روی کدام شبکه تتر بخریم بهتر است ؟ تتر TRC20 بهتر است یا ERC20؟

تترهای عرضه‌شده بر بستر بلاکچین اتریوم به‌خاطر امنیت و گستردگی پشتیبانی در برنامه‌های غیرمتمرکز و تترهای مبتنی بر بلاک چین ترون به‌دلیل ارزان‌بودن تراکنش‌ها و سرعت بالای انتقال میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از محبوبیت بیشتری برخودارند.

بیشتر کاربرانی که خرید تتر را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می نمایند، پس از دیدن انواع تتر در بلاک چین‌های مختلف با این پرسش مواجه می‌شوند که چگونه بهترین شبکه را برای نگهداری و انتقال تتر انتخاب کنند. در این مقاله، کارهای لازم برای انتخاب بهترین شبکه جهت نگهداری از تتر را برای شما همراهان شرح داده ایم

همراه ما باشید!

انواع تتر در بلاکچین‌های مختلف

استیبل کوین تتر برخلاف ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین که بلاکچین اختصاصی خود عرضه می شوند، بلاکچین متسفل ندارد و یک توکن به شمار می آید و واحد های آن رو شبکه های میزبان ذخیره می شوند

اولین تتر در اکتبر ۲۰۱۴ با استفاده از پروتکل اُمنی (Omni) بر روی بلاکچین بیت کوین عرضه شدند. آدرس کیف پول‌های تتر در لایه اُمنی و هزینه تراکنش‌های آن مشابه تراکنش‌های بیت کوین می باشد. این استیبل کوین، سپس در شبکه‌های اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین و اخیراً پروتکل‌های لایه ۲ از جمله آربیتروم و آپتیمیزم عرضه شده است. با افزایش تعداد بلاکچین‌ها، تتر نیز به عرضه USDT روی شبکه‌های مختلف ادامه داد و طبق داده‌هایش هم‌اکنون از ۶۳ شبکه مختلف پشتیبانی می‌ نماید.

روی کدام شبکه تتر بخریم؟

1 - تتر اتریوم

اتریوم دومین میزبان تتر پس از بیت کوین بود و عرضه تتر ERC-20 از سال ۲۰۱۷ برروی این بلاکچین آغاز شد. آدرس کیف پول‌های تتر اتریوم با x0آغاز می‌شود، کارمزد تراکنش‌های آن اغلب حدود یک دلار می باشد که در زمان شلوغی شبکه می‌تواند افزایش یابد و پردازش تراکنش‌ها نیز بسته به گس پرداختی، معمولاً بین ۱۵ ثانیه تا ۵دقیقه طول خواهد کشید.

2 - تتر ترون

تتر از سال ۲۰۱۹ شروع به عرضه استیبل کوین خود در بلاکچین ترون کرد. ترون، بزرگ‌ترین بلاکچین میزبان این استیبل کوین به شمار می آید و تترهای  TRC-20 هم اکنون ۴۸.۵درصد از عرضه این استیبل کوین به ارزش ۴۰.۴۱میلیارد دلار را تشکیل می‌دهند. آدرس کیف پول‌های ترون اتریوم با «T» آغاز می‌شود، کارمزد آن حدود ۲ دلار خواهد بود و تأیید هر تراکنش نیز حداکثر به ۳دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

دیگر بلاکچین‌ها

در کنار این دو بلاکچین که بیش از ۹۶درصد عرضه تتر را به خود اختصاص داده‌اند، برخی کاربران از شبکه‌های سولانا، آولانچ، پالیگان و آربیتروم نیز به‌دلیل کارمزد پایین و سرعت بالای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌ نمایند.

از تتر کدام شبکه استفاده کنیم؟

به‌طور کلی، برای پاسخ به این سؤال که روی کدام شبکه تتر بخریم باید ۴ ویژگی را مورد توجه قرار دهیم:

  • کارمزد تراکنش
  • سرعت انتقال
  • نقدینگی شبکه
  • پشتیبانی صرافی‌ها و کیف پول‌ها

مقایسه تراکنش‌های تتر در بلاک چین‌های مختلف

با توجه حجم بالای نقدینگی تتر در شبکه‌های اتریوم و ترون می‌توان نتیجه گرفت که تتر ERC-20احتمالاً به‌خاطر امنیت و گستردگی پشتیبانی و تترTRC-20 نیز به‌دلیل ارزان‌بودن تراکنش‌ها و سرعت بالای انتقال درمیان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از محبوبیت بیشتری برخودارند.

لازم به ذکر می باشد که این اعداد حدودی هستند و کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف به‌ویژه بلاکچین‌های اتریوم و ترون به‌وضعیت ترافیک شبکه بستگی دارد. برای مثال، درحالی‌که کارمزد شبکه اتریوم طی یک سال گذشته در محدود ۱ تا ۱.۵دلاری در نوسان بوده است، در اوایل ماه اردیبهشت تا ۳.۸ دلار نیز افزایش یافت.

جمع‌بندی

در نهایت باید مناسب‌ترین شبکه برای خرید و نگهداری تتر را بر اساس اولویت‌های خود و با درنظرگرفتن فاکتورهایی چون هزینه تراکنش، سرعت انتقال، امنیت و پایداری شبکه و دسترسی آن در صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف انتخاب نمایید. به‌طور معمول، کاربرانی که از تتر اتریوم استفاده می‌کنند، پایداری و امنیت شبکه را در اولویت قرار می‌دهند. اگر کارمزد تراکنش و سرعت انتقال برای شما مهم است می‌توانید از شبکه‌های ترون، بایننس اسمارت چین یا پالیگان استفاده کنید. آربیتروم و آپتیمیزم نیز به‌عنوان محبوب‌ترین راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم جایی میان این شبکه‌ها دارند.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه