تاریخچه تتر از سال 2014 تا آینده!

تتر (Tethet) مهم‌ترین استیبل کوین بازار می باشد. این ارز دیجیتال ارزشی معادل یک دلار امریکا را دارد و جایگاه سوم بازار را به خود اختصاص داده است. همان طور که در اطلاع هستیم تتر برای اینکه به چنین جایگاهی برسد، روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. از شروع به کار با نام Real Coin گرفته تا تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین رمزارزهای جهان. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاریخچه قیمت تتر بپردازیم و از این بگوییم که چطور این رمزارز به مهم‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین بازار تبدیل شد.

در این مطلب می‌خوانید

  • آشنایی با ارز دیجیتال تتر
  • بررسی تاریخچه تتر از گذشته تا کنون
  • سال‌ 2014: سال پیدایش Real Coin
  • سپتامبر 2014: ثبت هلدینگ تتر لیمیتد
  • سال‌های 2015 تا 2016: سال‌های اوج و شکل‌گیری
  • سال‌های 2017 و 2017، اولین ریزش به زیر 1 دلار!
  • سال 2019 تا 2021، پرحاشیه‌ترین سال‌ها
  • سال 2021 تا 2023، تتر در اوج
  • پیش بینی قیمت تتر در آینده

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر، در دسته استیبل کوین‌ها قرار می‌گیردکه همواره ارزش ثابتی دارند. ارزش ثابت تتر معادل یک دلار امریکا است. درواقع این ارز دیجیتال به‌صورت یک به یک با دلار لینک شده و به‌واسطه پشتوانه‌ای که دارد، همواره ارزش آن ثابت می‌ماند. کمپانی تتر در ابتدای پیدایش این رمزارز مدعی بود به ازای هر تتر فروخته شده، یک دلار امریکا را در خزانه خود نگهداری می‌ نماید؛ اما تا سال 2021 هیچ داده مشخصی درباره این ادعا منتشر نشد.

در حال حاضر ارز دیجیتال تتر روی بلاکچین‌های مختلفی در دسترس کاربران قرار دارد. اگرچه تتر شبکه ترون و تتر شبکه اتریوم بیشترین کاربرد را در بازار بلاکچین دارند. بیشتر صرافی‌ها و پلتفرم‌های ارز دیجیتال از تتر TRC-20 و ERC-20 پشتیبانی می‌ نمایند. همین مسئله باعث شده تا استفاده کاربران از استیبل کوین تتر بیشتر از سایر استیبل‌ کوین‌های بازار باشد.

سال‌ 2014: سال پیدایش Real Coin

در سال 2014، براک پیرس، کریگ سلرز و ریو کالینز بنیان‌گذاران تتر، از این توانایی انتشار رمزارزهای جدید و متفاوت روی بلاکچین بیت کوین استفاده کرده و تتر (که در آن زمان رئال کوین نام داشت) را روی بلاکچین اولین ارز دیجیتال دنیا، با استفاده از پروتکل لایه امنی راه‌اندازی شد و ارزشی معادل یک دلار امریکا داشت. هدف از ساخت رئال کوین، این بود که جایگزین ارز فیات دلار شود. به نحوی که کاربران بتوانند در لحظه بیت کوین خود را به یک استیبل کوین تبدیل یا به‌واسطه این رمزارز، بیت کوین خود را خرید نمایند.

 سال‌های 2015 تا 2016: سال‌های اوج و شکل‌گیری

در سال 2015 برای نخستین بار صرافی بیتفینکس رمزارز تتر را لیست کرد تا تمامی کاربران این صرافی امکان خرید و فروش آن را داشته باشند. این کار باعث شده تا توجهات بیشتری به این رمزارز بشود. در همان سال برای نخستین بار کیف پول گرم بیتفینکس نیز هک شد که در مجموع 1581 بیت کوین به سرقت رفت و باعث شد این صرافی تغییراتی در سیستم‌های امنیتی خود اعمال نماید.

سال‌های 2017 و 2018، اولین ریزش به زیر 1 دلار!

سال 2017 نیز سال پرتلاطمی در تاریخچه تتر به شمار می رود. در این سال بسیاری از کارشناسان صرافی بیتفنیکس را متهم کردند که با چاپ تتر و توزیع آن در صرافی، باعث حباب تتر و بیت کوین شده‌اند و در سال 2017 یک اتفاق دیگر هم رخ داد و آن هک شدن شبکه تتر و به سرقت رفتن 31 میلیون دلار تتر بود؛ این مسئله کمپانی تتر را مجبور به انجام یک هارد فورک کرد که در نتیجه آن تترهای سرقتی مسدود شدند.

اما عجیب‌ترین اتفاق این سال‌ها در 15 اکتبر 2018 رقم خورد. جایی که ارزش تتر به یک باره سقوط کرد و تا حدود 0.94 سنت نیز رسید.

