هر آنچه که باید درباره ی بازی Pancake Protectors بدانیم!

بازی ها تا قبل از ظهور فناوری بلاکچین فقط به عنوان سرگرمی شناخته می شدند اما در طول زمان بازی‌های متنوعی در حوزه بلاکچین و رمزارز طراحی شده اند که در کنار سرگرمی، کاربران میتوانند درآمد هم کسب کنند. یکی از جدیدترین بازی های بلاکچین را می توان به Pancake Protectors اشاره نمود.

صرافی پنکیک سواپ با ارائه بازی Pancake Protectors از مدل بازی برای کسب درآمد (Play to Earn) پیروی می‌ نماید. در این مقاله ابتدا با برسی مزایا و معایب، به سازوکار این بازی می‌پردازیم.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بازی Pancake Protectors

بازی پنکیک پروتکترز، نوعی بازی استراتژیک رایگان می باشد که با همکاری صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ و پروتکل موباکس (Mobox) ارائه شده است. بازیکنان در این بازی  باید از یک برج و شهر دفاع نمایند. بازی Pancake Protectors جزو بازی‌های فضای وب ۳.۰به شمار می آید.

درباره پنکیک سواپ

صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ در سال 2020 مبتنی بر بلاکچین اتریوم، بایننس چین و آپتوس راه اندازی شده است؛ به‌دلیل کارمزدهای پایین تراکنش، سرعت بالای معاملات و کاربرپسند بودن پلتفرم آن، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در صنعت ارزهای دیجیتال به شمار می آید. حجم معاملات در پنکیک سواپ بیش از ۴۶۲میلیارد دلار و بیش از ۲.۵میلیارد دلار نقدینگی کل قفل‌شده دارد و به همین دلیل، یک صرافی غیرمتمرکز چندزنجیره‌ای پیشرو در این صنعت به شمار می‌رود.

درباره پروتکل موباکس

موباکس یک پروتکل گیمفای می باشد که روی بایننس اسمارت چین ساخته شده است. این پروتکل با ترکیب عناصر کشت سود و توکن‌های غیرمثلیِ (NFT) بازی، یک اکوسیستم گیمفای پررونق ایجاد کرده است.

موباکس با استفاده از بایننس اسمارت چین و به‌دلیل برخورداری از عملکرد چندزنجیره‌ای و چندپلتفرمی خود، قابلیت همکاری متقابل بین بازی‌ها و صنعت NFT را به‌صورت یکپارچه اجرا می‌کند. این پروتکل جامعه‌محور است و از سیستم پاداش‌دهی برای افزایش تعامل کاربران و لذت‌بخش‌کردن این همکاری بهره می‌برد.

داستان بازی Pancake Protectors

بازی پنکیک پروتکترز از نوع بازی های فصلی 14 روزه می باشد که در هر فصل جدول امتیاز قهرمانان و جدول آرنا یا همان بازیکنان برتر تعیین می شود و براساس رتبه بندی آن ها در هر فصل، جوایز بین بازیکنان توزیع می شود.

فصل یک :

فصل یکم در ۲۹ مه۲۰۲۳ آغاز و در ۱۲ ژوئن۲۰۲۳ پایان یافت و جوایز بازی شامل ۱۰٬۰۰۰ واحد رمزارز کیک بین بازیکنان برتر توزیع شد.

فصل دوم :

فصل دوم مورخ 12 ژوئن 2023 ساعت 4 آغاز شد و به مدت 14 روز ادامه خواهد داشت.

توضیح داستان بازی :

داستان بازی از این قرار می باشد که دشمنان شهر بزرگ پنکیک را محاصره کرده اند و شهروندان به فرمانده ای که شما می باشید نیازمند هستند. شما به عنوان بازیکن نیاز دارید که تا قهرمانانی را از چهار جناح خورشید، طوفان، ستاره و نور احضار نمایید تا از ساکنین شهر محافظت نمایند. هر بازیکن در هر روز می‌تواند سه بار سربازگیری رایگان داشته باشد و با کسب کارت‌های سربازگیری از عملیات روزانه (daily quest) یا فروشگاه در بازی (Store) قهرمانان بیشتری را جذب کند

در حین بازی اگر بازیکنان به قهرمانان بیشتری نیاز داشته باشند می توانند با استفاده از ارز دیجیتال کیک، آیتم طلا را خریداری نمایند و با استفاده از آن، قهرمان استخدام کنند. در حال حاضر، حداکثر تعداد قهرمانان هر بازیکن ۲۰۰ نفر می باشد البته بازیکنان می‌توانند قهرمان‌ها را بسته به نیازی که دارند با یکدیگر معاوضه و آن قهرمانی را که برای تیمشان مناسب‌تر است پیدا نمایند.

جوایز بازی:

پنکیک سواپ اعلام نموده است بازیکنانی که در صدر جدول رده‌بندی آرنا (Arena) یا نمودار قهرمانان (Hero Chart) قرار بگیرند، جوایز فوق‌العاده‌ای دریافت خواهند کرد. همان‌طور که بیان نموده ایم، این صرافی برای فصل یک، ۱۰٬۰۰۰ توکن کیک در نظر گرفته بود که بر اساس رتبه‌بندی، بین ۱۰۰۰ بازیکن برتر در تابلوی امتیازات توزیع شد.

محیط بازی و قهرمانان

برخلاف تصاویر بازی، قهرمانان درون آن به‌شکل حیوانات بامزه با تم پنکیک سواپ نمی باشند؛ بلکه به‌صورت شخصیت‌هایی شبیه انسان‌ طراحی شده‌اند. گرافیک دفاعی برج به‌خوبی انجام شده و محیط بازی شامل تصاویر کارتونی سه‌بعدی و مجموعه وسیعی از مناظر مختلف سرسبز و با نشاط می باشد.

آموزش بازی

1 – برای شروع، ابتدا باید کیف پول ارز دیجیتال انتخابی خود را متصل نماید و بعد وارد سیستم شوید

2 – پس از ورود به سیستم، می‌توانید با مشاهده نقشه شهر پنکیک، منابع و گیم‌پلی خود را سازمان‌دهی نمایید.

3 – در این بازی کارهای زیادی برای انجام‌دادن وجود دارد. می‌توانید مستقیماً به فصلChapter بروید تا به گیم‌پلی مرحله دفاع از برج دسترسی داشته باشید و برای کسب جوایز روزانه فعالیت نمایید.

4 – با انتخاب نبرد Battles، چند گزینه برای شما باز می‌شود که هریک از آن ها هدف خاصی دارند. این گزینه‌ها شامل Expedition Road، Peak Arena، Epic Battles و Relics Exploration می باشد که با تکمیل آن‌ها می‌توانید ستاره یا جوایز دیگر را کسب نمایید.

5 – فروشگاه یا استور بازی، آیتم‌هایی دارد که می‌توانید برای خرید آن‌ها رمزارز کیک را خرج نمایید.

6 – در این مرحله می‌توانید قهرمانان را در بازار هیرو مارکت‌پلیسHero Marketplace معامله نمایید.

اگر تا مرحله ۱۰ بازی پیش رفته باشید، امکان ساخت لژیون را خواهید داشت. اگر نمی‌خواهید لژیون جدید بسازید می‌توانید به لژیون‌های موجود بپیوندید.

اصل بازی : دفاع از بیس کمپ

در قسمت Chapter برای هر نبرد، بازیکنان فقط یک هدف دارند و آن دفاع از بیس کمپ می باشد که در نقشه نبرد می توانید مشاهده نمایید دشمنان دسته‌دسته به ‌سمت بیس کمپ می‌آیند و بازیکنان باید با آن‌ها مبارزه نمایید.

برای این کار شما باید، قهرمانان خود را بایک استراتژی خاصی که در نقشه نبرد دارید قرار بدهید که وقتی دشمنان درحال پیشروی بودند به آن ها حمله کنند. . دشمنان نباید با موفقیت به بیس کمپ برسند؛ وگرنه با هر دشمنی که به بیس کمپ می‌رسد، یکی از جان‌های بیس کمپ کم می‌شود. وقتی به صفر رسید، بازیکن نبرد را می‌بازند.

توجه داشته باشید که با پیروزی در هر Chapter، مراحل بازی سخت‌تر می‌شود و بازیکنان با دشمنان و غول‌های قوی‌تری مواجه خواهند شد. برای حملات قوی‌تر به دشمن، بازیکنان می‌توانند منتظر بمانند تا قهرمانان قدرت کامل خود را به دست آورند.

حالت اتو چلنج

یکی از قابلیت‌های بازی، چالش خودکار می باشد که بازیکنان با روشن‌کردن آن می‌توانند به قهرمانان خود اجازه دهند خودشان به‌شکل خودکار و بدون نیاز به کلیک‌کردن بازیکن، از پاورآپ‌ها استفاده نمایند. مشکل این می باشد که بازیکن نمی‌تواند به‌شکل استراتژیک و بهینه از پاورآپ‌ها استفاده نمایند.

با پیروزی در هر نبرد و رفتن به مرحله بالاتر، طبیعتاً جوایزی ازجمله طلا، پول و امتیاز به بازیکنان تعلق می‌گیرد. بازیکنان می‌توانند از این جوایز برای ارتقای قهرمانان، کارت‌های سربازگیری، سلاح‌ها و موارد دیگر استفاده و برای قدرت بیشتر، قهرمانان خود را به سلاح‌هایی که به دست می‌آورند مجهز می نمایند.

با چه روش‌هایی می‌توان جوایز بازی را کسب نمود؟

برای کسب جوایز بازی، روش‌های مختلفی وجود دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید جوایز روزانه دریافت و به کاوش در بازی بپردازیدیا در چالش‌ها شرکت نمایید.

با تکمیل خواسته‌های هریک از این موارد می‌توانید به جوایزی که در نظر گرفته‌اند دست یابید.

می‌توانید روی Make a Wish کلیک نمایید و با خرج‌کردن توکن‌های کیک جایزه بگیرید.

از دیگر روش های کسب جوایز می توان پیوستن به لژیون دانست. این کار به بازیکنان کمک می‌کند با همکاری یکدیگر Legion Wish را ارتقا دهند، تیم تشکیل دهند، درکنار یکدیگر در Legion Trial بجنگند و به‌طور دسته‌جمعی با انجام کارهای محول‌شده جایزه کسب نمایند.

چطور می‌توان از رمزارز کیک در بازی استفاده نمود؟

بازیکنان می‌توانند از رمزارز کیک برای موارد زیر استفاده نمایند:

1 – شارژ انرژی

در حین انجام بازی انرژی مصرف می شود و پس از پایان آن باید انرژی جدید را شارژ نمایید تا بازیکنان بتوانند به بازی ادامه دهند. بازیکنان میتوانند با ایتفاده از رمزارز کیک، سرعت شارژشدن انرژی را افزایش و زمان انتظار شارژ مجدد را کاهش دهند تا سریع‌تر پیشرفت نمایند. البته ی توان گفت که این انرژی مواقعی که هجوم دشمنان شدید باشد بازیکنان می‌توانن از این قابلیت استفاده کنند.

2 – به دست آوردن قهرمانان کیک

این قهرمانان دارای ویژگی های برتر و ارزش معاملاتی بالاتری می باشند.

3 – باز کردن صندوق مراحل و کارت های امتیاز

بازیکنان می توانند برای پیشرفت سریع در مراحل و باز کردن در صندوق هر مرحله با رمزارزهای کیک، طلا خریداری و استفاده نمایند. کارت ‌های امتیاز فقط با رمزارز کیک به دست می‌آیند و امتیازات آن شامل یک‌سری قابلیت‌های ویژه یا آیتم‌های کمیاب می باشد.

4 – خرید بسته های هدیه

5 – به دست آورن منابع مختلف

برای به دست اوردن منابع، بازیکن باید کیک را سهام‌گذاری نمایند و در ازای آن، منابعی مانند طلا، HERO EXP، Notes و نظایر آن به بازیکنان تعلق خواهد گرفت.

6 – خرید NFT

بازیکنان می توانند با خرید توکن های غیر قابل تعویض، بازی Pancake Protectors را در بازار توکن های غیر مثلثی پنکیک سواپ، بازی خود را بهبود بخشند. البته کاربران گرامی توجه نمایید که NFT های موجود در بازار شامل دو نوع معمولی و انحصاری می باشند بالطبع توکن های غیر قابل تعویض انخصاری مزایای بهتری برای بهبود گیم  خواهد داشت.

مزایا و معایب بازی Pancake Protectors

برخی از مزایای بازی Pancake Protectors عبارت‌اند از:

1 – دارای آموزش مناسب برای شروع بازی

2 – نسحه رایگان این بازی به بازیکنان یاد میدهد که چطور قهرمانان خود را ارتقا بدهند.

3 – بازی دارای لگ نمی باشد و فوق العاده گرافیک بالایی برخوردار است

4 – میتوان برای سرعت بخشیدن به پیشرفت و صعود به مراحل بالاتر ، رمزارز کیک را خریداری نمایید

سؤالات متداول

4 - بازی Pancake Protectors چیست؟

Pancake Protectors نوعی بازی استراتژیک رایگان می باشد که برای فضای وب ۳ طراحی شده است.

3 - ارائه‌دهندگان این بازی چه کسانی هستند؟

این بازی را صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ با همکاری پروتکل موباکس ارائه کرده‌اند.

2 - چطور باید Pancake Protectors را بازی کرد؟

در این بازی بازیکنان باید با استخدام قهرمانانی باید از یک برج در شهری به نام پنکیک دفاع کنند تا دشمنان نتوانند به ساکنان شهر آسیب برسانند.

1 - آیا Pancake Protectors برای کسب درآمد مناسب است؟

با توجه به قیمت دلار و نوسانات آن در کشور ما، برآورد هزینه و سود برعهده خود بازیکن می باشد

سخن پایانی

در این مطلب، به بررسی بازی Pancake Protectors، شیوه بازی‌کردن آن، جوایز و آیتم‌های درون بازی پرداختیم. برخی افراد ممکن می باشد تمایل داشته باشند از این بازی برای کسب درآمد استفاده و برخی دیگر ممکن است فقط برای سرگرمی آن را بازی  نمایند.

با این‌حال، بازیPancake Protectors هنوز جدید می باشد و برای تصمیم‌گیری درباره اینکه برای کسب درآمد مناسب است یا خیر کمی زود است.

کاربران ارجمند، این مطلب به‌هیچ‌ عنوان برای تأیید یا تبلیغ این بازی به شمارنمی آید و صرفاً جنبه آموزشی دارد. اگر می‌خواهید وارد آن شوید، با تحقیقات کامل خودتان و ارزیابی جوانب مختلف، این کار را انجام دهید.

 

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه