آموزش بازیابی کیف پول ترون لینک

 

ترون لینک یکی از محبوب ترین ولت های ارزدیجیتال ترون می باشد که به صورت افزونه و اپلیکیشن موبایل در نسخه اندروید و iOS ارائه می شود. این کیف پول تمام توکن های بلاک چین ترون را پشتیبانی کرده و امکان تعامل، ذخیره و مدیریت ترون (TRX) را برای کاربران فراهم می نماید. یکی از دغدغه هایی که کاربران در هنگام کار با این کیف پول دارند فراموش کردن رمز عبور آن است. اینجاست که نیاز به بازیابی رمزعبور ولت ترون لینک برای کاربران به منظور دستیابی به دارایی های خود احساس می شود.

با ما در این مقاله همراه باشید تا به آموزش بازیابی کیف پول ترون لینک در نسخه های موبایل و افزونه مرورگر کروم بپردازیم.

انواع کیف پول بر اساس ذخیره شدن کلید خصوصی

یکی از ویژگی های مهم کیف پول رمزنگاری کمک به کاربران برای مدیریت، استفاده راحت و ایمن از کلید خصوصی است. بسته به اینکه آیا کلید خصوصی به صورت محلی ذخیره می شود، می توانیم کیف پول را به دو دسته کیف پول متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم نماییم.

  • کیف پول متمرکز :

در این کیف پول ها، کلید خصوصی متعلق به کاربر نیست، اما معمولا وجوه در یک سرور متمرکز قرار داده می شوند. در صورت حمله هکرها به این نوع کیف پول، کاربر متحمل ضررهای زیادی نخواهد شد.

  • کیف پول غیرمتمرکز:

در این نوع کیف پول ها، کلید خصوصی به طور مستقل توسط کاربر کنترل شده و دارایی ها در بلاکچین ذخیره می شوند. کیف پول های غیرمتمرکز به سختی مورد حمله هکرها قرار می گیرند و کاربران نگرانی خاصی در مورد سرقت دارایی های خود توسط ارائه دهندگان خدمات کیف پول ندارند. با این حال، اگر کلید خصوصی گم شود، این نوع کیف پول نمی تواند به بازیابی کاربر کمک و وجوه برای همیشه از بین می رود.

آیا ریکاوری یا بازیابی کیف پول ترون لینک امکان پذیر است؟

طبق دسته بندی که در بالا توضیح دادیم باید گفت کیف پول ترون لینک (Tronlink Wallet) یک کیف پول غیرمتمرکز می باشد، به این معناست که شما باید از کلیدهای خصوصی خود به طور ایمن نگهداری و از آن یک  نسخه پشتیبان تهیه نمایید. اگر از کلید خصوصی و Mnemonic  نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، گم کردن آن به این معنی می باشد که دارایی های خود را از دست داده اید. اما در صورت فراموش کردن رمز عبور برای دسترسی به حساب امکان بازیابی آن وجود دارد.

انواع عبارت بازیابی کدامند؟

معمولا برای دسترسی به کیف پول سه نوع عبارت بازیابی مهم وجود دارند که به ترتیب عبارتند از:

  • کلید خصوصی :

نگهداری از این کلید بسیار مهم است. کلید خصوصی منحصر به فرد و با الگوریتم های رمزنگاری ایجاد می شود. این کلید قابل تغییر نمی باشد.

  • عبارت امنیتی یا یادآور:

این عبارت معمولا حداقل در ۱۲ کلمه می باشد که معمولا در نصب برنامه کیف پول از شما خواسته می شود آن را جایی یادداشت نمایید.

  • Keystore

یک فایل بانری می باشد که مجموعه ای از چند کلید خصوصی را را در بر داشته و می توانید بعد از ساخت آن را در جایی مطمئن ذخیره نمایید تا در صورت نیاز با استفاده از آن به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

بازیابی رمز کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر کروم

در صورت فراموش کردن رمز عبور در افزونه ترون لینک کروم و بازیابی آن وارد بخش اکستنشن های نصب شده در مرورگر کروم وارد افزونه ترون لینک شده و رمز عبور جدید خود را وارد و آن را مجددا تکرار نمایید. سپس دکمه Continue را انتخاب و گزینه Restore را کلیک نمایید.

در مرحله بعدی به صفحه ای هدایت خواهید شد که باید اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نمایید. سپس یک نام برای کیف پول خود انتخاب و دکمه ادامه را کلیک کنید.

در مرحله بعدی سه انتخاب خواهید داشت که به ترتیب شامل موارد زیر می باشند.

  • Mnemonic Phrase
  • Private Key (همان عبارت ۱۲ کلمه می باشد)
  • Import Keystore file

در صورت داشتن کلید خصوصی، ساده ترین روش وارد کردن دستی کلید خصوصی برای بازیابی رمز عبور در افزونه مرورگرم کروم ترون لینک  است. یا با استفاده از گزینه import keystore file فایل های کلید خصوصی را آپلود کنید.

بازیابی رمز کیف پول ترون لینک در اپلیکیشن

فرآیند بازیابی رمز عبور در اپلیکیشن ترون لینک کاملا مشخص و ساده است.

ابتدا وارد برنامه کیف پول ترون لینک در گوشی موبایل خود شده و همانند تصویر زیر در قسمت پایین سمت راست بر روی دایره مشخص شده کلیک نمایید

در بخش مورد نظر گزینه بازیابی ولت یا همان restore wallet را انتخاب و پین خود را وارد نمایید. بعد از وارد نمودن پین و موافقت با سیاست های توضیح داده شده دکمه تایید را بزنید.

در مرحله بعد دو گزینه ایجاد کیف پول (create wallet) و بازیابی کیف پول (restore wallet) برای شما نمایش داده می شود که گزینه create walletرا انتخاب نمایید.

در این مرحله کلیدخصوصی ۱۲ کلمه ای که هنگام ساخت کیف پول ترون لینک به شما داده شد را وارد و در صورت درست بودن پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن مراحل و هدایت به  صفحه اصلی به شما نمایش داده خواهد شد.

بازیابی کیف پول ترون لینک با استفاده از عبارات Mnemonic

گاهی اوقات در صورت گم شدن، دزدیده شده تلفن همراه یا خرید یک موبایل جدید نیاز به بازیابی کیف پول ترون لینک خواهیم داشت. در این صورت شما از قبل یک کیف پول Tronlink دارید و می خواهید حساب های دیگری را اضافه کنید و تنها عبارت seed یا همان عبارت بازیابی را دارید برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

برای بازیابی ترون لینک در این روش ابتدا باید قسمت Import wallet یا وارد کردن یک کیف پول را در Tronlink انتخاب کنید.

سپس قوانین و مقررات گفته شده را تایید نمایید.

در این مرحله باید روش بازیابی با عبارت Mnemonic را انتخاب کرده و به درستی آن را وارد نموده و سپس دکمه Step Next را کلیک کنید.

در مرحله آخر یک نام برای کیف پول خود انتخاب و دکمه تایید را بزنید و سپس یک پسورد قوی برای خود انتخاب کنید

عبارت بازیابی ترون لینک (Tronlink) را از کجا می توان مشاهده کرد؟

در صورت دسترسی نداشتن به عبارت بازیابی وارد برنامه ترون لینک شده و با انتخاب قسمت ME  وارد صفحه دیگری می شوید که در آن گزینه مدیریت عمومی حساب یا Public Account Management را انتخاب نمایید.

برای مشاهده عبارت بازیابی به بخش Back Up Mnemonic رفته و سپس View Mnemonic phrase را انتخاب تا عبارت بازیابی نمایش داده شود.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش های بازیابی کیف پول ترون لینک در اپلیکیشن و مرورگر کروم و با استفاده از عبارت Mnemonic Phrase یا عبارت یادآور پرداخته ایم. گفتیم ترون لینک یک کیف پول غیرمتمرکز است. از این رو امنیت بلایی دارد. اما اگر به هر دلیلی کلیدخصوصی گم شود دارایی های کیف پول برای همیشه از بین رفته اند. بنابراین باید در نگهداری آن کوشا باشید.  گاهی اوقات بنابه دلایلی امکان دسترسی به کیف پول با فراموش شدن یا گم شدن رمز عبور وجود ندارد که در این صورت می توان با روش هایی از قبیل عبارت یادآور و سایر آموزش هایی که در متن مقاله توضیح داده شد آن را بازنشانی کرد. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر شما هم تجربه گم کردن رمزعبور یا یازیابی کیف پول ترون لینک را دارید خوشخال می شویم در این مقاله آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا می توان بدون پسورد ولت ترون لینک را بازیابی کرد؟

خیر. بازیابی ولت ترون لینک تنها با بازیابی پسورد ۱۲ کلمه ای ممکن است.

روش های بازیابی کیف پول ترون لینک کدامند؟

کیف پول ترون لینک به سه روش کلید خصوصی، عبارت یادآور و Keysore قابل بازیابی است.

آیا امکان بازیابی ترون لینک وجود دارد؟

بله.امکان بازیابی ترون لینک در افزونه مرورگر کروم و اپلیکیشن موبایل وجود دارد.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

Comment author

اسماعیل

سلام من وارد کیف ترون لینکم رو گوشیم میت نم بشم دارایمم را هم میتونم ببینم ولی رمزم را فراموش کردم و ممیتونم انتقال بدم

Comment author

پاسخ به اسماعیل

افزودن یک دیدگاه