سال 2019 تا 2021، پرحاشیه‌ترین سال‌ها

شرکت Tether ltd تا سال 2019 همواره مدعی بود که تترهای منتشر شده، یک پشتوانه مالی دلاری دارند و به ازای هر تتر یک دلار در خزانه‌های شرکت نگهداری می‌شوند؛ اما در طول این سال‌ها بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این کار شدنی نیست و کمپانی تتر را متهم به پنهان‌کاری می‌کردند. البته منتشر نشدن اطلاعات حساب‌رسی شرکت و شفاف نبودن این اطلاعات هم به حاشیه‌ها دامن می‌زد. در سال 2019 اما بالاخره شرکت تتر اعلام کرد پشتوانه‌ خود را از ارز دلار فیات به وام‌ها و وثیقه‌های پرداختی به شرکت‌های دیگر تغییر داده است.

البته تا سال 2021 نیز همچنان داده‌های متناقضی درباره حساب‌رسی شرکت تتر منتشر می‌شد. تا اینکه بالاخره سیستم حساب‌داری کمپانی تتر لیمیتد در گزارش خود اعلام کرد فقط 2.9 درصد از تترهای منتشر شده پشتوانه دلاری دارند و حدود 65 درصد پشتوانه‌ها نیز شامل وثیقه‌ها و وام‌های اعتباری می‌شوند. /در سال 2020 نیز کمپانی تتر تصمیم گرفت تا ارز دیجیتال دیگری به نام XAUT را منتشر کند. این استیبل کوین وابسته به طلای جهانی بود و قیمت آن با طلا تغییر می‌کرد.

سال 2021 تا 2023، تتر در اوج

اگرچه نخستین بار عرضه تتر روی شبکه امنی بیت کوین صورت گرفت، اما چون این شبکه همواره ترافیک سنگینی داشت و کارمزد پرداختی آن هم بالا بود، این کمپانی تصمیم گرفت از بلاکچین اتریوم برای ادامه فعالیت‌های تتر استفاده نماید. همین مسئله باعث متولد شدن تتر ERC- 20 شد.

اما پشتیبانی بلاکچین اتریوم از قراردادهای هوشمند و بالا رفتن کارمزدهای این شبکه بار دیگر مشکل‌ساز شد. در نهایت استراتژیست‌های کمپانی تتر لیمیتد تصمیم گرفتن به سراغ بلاکچین‌های متفاوتی بروند و تتر را روی انواع بلاکچین‌ها عرضه نمایند. بسیاری از انواع تترهای جدید بین سال‌های 2019 تا 2022 راه‌اندازی شده‌اند. از مهم‌ترین شبکه‌های تتر می‌توان به تتر شبکه ترون، تتر شبکه سولانا، تتر شبکه اسمارت چین بایننس و تتر شبکه آوالانچ اشاره نمود.

گستردگی استفاده از تتر در این سال‌ها باعث شده تا این استیبل کوین جایگاه خودش را در رده سوم بازار ارز دیجیتال تثبیت نماید. تا جایی که ارزش بازار آن در ابتدای سال 2024 میلادی به حدود 94 میلیارد دلار برسد.

سخن آخر

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار است و ارزشی معادل یک دلار امریکا دارد. این ارز دیجیتال در حال حاضر روی بلاکچین‌های متعددی در دسترس است و برای خرید و فروش سریع آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر تاریخچه تتر را بررسی نمایید، ارزش تتر چند باری دچار نوسان‌های منفی و مثبت شده است؛ اما هر بار این نوسان‌ها را پشت سر گذاشته و مجدد ارزش خود را بازیابی کرده است. همین مسئله آن را به گزینه خوبی برای نگهداری از سرمایه‌های شخصی تبدیل می‌ نماید. اگر درباره روند خرید و فروش تتر و اعتبار آن سوال دیگری دارید، می‌توانید با کارشناسان نوین تتر ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

آیا به جز USDT تتر انواع دیگری هم دارد؟

بله. کمپانی تتر لیمیتد در حال حاضر چهار توکن USDT با پشتوانه دلاری، EURT  با پشتوانه یوروCNHT  با پشتوانه یوآن چین و XAUT با پشتوانه اونس طلای جهانی را نیز پشتیبانی می‌ نماید

ارزان‌ترین نوع تتر USDT کدام است؟

ارزش تتر USDT معادل یک دلار امریکاست؛ اما برای خرید و فروش آینده تتر روی بلاکچین‌های مختلف باید کارمزد متفاوتی را پرداخت کرد. همین مسئله باعث می‌شود تا این سوال شکل بگیرد. در بین بلاکچین‌های مختلف تتر، در حال حاضر تتر TRC-20 هم کارمزد کمتری دریافت می‌کند و هم در بسیاری از پلتفرم‌ها و کیف پول‌ها در دسترس است. در نتیجه اگر به دنبال ارزان‌ترین تتر و کاربردی‌ترین آن هستید، به سراغ تتر TRC-20 بروید.

آیا می‌توان تتر را به قصد سرمایه‌گذاری خرید؟

بازارهای جهانی این روزها در رکود به سر می‌برند. همین مسئله باعث شده تا اعتبار بسیاری از سرمایه‌های فیزیکی افت کند. اگر بخواهید ارزش سرمایه خود را ثابت نگه دارید، خرید تتر گزینه خوبی است؛ اما اگر می‌خواهید به سود بیشتری برسید، چون قیمت دلاری تتر ثابت است، چندان این مورد گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری  به شمار نمی آید.

 

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه