مصاحبه مدیرعامل مجموعه پارس بیت سرکار خانم مهندس شریف زاد با رادیو صدای بازاریابی

 

امروز در رادیو صدای بازاریابی بخش تکنیک بازار در خدمت خانم مهندس سیده مهکامه شریف زاد هستیم؛

مهندس سیده مهکامه شریف زاد، مدیرعامل و همبنیانگذار مجموعه پارس بیت و رئیس تبادل انجمن بلاکچین ایران ، مصاحبه ای با رادیو صدای بازاریابی"شنوتو" در خصوص تاثیر رمزارز در کسب و کارهای کشور داشتند. همچنین در طی این مصاحبه پیشنهادها، انتقادها و موضوعاتی برای سرمایه گذاران و فعالان اکوسیستم بلاکچین و رمزارز مطرح نمودند که بخشی اولیه مصاحبه در متن خبر آورده شده است.

در ابتدای این مصاحبه و در طی معرفی مجموعه پارس بیت، ایشان به عدم آگاهی در پادکست قبلی درباره دنیای رمزارزها اشاره و خاطر نشان نمودند :

آن عدم آگاهی که در پادکست قبلی صحبت شده بود به یک فضای مثبت و یک فضای منفی تبدیل شده است. در این چند سال اخیر عموم مردم تقریبا رمزارز و دنیای بلاکچین را شناخته اند و هر جا که بروند از نوسان قیمت و نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال صحبت می نمایند. متاسفانه در شاخه ی منفی، این عدم آگاهی به سمت استفاده ی نادرست از حوزه ی رمزارز پیش میرود و خب این میتواند از چندین موضوع نشات بگیرد.

 در بخشی از سخنان آغازین خود به رسانه هایی همچون رسانه شنوتو اشاره نمودند :

این دو شاخه شدن مطالب درست و غلط زیاد جالب نمی باشد. کاربران برای به دست آوردن اطلاعات درست می توانند از طریق تشکل ها، کسب و کارها به خصوص رسانه های سالمی همچون رسانه شنوتو که خارج از فضای تبلیغاتی به آموزش سالم اهمیت می دهند، کمک بگیرند. در این راستا ما در سامانه تبادل پارس بیت تا جایی که از دستمان بر می آید سعی کرده ایم علاوه بر ارائه خدمات، کماکان به صورت برخط فضای اطلاع رسانی و آموزش درست به کاربران را داشته باشیم.

در ادامه این بحث تاکید نمودند :

در واقعیت در کنار بار مثبت کلمه ی آموزش، هیچ وقت فکر منفی به سرمان نمیزند. لذا می خواهم این موضوع را به کاربران هشدار بدهم که هرجا کلمه ی آموزش را می بینند لزوما نباید ازش پیروی نمایند به صرف اینکه شخصی چه به صورت حقیقی یا به صورت حقوقی در شبکه های اجتماعی یا در سایتی بخواهد به صورت خیرخواهانه درباره ی موضوع جدیدی مانند خرید رمزارز برای سودآوری کاربران، آموزشی را ارائه دهد که نتیجه آن مثبت نباشد.

ایشان مطرح نمودن که به واسطه فضای آموزشی رمزارز هم به واسطه ی آگاهی بخشی در این حوزه، نتیجه ی درست گسترش پیدا کرده است اما باز هم لازم می باشد تا کاربران، هوشیار باشند. درحال حاضر در این حوزه وبسایت های آموزشی زیادی وجود دارند که اطلاعات آموزشی خیلی قوی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند و پیشنهاد نمودند که کاربرها با تشکل های رمزارز در کشور ارتباط برقرار نمایند.

از دلایل و راه های پیگیری آموزشی به انجمن بلاکچین و کارگروه تبادل اشاره نمودند که  :

یکی از دلایل ارتباط گرفتن با کارگروه آموزش در انجمن بلاکچین ایران این می باشد که کاربران یک مسیر امنی را طی می نمایند در این مسیر کاربر میداند که آیا من اگر دارم از شخصی یک پکیج آموزشی را خریداری می نمایم، محتوای این پکیج آموزشی درست می باشد یا خیر؟! کاربران میتوانند از طریق کارگروه تبادل در انجمن بلاکچین ایران کمک و مشاوره بگیرند.

در ادامه به 4 گام اصلی در آموزش اشاره نمودند :

حداقل کاری که من به عنوان کاربر میتوانم انجام بدهم این می باشد که هوشیار گام بردارم مگر این که به اختیار خود وارد یک فضای آموزشی بشوم و شروع به آموزش نمایم ولی اقدام عملی را فقط معطوف زمانی کنم که آگاهی نسبت به آن حوزه تصمیم گیری، کامل شده باشد. اولین گامی که باید کاربر قبل از اقدام بردارد آگاهی نسبت به آموزش می باشد و در گام دوم همراه با مشاوره به صحت سنجی دست یابد و گام سوم شامل این می باشد که باید به اعتبار این قضیه برسد که واقعا بعد از این آگاهی بخشی توانسته ام این کار را انجام بدهم یا خیر و در گام آخر به صورت عملیاتی اقدام نماید.

در ادامه سخنان خود به موضوعی اشاره نمودند که متاسفانه کسب و کارها در حال حاضر تصمیم میگیرند و سه تا گام اصلی را کاملا چشم پوشی می نمایند. خیلی از پرونده هایی که در پلیس فتا ناشی از اتفاقات مربوط به حوزه ی رمزارز می باشد ناشی از همین مسائل است که اول تصمیم گرفته شده و بعد اقدام کرده اند.

در حین گفت و گو با مهندس شریف زاد راجب به سامانه تبادلات پارس بیت صحبت شد و اعلام نمودند که پارس بیت صرافی نیست و این کلمه صرافی را کنار گذاشته و کلمه سامانه را بهش اختصاص داده اند. ایشان اطلاع دادند که در سال های قبل در بحث قانون گذاری که قرار بود صورت بگیرد یک سری تاکید هایی به یک سری از کلمات انجام میشد که گاهی آن ها را صرافی ارز دیجیتال و گاهی به عنوان سامانه تبادل نام می بردند که این گمراهی باعث شد کارشناسان پارس بیت این موضوع را مورد برسی قرار بدهند که آیا افرادی که به صورت حقوقی با حقیقی کار تبادل انجام میدهند واقعا صرافی ارز دیجیتال هستند یا خیر ؟!

در ادامه به این سوال پاسخ داده اند که آیا سامانه های تبادل p2p یا otc هستند؟

P2P سامانه هایی می باشند که کاربر با کاربر معاملات را انجام میدهند و سامانه درصدی را از معملات خرید یا فروش اخذ می نماید.OTC   ها سامانه هایی هستند که کاربر با یک شخص حقوقی طرف می باشد و مستقیما خرید و فروشش را از این شخص حقوقی انجام میدهد. واقعیت امر این می باشد که ما از واژه ی سامانه تبادل برای این نوع کسب و کارها استفاده می نماییم نه صرافی به دلیل این که واقعا عملکرد این سامانه ها صرافی نمی باشد.

در طی صحبت ها اعلام شد که در حال حاضر پارس بیت دستاوردهای مثبتی داشته است. توانسته راندمان مالی، حسابداری و اتفاقات خوبی را در شرکت ها رقم بزند و تغییر شیوه ی پرداختی آن ها را به سمت ارز دیجیتال اما کاملا شفاف و قانونی برای کسب و کار ها انجام داده اند.در ارتباطی که با کسب و کارها در این مدت گرفته اند اولین چالش مورد بحثشان مالیات بوده است.

مهندس شریف زاد به این نکته اشاره نمودند که :

شرکت پارس بیت اولین مجموعه ای می باشد که در حوزه ی رمزارز رسیدگی مالیاتیش انجام شده است. در این راستا کارشناسان پارس بیت یک ساختار مالی و حسابداری مخصوص شرکت های رمزارزی را ارائه و چندین سال این ساختار را در شرکت پارس بیت پیاده سازی نموده اند و در موعود مالیاتی، رسیدگی و بررسی که در رابطه با شرکت انجام شد، توانسته ایم این ساختار را به تاییده مالیاتی برساند.

اما در ادامه به این موضوع تاکیید داشتند که وارد هر کسب و کاری که میشوند به این صورت نیست که از یک شیوه خاصی استفاده نمایند و قطعا هر کسب و کار استراتژی و ساختار خودش را به همراه دارد.  چالش بعدی که الان حل شده و اتفاق موثر و بزرگی به حساب می آید که خیلی از کسب و کارها در ارتباط با مشتریان بین الملی بنا به این که داخل کشور هستند، یک سری از معاملات را نمی توانند انجام بدهند در حال حاضر با ارز های دیجیتال این اتفاق خیلی آسان و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. یک سری از ریسک های امنیتی از رو دوش کسب و کار برداشته و زمان کسب و کار را در این موضوع کاهش داده است.

پارس بیتی ارجمند جهت شنود کامل این مصاحبه به لینک مصاحبه یا به ویدیوی اول خبر مراجعه نمایید

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه