معرفی ارز دیجیتال نات کوین (( NOT COIN ))

این رمزارز تحت عنوان یک میم کوین جدید در شبکه بلاکچین TON معرفی شده و با وعده‌های جذاب و امکان کسب درآمد با بازی، کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. در این مقاله به صورت کامل به بررسی بازی نات کوین پرداخته و تمام ویژگی‌های آن را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

  معرفی اولیه نات کوین 

نات کوین Notcoin با نام اختصاری not پروژه مجموعه اوپن بیلدرز، وابسته به بنیاد تون می باشد که اواسط نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) نسخه بتا یا اولیه آن راه‌اندازی شده است. نات کوین یک مینی اپلیکیشن یا نوعی ربات تلگرامی به شمار می آید که ابتدا به کاربران اجازه می‌داد با لمس یا کلیک روی یک آیکون سکه، ارز دیجیتالی با عنوان Notcoin یا NOT را استخراج نمایند.

نات کوین ابتدا به‌عنوان یک دارایی درون بازی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت و امکان فروش مستقیم یا واریز و برداشت آن وجود نداشت. با این حال، توسعه‌دهندگان این بازی اخیراً توکن NOT را روی بلاکچین تون عرضه کرده‌اند و خرید و فروش آن از روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در صرافی‌ها آغاز شده است.

 

  معرفی تیم توسعه دهنده نات کوین 

نات کوین توسط تیمی به نام Open Builders ایجاد شده است. به گفته برخی منابع، تاکوی ساشا، عضو Open Builders، در راس این پروژه قرار دارد. همچنین گفته می شود که اعضای VK.com در پروژه NotCoin مشارکت داشته و در طراحی و توسعه آن با Open Builders همکاری داشته اند. البته باید یادآوری نماییم که سایت Open Builders اطلاعات خاصی در مورد سازندگان NotCoin و اعضایی که در توسعه آن مشارکت داشته اند ارائه نمی دهد. بنابراین، تیم پشت NotCoin تا حد زیادی ناشناخته می باشد.

 

  آیا نات کوین یک میم کوین به شمار می آید؟

جالب اینجاست که نام و نماد Notcoin برعکس عبارت و لوگوی Toncoin  می باشد که باعث شده بسیاری آن را یک میم کوین تلگرام بدانند. مانند بسیاری از میم کوین های موجود در بازار، نات کوین هیچ هدف یا کاربرد خاصی ندارد. ماهیت آن در اولین پیام ربات نات نیز قابل مشاهده است و سازندگان پیام "این ربات چه می کند؟" "احتمالا هیچ چیز" روشن کرد که در نهایت این پروژه ممکن است کاربرد خاصی نداشته باشد. از طرفی در حال حاضر اطلاعات زیادی از پروژه NotCoin در دست نیست و معلوم نیست این بازی تلگرامی در آینده چه خواهد شد. نگاه کردن به وایت پیپر نات کوین هم نیز کمکی نمی کند زیرا شامل 9 صفحه سفید خالی است که فقط تاریخ شروع پروژه روی آن ها نوشته شده است. سازندگان این بازی نیز علاقه زیادی به میم ها و شوخی های اینترنتی دارند و حتی تاکنون مسابقاتی را برای ساخت و اشتراک گذاری میم های مرتبط با NotCoin برگزار کرده اند.

  مکانیزم بازی Notcoin

درک مکانیزم بازی نات کوین حتی برای کاربرانی که در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین تجربه‌ای ندارند، بسیار ساده است. در حالت کلی اجزای مختلف این بازی شامل موارد زیر می‌شود:

1 - استخراج

بخش اصلی بازی شامل کلیک‌های مکرر بر روی نماد متحرک نات‌کوین در صفحه گوشی است. در آغاز کار با هر کلیک، یک نات‌کوین استخراج می‌شود؛ اما به مرور می‌توان با ارتقا سطح و امتیاز، تعداد نات‌کوین‌های دریافتی در هر کلیک را افزایش داد.

2 - انرژی و تقویت‌کننده‌ها

توسعه‌دهندگان برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی کاربران، به‌ازای هر کلیک میزان انرژی مشخصی را از آن‌ها دریافت می‌ نمایند. این مسئله باعث محدودتر شدن امکان استخراج در یک زمان مشخص می‌شود. انرژی به مرور زمان دوباره پر شده و قابلیت استخراج را فراهم می‌ نماید. همچنین کاربران می‌توانند با نات‌کوین‌های دریافتی، تقویت‌کننده‌هایی را برای شارژ سریع انرژی و امکان استخراج بیشتر خریداری نماید.

3 - تبدیل شدن به توکن واقعی

بنیاد TON در نظر دارد در آینده، نات کوین را به یک توکن واقعی بر روی شبکه بلاکچین تبدیل نماید. در این حالت کاربران قادر به خرید و فروش این رمزارز و کسب درآمد با آن خواهند بود.

4 - جوایز و پاداش

بازی نات کوین برای موارد مختلفی نظیر دعوت از دوستان یا پیوستن به گروه‌های اجتماعی، پاداشی را در نظر گرفته است. گروه‌ها در واقع همان کانال‌های تلگرامی هستند که در یک جدول رده‌بندی، با یکدیگر رقابت می‌کنند. پیوستن به گروه باعث افزایش امتیاز و رتبه آن شده و کاربران را برای همکاری با یکدیگر تشویق می‌ نماید.

 

  بخش های مهم بازی نات کوین 

بازی نات‌ کوین از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این بخش‌ها وظیفه منحصربه‌فرد خود را در پیشرفت روند آن ایفا می نمایند. برخی از مهم‌ترین بخش‌های نات‌کوین عبارت‌اند از:

1 - لیگ‌ها و رده‌بندی‌ها

همانند بازی‌های رقابتی، نات‌کوین نیز لیگ‌بندی خاص خود را به همراه دارد. کاربران فعال و پرامتیاز به لیگ‌های بالاتر صعود کرده و افرادی که امتیاز کمتری کسب کرده باشند، محکوم به سقوط هستند. همچنین بخش رده‌بندی میزان پیشرفت هر شخص در استخراج نات‌کوین را با دیگران مقایسه کرده و افراد برتر را در معرض دید همگان قرار می‌دهد.

2 - سیستم انرژی

نات‌کوین برای فعال نگه داشتن کاربران خود، یک سیستم انرژی را در نظر گرفته است. این انرژی به صورت خودکار شارژ می‌شود. در صورت نداشتن انرژی، ماینینگ نات‌کوین امکان‌پذیر نخواهد بود.

3 - مکانیزم کلیک جمعی

به لطف اتصال به شبکه اجتماعی تلگرام، کاربران نات‌کوین با یک سیستم جمعی و همکاری طرف هستند. کاربران می‌توانند در این محیط با یکدیگر تعامل داشته و به پیشرفت همدیگر کمک نمایند.

4 - پاداش‌دهی

در این بازی امکان کسب پاداش هم از طریق کلیک و ضربه زدن متوالی به صفحه و هم از طریق فرایند جوایز و پاداش‌های ابتدایی فراهم است. این جوایز ترغیب اولیه را در کاربران به وجود آورده و قابلیت‌های مختلف محیط بازی نات‌کوین را با استفاده از سیستم پاداش‌دهی معرفی می‌ نمایند.

5 - شتاب‌دهنده‌ها

کاربران نات‌کوین می‌توانند به ازای خرج کردن ارزهای دیجیتال کسب‌شده، شتاب‌دهنده دریافت نمایند. این شتاب‌دهنده‌ها هم به استخراج سریع‌تر و بیشتر ارز دیجیتال و هم به بازیابی سریع انرژی کمک می‌کنند.

 

 پشتوانه و ماهیت پروژه نات کوین 

به گفته تیم نات کوین،NOT  یک میم کوین جدید ویژه شبکه تون کوین است که امکان به دست آوردن آن از طریق یک ربات تلگرامی وجود دارد. در واقع کاربران در ماه‌های ابتدایی فعالیت این پروژه و قبل از پایان استخراج NOT، می‌توانستند با ورود به یک ربات یا مینی اپلیکیشن تلگرامی و کلیک روی یک دکمه، نات کوین دریافت نمایند. با اینکه تیم توسعه بازی از اصطلاح ماینینگ نات کوین استفاده می‌کند، فرایند تولید این توکن شبیه به ماینینگ ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار دیگر نظیر بیت کوین (BTC) نیست که تولید آن بر مبنای توان پردازشی و حل مسئله باشد.

شعار تیم نات کوین یعنیProbably nothing به معنی «احتمالاً چیزی نیست» بوده که نوعی کنایه در فضای ارزهای دیجیتال برای اشاره به پروژه‌های دارای پتانسیل است. نات کوین همچنان و با وجود عرضه این توکن در بازار، وب‌سایت رسمی، وایت‌ پیپر یا نقشه راه مشخصی ندارد و اطلاعات مرتبط با آن از طریق کانال تلگرام یا حساب توییتر نات کوین و سایت بنیاد تون منتشر می‌شود.

  دلیل محبوبیت نات کوین چیست؟

نات کوین از زمان شروع رسمی کار خود در ابتدای سال ۲۰۲۴، موفقیتی مثال‌زدنی در جذب کاربر داشته است. ایده این پروژه در بخش بازاریابی، درگیر‌کردن هرچه بیشتر ذهن کاربران است و به همین خاطر از ابتدا اطلاعات زیادی درباره این بازی و برنامه‌های آینده آن منتشر نشد. در واقع، افراد با گمانه‌زنی درباره اینکه نات کوین احتمالاً پروژه موفقی خواهد بود و سکه‌های ماین‌شده آن ها روزی ارزش پیدا خواهد کرد، وارد این بازی می‌شدند.

تفاوت کلیدی نات کوین با سایر بازی‌ها یا پروژه‌های بلاکچینی که از ایده دریافت پاداش در ازای کلیک روی صفحه استفاده کرده‌اند هم این است که به نظر کاربران، نات کوین حامیان شناخته‌شده‌ای مثل تلگرام یا بنیاد تون دارد و به همین خاطر، راحت‌تر به آن اعتماد می‌ نمایند. بعد از نات کوین بازی‌های مشابه زیادی مثل تپ سواپ شروع به کار کرده اند

  آیا می‌توان نات کوین را خرید و فروش کرد؟

نات کوین هم اکنون در قالب یک ارز دیجیتال بر بستر شبکه تون عرضه شده است و می‌توان آن را در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کرد. نات کوین از روز ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست و معاملات آن آغاز شده است.

آموزش فروش نات کوین

برای برداشت و فروش نات کوین‌های خود باید مراحل زیر را طی نمایید. فروش نات کوین یا برداشت این رمزارز از داخل ربات بازی، با نصب و وصل‌کردن کیف پول به ربات شروع می‌شود.

1 - نصب کیف پول تون کوین

رمزارز نات روی شبکه تون کوین (TON) عرضه شده است. پس برای نگهداری و جابه‌جایی این ارز دیجیتال به یک کیف پول تون کوین نیاز دارید. از بین گزینه‌هایی که در بخش Claim ربات نات کوین به کاربران معرفی شده، کیف پول تون کیپر (Tonkeeper) مناسب‌ترین گزینه است. می‌توانید با نصب این کیف از وب‌سایت رسمی آن، یک آدرس جدید ساخته و آن را به ربات وصل نمایید. اگر برای راه‌اندازی کیف پول جدید نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید مقاله آموزش کامل کار با کیف پول تون کیپر را در مجله پارس بیت مطالعه نمایید.

فقط توجه داشته باشید که از بین گزینه‌های معرفی‌شده در ربات نات کوین، کیف پول اصلی تلگرام یعنی ربات wallet@ یک کیف پول امانی یا حضانتی می باشد که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌ نماید. این کیف پول سابقه مسدود کردن واریزهای کاربران ایرانی را دارد و به هیچ وجه گزینه مناسبی برای استفاده در برداشت و فروش نات کوین نیست.

2 - خرید تون کوین برای پرداخت کارمزد

برای برداشت نات کوین نیاز به انجام یک تراکنش روی شبکه تون کوین و پرداخت کارمزد دارید. کارمزدها در شبکه تون کوین در قالب رمزارز TON پرداخت می‌شود. تنها با داشتن حدود ۲ دلار تون کوین در کیف پول خود می‌توانید این تراکنش را انجام دهید. اگر از قبل در کیف پول خود تون کوین ندارید، می‌توانید برای خرید TON از صرافی پارس بیت ثبت سفارش نمایید.

3 - اتصال ربات نات کوین به کیف پول تون کیپر برای برداشت

برداشت و فروش نات کوین

بعد از نصب، ساخت کیف پول و یادداشت عبارت بازیابی روی کاغذ، می‌توانید وارد ربات نات کوین در تلگرام شوید. در صفحه اصلی نات کوین گزینه‌ای برای دریافت ارزهای دیجیتال NOT استخراج‌شده توسط کاربران با عنوان Claim قرار داده شده است. روی Claim بزنید.

فروش نات کوین

حالا از شما خواسته می‌شود تا کیف پول خود را به ربات وصل و برای این کار روی Connect wallet بزنید.

برداشت و فروش نات کوین

در مرحله بعد باید کیف پولی که قصد وصل‌کردن آن به ربات نات کوین را دارید انتخاب نمایید. بهترین گزینه کیف پول تون کیپر می باشد.

وصل کردن تون کیپر به نات کوین

بعد از انتخاب کیف پول، وارد اپلیکیشن تون کیپر شده و باید مجوز اتصال ربات به آدرس خود را تأیید نمایید. برای این کار در محیط اپلیکیشن تون کیپر روی Connect wallet بزنید و رمز کیف پول خود را برای تأیید اتصال وارد نمایید.

برداشت نات کوین

حالا به‌صورت خودکار به ربات بر می‌گردید و در صفحه اصلی می‌توانید با زدن روی آیکون فلش یا برداشت، برای انتقال نات کوین‌ها خود به کیف پول تون کیپر اقدام نمایید.

برداشت و فروش نات کویناین گزینه به شما امکان واریز نات کوین به کیف پول‌هایی مثل تون کیپر را می‌دهد که غیرامانی هستند و کنترل کامل آن در اختیار خودتان است. بعد از انتقال نات کوین به تون کیپر می‌توانید آن را به کیف پول نات کوین خود در صرافی پارس بیت منتقل کرده و در صورت تمایل برای فروش بگذارید.

  تبدیل ووچرهای نات کوین به توکن NOT

اگر در گذشته ووچرهای نات کوین را خریداری کرده‌اید، اکنون می‌تواند در خود ربات مطابق تصاویر زیر آن را به نات کوین تبدیل نمایید.

برای خرید نات کوین می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال پارس بیت اقدام کنید.

  قیمت نات کوین چند است؟

قیمت هر واحد نات کوین در حال حاضر حدود 0.015 دلار معادل 884 تومان است. این نرخ مرتب تغییر می‌کند و برای مشاهده قیمت لحظه‌ای نات کوین می‌توانید به صفحه تالار ارزها در پارس بیت مراجعه نمایید.

  پایان استخراج نات کوین

در تاریخ ۱ آوریل (۱۳ فروردین) استخراج نات کوین به پایان رسید و این مسئله در خود ربات هم اعلام شد. در حال حاضر امکان استخراج نات کوین‌های جدید وجود ندارد، اما طبق گفته توسعه‌دهندگان این بازی، قرار است استخراج نات کوین با مدلی متفاوت از قبل، پیچیدگی بیشتر و پاداش کمتر ادامه پیدا کند.

  کدام صرافی‌ها نات کوین دارند؟

نات کوین در حال حاضر هم در صرافی‌های متمرکز و هم صرافی‌های غیرمتمرکز عرضه شده است.

 آیا پروژه نات کوین قابل اعتماد است؟

بنیاد تون و البته پیام‌رسان تلگرام مشخصاً از نات کوین حمایت می‌کنند. معاملات این توکن نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال شروع شده است. در مجموع تیمی شناخته‌شده پشت بازی نات کوین می باشد، اما اینکه این پروژه تا چه حد برای سرمایه‌گذاری قابل‌اعتماد است، بستگی به عملکرد آن در آینده و برنامه‌های بعدی تیم توسعه نات کوین دارد.

 

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه