ink ارائه شده است. این کیف پول با قیمت ۲۴۹ دلار، گزینه‌ای اقتصادی‌تر نسبت به مدل پیشرفته‌تر Ledger Stax با قیمت ۳۹۹ دلار به شمار می‌رود و صفحه‌نمایش لمسی این کیف پول هم ۲.۸ اینچ بوده و دارای وضوح ۶۰۰ در ۴۸۰ پیکسل می باشد، اما برخلاف مدل Stax، صفحه‌نمایشی خمیده ندارد. لجر فلکس در دو رنگ مشکی و نقره‌ای و نسخه ویژه نارنجی‌رنگ به نام BTC Edition عرضه می‌شود.

آموزش کار با کیف پول سخت‌افزاری لجر

کیف پول لجر فلکس

صفحه نمایش E Ink، که با عنوان جوهر الکترونیکی نیز شناخته می‌شود، نوعی فناوری نمایشگر می باشد که برای ایجاد تصاویر و متن از ذرات ریز رنگی معلق در مایعی شفاف استفاده می‌ نماید. این ذرات توسط الکترودهایی که در پشت لایه صفحه نمایش قرار دارند، حرکت داده می‌شوند تا تصاویر سیاه و سفید را ایجاد کنند.

ویژگی‌های اصلی صفحه نمایش E Ink عبارتند از:

  • مصرف انرژی کم »

صفحه‌های E Ink تنها زمانی انرژی مصرف می‌ نمایند که تصویر تغییر می‌کند، بنابراین بسیار کم‌مصرف هستند. این ویژگی باعث می‌شود که دستگاه‌هایی مانند کتاب‌خوان‌های الکترونیکی با باتری برای مدت‌های طولانی کار کنند.

  • خوانایی بالا در نور مستقیم »

برخلاف صفحه نمایش‌های LCD یا OLED که نور پس‌زمینه دارند و در نور شدید خورشید مشکل دارند، صفحه نمایش‌های E Ink مشابه کاغذ عمل می‌ نمایند و خوانایی بالایی در نور مستقیم دارند.

  • نیاز نداشتن به نور پس‌زمینه »

این صفحات نیازی به نور پس‌زمینه ندارند و برای دیدن آنها به منبع نور خارجی نیاز است، که در نتیجه خستگی چشم کمتری نسبت به صفحات LCD یا OLED ایجاد می‌ نمایند.

  • کنتراست بالا »

صفحه‌های E Ink معمولاً دارای کنتراست بالا هستند، که باعث می‌شود متن و تصاویر واضح و خوانا باشند.

این فناوری بیشتر در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مانند Kindle و دستگاه‌های مشابه استفاده می‌شود، اما به طور فزاینده‌ای در دستگاه‌های دیگر مانند ساعت‌های هوشمند و نمایشگرهای کوچک مصرفی نیز به کار می‌رود.

یکی از ویژگی‌های کلیدی Ledger Flex، داشتن عنصر امنیتی با گواهی Evaluation Assurance Level (EAL) 6 است که هسته امنیتی این دستگاه را تشکیل می‌دهد. این عنصر امنیتی مسئول تولید و ذخیره کلیدهای خصوصی کاربران و تأمین امنیت صفحه نمایش کیف پول است. شرکت ادعا می‌ نماید که در اجرای این عناصر امنیتی، رویکردی منحصربه‌فرد دارد که شامل سیستم‌عامل اختصاصی BOLOS و تیم امنیتی Donjon می‌شود؛ تیمی از هکرهای سفید که به شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌های موجود در سخت‌افزار و نرم‌افزار مشغول هستند.

مکانیسم Proof of You

کیف پول Flex علاوه بر این که بخشی از تلاش شرکت برای تأمین امنیت در دنیایی می باشد که به سمت هوش مصنوعی حرکت می‌ نماید، فرصتی برای معرفی مکانیسم Proof of You نیز به شمار می‌رود؛ این ابتکار با اپلیکیشن جدید Ledger Security Key آغاز می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد احراز هویت دوعاملی (2FA) و کلیدهای عبور را با استفاده از استاندارد باز FIDO 2 روی دستگاه ایجاد نمایند.

این اپلیکیشن برای هر دو کیف پول Flex و Stax قابل دسترس می باشد و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به رمز عبور، با استفاده از NFC یا اتصال به کامپیوتر شخصی، به سایت‌هایی مانند گوگل، آمازون و صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس و کوین‌بیس وارد شوند.

لجر و مسائل امنیتی

شرکت Ledger در گذشته با انتقاداتی در زمینه امنیت مواجه شده بود. در سال ۲۰۲۱، پایگاه داده ایمیل مشتریان این شرکت هک شد که اطلاعات شخصی تقریباً ۳۰۰,۰۰۰ کاربر Ledger را فاش نمود. سال گذشته نیز نسخه‌ای مخرب از کیت Ledger Connect توسط توسعه‌دهندگان در توییتر شناسایی شد که منجر به هشدار شرکت به مشتریان برای توقف تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) شد تا اصلاحات لازم انجام شود.

در ماه مه ۲۰۲۳ هم شرکت لجر با انتقاداتی نسبت به سرویس Ledger Recover مواجه شد که سرویسی برای بازیابی کلید مبتنی بر شناسه که عبارت‌های بازیابی کاربران را پشتیبان می‌گیرد، است. لجر کاربران را مطمئن ساخت که این سرویس اختیاریست، اما برخی از منتقدان شرکت را به ایجاد Back Door در دستگاه‌ها متهم کردند و اظهار داشتند که مسیر کدی برای ارسال مواد کلید خصوصی از طریق اینترنت روی دستگاه شما وجود خواهد داشت، چه این سرویس را فعال کنید یا نه.

نیکلاس باکا، یکی از بنیان‌گذاران لجر در آن زمان گفت که این سرویس بدون رضایت شما در دستگاهتان هیچ‌ تغییری ایجاد نخواهد کرد و افزود که این سرویس، احتمال حمله به کیف پول‌های سخت‌افزاری را افزایش نمی‌دهد. شرکت Ledger سرویس Recover خود را که از ابتدا روی Ledger Flex پشتیبانی می‌شود، تبلیغ و اضافه کرد که با Ledger Recover، دیگر نگران از دست دادن دسترسی به کیف پول خود نخواهید بود، حتی اگر نسخه فیزیکی عبارت بازیابی خود را گم کنید یا از بین برود.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه