معرفی محبوب ترین کیف پول های ارز دیجیتال تون

در صنعت ارزهای دیجیتال، TONCOIN به عنوان یک نوآوری برجسته در سال2021 ظهور کرده است. با ارتباط نزدیک خود به پیام‌رسان محبوب تلگرام و استفاده از فناوری‌های پیشرفته بلاکچین، این رمزارز توانسته است نقشی کلیدی در تسهیل تراکنش‌های کریپتویی ایفا نماید. با در نظر گرفتن این که شبکه TONCOIN جهت نگهداری رمزارزهای خود کیف پول های مختلفی داشته که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را به همراه دارند.

ما در این مقاله با همراهی شما عزیزان به معرفی کیف پول های این ارز دیجیتال محبوب پرداخته ایم.

همراه ما باشید!!

همانند دیگر رمزارزهای بازارجهت نگهداری ارز های دیجیتال همچنینton coin ، دو مدل کیف پول قابل استفاده خواهد بود :

  • کیف پول گرم یا نرم افزاری :

کیف پول‌ ارز دیجیتال نرم افزاری، روی سیستم‌های رایانه‌ای شخصی و دستگاه‌های هوشمند نصب می‌شوند و خدمات نگهداری ارز دیجیتال در این نوع کیف پول ها به طور کلی از امنیت کمتری برخوردار هستند، اما برای کاربران مبتدی راحت تر و کاربرپسندتر به نظر می رسند.

  • کیف پول سرد یا سخت افزاری :

کیف پول‌های سخت افزاری در واقع دستگاه‌های فیزیکی، شبیه به فلش مموری می باشند که اطلاعات و دارایی‌های کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌ نمایند. این نوع کیف پول ها جهت اتصال نیازمند اینترنت بوده و غیر قابل نفوذ و یا هک خواهند بود .

بسته به نوع تهیه ارز دیجیتال ، میتوان کیف پول مد نظر خود را انتخاب کرد.

به عنوان مثال بهترین ولت جهت نگهداری بلند مدت ارز دیجیتال تون کوین ، ولت های سخت افزاری بوده و مناسب ترین کیف پول تون کوین جهت نگهداری کوتاه مدت کیف پول های نرم افزاری مورد مناسبی می باشد.

معروف ترین کیف پول های تون کوین کدامند ؟

در این مقاله 5 مورد از بهترین کیف پول TONCOIN توضیح داده شده است . برترین کیف پول های نگهداری تون کوین در سال 2024

  • کیف پولTon keeper
  • کیف پولOpen mask
  • کیف پولSafe Pal
  • کیف پولTon hub
  • کیف پول Ton Wallet

1 - کیف پولTon keeper

مهم ترین و رایج ترین کیف پول نگهداریاین رمزارز، کیف پولton keeper خواهد بود. این کیف پول گرم و نرم افزاری بوده و میتوان برروی دسکتاپ ویندوز ، گوشی های اندروید و یاiOS نصب و استفاده نمود.

مزایای استفاده از کیف پول تون کیپر :

مرورگر غیرمتمرکز با استفاده ازTon keeper، می توانید با انواع برنامه های غیرمتمرکز TON (برای مثال، می توانید مستقیماً با کیف پول خود یک NFT مبتنی بر TON خریداری نمایید

  • عملکرد سریع برنامه
  • رابط کاربری زیبا و استفاده راحت
  • گزینه های داخلی برای خرید، فروش و مبادلهTon coin
  • قابلیت ذخیره و انتقال NFT ها و آلت کوین های مبتنی بر TON

آموزش نصب و راه‌اندازی تمام نسخه‌های کیف پول Ton keeper

افزونه کیف پول تان کیپر را می‌توان بر روی ۵ مرورگر کروم، فایرفاکس، بریو، یاندکس و مایکروسافت اج نصب کرد. در اینجا ما نحوه نصب و راه‌اندازی افزونه کروم را آموزش می‌دهیم. راه‌اندازی افزونه تان کیپر بر روی سایر مرورگرها نیز به همین شیوه است.

1 - در صفحه اول سایت تان کیپر، در پایین صفحه به بخش Browser Extensions بروید و مرورگر موردنظر خود را انتخاب نمایید

2 - با انتخاب مرورگر، به صفحه نصب مرورگر منتقل می‌شوید. روی Add To Chrome کلیک کرده و افزونه تان کیپر را نصب نمایید:

3 - پس از اینکه فرایند نصب کامل شد، افزونه را باز کرده و گزینه Get Started را انتخاب نمایید :

4 - برای ساخت کیف پول جدید روی Create New wallet کلیک نمایید. برای بازیابی کیف پولی که از قبل ساخته‌اید باید گزینه دوم، یعنی Import existing wallet را انتخاب نمایید

5 - در مرحله بعد عبارت بازیابی کیف پول شما که شامل ۲۴ کلمه انگلیسی می باشد، به شما نمایش داده خواهد شد. برای مشاهده این عبارت روی Continue کلیک نمایید

6 - برای اطمینان از اینکه عبارت بازیابی خود را یادداشت کرده‌اید، در صفحه بعد ۳ کلمه به صورت تصادفی از شما سوال خواهد شد. پس از وارد کردن کلمه‌های خواسته شده و تایید عبارت بازیابی، به صفحه زیر منتقل می‌شوید و باید یک رمز عبور برای کیف پول خود تعیین کنید:

7 - پس از تعیین رمز عبور روی گزینه Continue کلیک نمایید. پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن راه‌اندازی کیف پول دریافت خواهید کرد. حالا کیف پول تان‌ کیپر شما راه‌اندازی شده و می‌توانید به صورت افزونه از آن استفاده کنید.

8 – برای واریز TON به کیف پول خود از گزینه Receive و برای ارسال TON از این کیف پول به صرافی یا کیف پول دیگر از گزینه Send استفاده نمایید.

از طریق گزینه Buy می‌توانید با کارت اعتباری‌ و ارز فیات، تان کوین خریداری نمایید. 

 

2 - کیف پول Metamask

What is Metamask? How to SignUp And Use These Ethereum Wallet

اگر تجربه قبلی با ارزهای دیجیتال دارید، احتمالاً با  Metamask، یکی از محبوب ترین کیف پول های مرورگر آشنا هستید. Open Mask  همتای TON برای MetaMask است و دارای معماری مشابه اما با بسیاری از به روز رسانی های مدرن می باشد. Open Mask توسط بنیاد TON شتیبانی می شود و توسعه متن باز را دنبال می کند. اگر به کار با ارز دیجیتال از طریق رایانه و مرورگر گوگل کروم عادت دارید، OpenMask گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

3 - کیف پول SafePal

خصوصیات کیف پول سخت افزاری SafePal S1 چیست ؟ - سیف یار

کیف پول سخت افزاری safepal ، اولین دستگاه ذخیره سرد بود که از Toncoin پشتیبانی کرد. به بیان ساده، یک کیف پول سخت افزاری دستگاهی کوچک شبیه به فلش مموری می باشد که می توانید به صورت امن ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره نمایید. اگرچه روش ذخیره سرد مطمئن ترین راه برای نگهداری دارایی های دیجیتال در نظر گرفته می شود، اما می تواند کمی دست و پا گیر باشد.

اگر قصد ذخیره حجم زیادی از ارز دیجیتال را دارید، سرویس کیف پول ارائه شده توسط SafePal ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. این دستگاه از ۱۵ زبان، بیش از ۵۴ بلاکچین و تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می نماید. در حال حاضر SafePal بیش از ۶ میلیون کاربر از ۱۹۶ کشور دنیا دارد.

4 - کیف پول Tonhub

What is Tonhub Extension

Tonhub یک کیف پول نرم افزاری دیگر مبتنی بر TON است که توسط تیم نهنگ های TON (TON Whales) توسعه یافته است.

Tonhub  از نظر طراحی شباهت هایی به Tonkeeper دارد اما چند ویژگی منحصر به فرد نیز ارائه می دهد:

  • امکان استیکینگ Toncoin به طور مستقیم از طریق رابط کاربری برنامه
  • توکن ساز : قابلیتی که به کاربران امکان می دهد ارز دیجیتال خود را بر پایه TON ایجاد نمایند.

5 - کیف پول TonWallet

دارای یک طراحی بسیار ساده، کارایی محدود و عمدتا برای ذخیره و ارسال Toncoin به سایر کاربران مناسب می باشد. اگر فقط به برنامه ای برای انتقالات اولیه ارز دیجیتال نیاز دارید، کیف پول TON برای شما عالی است! علاوه بر این، در حال حاضر یک رقابت در کل اکوسیستم برای ایجاد نسخه جدیدی از کیف پول TON وجود دارد. به احتمال زیاد در چند ماه آینده شاهد نسخه بهبود یافته این کیف پول خواهیم بود.

در حال حاضر تون ولت یک افزونه قابل نصب بر روی مرورگر کروم بوده که به راحتی میتوان ذخیره سازی تون کوین را در آن انجام داد

و اما خبری خوب برای دارندگان TONCOIN؛ کیف پول مبتنی بر TON به تلگرام اضافه شده است.

تلگرام کیف پول کریپتویی «TON Space» مبتنی بر شبکه TON را با پلتفرم خود یکپارچه کرده است. این کیف پول از ماه نوامبر سال گذشته در سراسر جهان عرضه خواهد شد. انتشار این خبر باعث افزایش ۱۰٪ قیمت تون کوین شد.

به نقل از  theblock، پیام‌رسان تلگرام یک کیف پول کریپتویی غیر امانی (self-custodial) مبتنی بر The Open Network را برای بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه خود یکپارچه کرده است. و از ماه نوامبر 2023، همه کاربران کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) می‌توانند به TON Space دسترسی داشته باشند.

6 – کیف پول تلگرام

ربات تلگرام ولت امکان نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال (در حال حاضر بیت کوین، تون کوین و تتر) را از طریق اپلیکیشن پیام‌رسانTelegram امکان‌پذیر می نماید. بر خلاف کیف پول‌های غیرحضانتی مانند متامسک، در ولت حضانتی تلگرام، مدیریت کلید خصوصی و دارایی‌های کیف پول، در اختیار شخص ثالث است.

به طور کلی، استفاده از ولت حضانتی به معنای اعتماد به سازنده آن می باشد که برای برخی کاربران یک ریسک بزرگ تلقی می‌شود. اما در مقابل، کاربران این نوع کیف پول با واگذاری مسئولیت نگهداری دارایی، از مزایایی مانند امکان بازیابی رمز عبور و دریافت راهنمایی از بخش پشتیبانی مشتریان بهره‌مند می‌شوند.

در تلگرام کیف پول، خرید TON و انتقال آن بین کاربران تلگرام بدون دریافت کارمزد انجام می‌شود. علاوه بر این، امکان انجام معاملات همتا به همتا نیز وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد قیمت‌های دلخواه خود را تعیین نمایند.

در حال حاضر قابلیتی به نام TON Space هم در ولت تلگرام وجود دارد که در اصل یک نوع کیف پول غیر حضانتی برای نگهداری تون کوین به شمار می‌رود. به این معنا می باشدکه عبارت بازیابی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

این قابلیت بیشتر برای کاربران نگران حریم خصوصی مناسب است که علاقه چندانی به استفاده از ولت‌های حضانتی ندارند. همچنین بد نیست بدانید با وجود اینکه TON Space هنوز در مرحله آزمایشی (Beta) قرار دارد، معرفی آن تاثیر زیادی روی قیمت تون کوین (Toncoin) داشت و این ارز رشد حدوداً ۱۴ درصدی را تجربه نمود.

تاریخچه این کیف پول :

تلگرام در سال ۲۰۱۹ از برنامه خود برای توسعه یک کیف پول رمزارزی مبتنی بر TON رونمایی کرد. اما در سال ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شکایتی علیه تلگرام مطرح نمود که بر اساس آن، عرضه اولیه ۱.۷ میلیارد دلاری تلگرام را یک رویداد غیرقانونی برای فروش اوراق بهادار تلقی می‌کرد.

در ادامه، Telegramمجبور شد با پرداخت یک جریمه ۱۸.۵ میلیون دلاری و موافقت برای بازگرداندن سرمایه کاربران، به این پرونده قضایی خاتمه دهد. از این تاریخ به بعد، توسعه تون و کیف پول تلگرام در قالب یک پروژه متن باز و کاربر محور ادامه یافت. بنابراین کاربران باید در نظر داشته باشند که تلگرام ولت، علی‌رغم نامی که دارد، متعلق به اپلیکیشن Telegram نیست و در نتیجه تلگرام هیچگونه مسئولیتی در قبال عملکرد این کیف پول یا دارایی‌های کاربران آن ندارد.

  • راه اندازی کیف پول تلگرام

1 - برای استفاده از کیف پول تلگرام، ابتدا باید با شماره تلفن خود در Telegram ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که وبسایت این کیف پول اعلام کرده کاربران ایرانی امکان استفاده از خدمات آن ندارند؛ بنابراین حتی اگر با شماره ایران برای ثبت نام اقدام و با مشکل خاصی هم مواجه نشوید، این احتمال وجود دارد که بعدا دارایی شما مسدود شود.

2 - پس از ثبت نام در تلگرام، می‌توانید به لینک t.me/wallet مراجعه یا از طریق خود اپلیکیشن به آدرس @wallet بروید. حالا گزینه Start را انتخاب کرده و سپس روی Open Wallet کلیک نمایید.

3 - در ادامه از شما خواسته می‌شود که با شرایط و قوانین استفاده از تلگرام ولت موافقت و برای این کار باید تیک گزینه I agree to terms of use را زده و روی OK کلیک نمایید. حالا می‌توانید از طریق منوی سمت چپ اپلیکیشن (منوی اصلی تلگرام) گزینه Wallet را انتخاب یا مجددا روی Open Wallet کلیک کنید.

۴. سپس با انتخاب گزینه Get Started، کیف پول تلگرام شما راه اندازی شده و قابل استفاده خواهد بود.

تصویر بالا منوی اصلی ولت تلگرام پس از ثبت نام را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید، گزینه Send برای برداشت دارایی،برای واریز یا خرید ارز دیجیتال، گزینه Exchange برای تبادل دارایی با سایر کاربران و گزینه Sell برای فروش دارایی استفاده می‌شود.

1 - در اولین قدم، کاربر برای اضافه کردن دارایی به کیف پول خود باید روی Add Crypto کلیک نمود.

2 - همان طور که در تصویر مشخص است، برای اضافه کردن دارایی می‌توانید از سه روش Bank Card (خرید با کارت بانکی)، P2P Market (خرید از سایر کاربران یا همان بازار همتا به همتا) و External Wallet (دریافت دارایی از کیف پول خارجی) استفاده نمایید.

در این مثال ما قصد دریافت بیت کوین از یک کیف پول دیگر را داریم و برای همین روی External Wallet کلیک کرده و BTC را انتخاب می‌ نماییم.

3 - پس از انتخاب بیت کوین، صفحه‌ای مانند تصویر بالا نمایش داده می‌شود که حاوی آدرس متنی و کد QR است. با ارسال BTC به این آدرس می‌توانید موجودی کیف پول تلگرام خود را شارژ نمایید.

برای خارج کردن ارز دیجیتال از این کیف پول کافیست روی گزینه Send کلیک کرده و آدرس کیف پول مقصد را وارد نمایید. لازم به ذکر می باشد که در روش‌های Bank Card و P2P Market یک طرف معاملات همیشه باید ارز رایج (یورو، دلار و…) باشد و به همین خاطر کاربرانی که می‌خواهند از این دو روش استفاده نمایید باید ویزا یا مستر کارت داشته باشند. در ضمن کارت‌های صادر شده در روسیه مورد قبول نخواهند بود 


کارمزد تلگرام ولت و محدودیت‌های واریز و برداشت

بر اساس وبسایت رسمی wallet.tg، هیچگونه محدودیتی برای حداقل مقدار قابل واریز بیت کوین یا تون کوین تعیین نشده، اما حداقل تتر قابل واریز ۰.۱ واحد می باشد و مقادیر کمتر در موجودی کاربر لحاظ نخواهند شد. در ضمن واریز دارایی (به جز کارمزد خود بلاکچین) شامل هیچ کارمزدی نمی‌شود.

در صورتی که مقصد تراکنش یک کیف پول تلگرام دیگر باشد، حداقل میزان قابل برداشت از ولت تلگرام به شرح زیر است:

  • بیت کوین: ۰.۰۰۰۱ BTC
  • تون کوین: ۰.۰۰۱ TON
  • تتر: ۱ USDT

در صورتی که مقصد تراکنش یک کیف پول خارجی باشد، کارمزد برداشت از تلگرام ولت به شرح زیر است:

  • بیت کوین: حداقل ۰.۰۰۰۴ BTC
  • تون کوین: ۰.۰۵ TON
  • تتر: ۲ USDT

بدیهیست که حداقل مقدار قابل برداشت به کیف پول خارجی باید از کارمزدهای ذکر شده بیشتر باشد. هنگام انجام تراکنش مقدار کارمزد برای کاربر نمایش داده خواهد شد و تشخیص آن آسان است.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه