مطمئن ترین راه برای نگهداری ارز دیجیتال چیست ؟

مطمئن ترین راه برای نگهداری ارزهای دیجیتال چیست ؟

با افزایش محبوبیت حوزه ارزهای دیجیتال، علاقه هکرها برای سرقت رمزارزها هم بیشتر شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌کار که با ارزهای دیجیتال زیاد آشنا نیستند و از روش‌های امن نگه‌داری آن ها اطلاع ندارند، قربانی هکرهایی می‌شوند که هر روز با شیوه‌ای جدید در تلاش برای دزدی هستند. به همین دلیل، امنیت و توجه به شیوه نگهداری امن ارزهای دیجیتال، از اهمیت زیادی برخوردار است.اگر هیچ راهنمایی یا تحقیقی در کار نباشد، ممکن است فرد دچار اشتباهات پرهزینه بشود. همراهان گرامی برای ذخیره رمز ارزهای خود باید مطمئن ترین راه بین کیف پول و صرافی رمز ارز، یکی را انتخاب نمایید. اما تفاوت این دو دقیقاً در چیست؟

همراه ما باشید

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

به بستری که در آن می‌توان به معاملات خرید و فروش رمزارزها پرداخت، صرافی ارز دیجیتال می‌گویند. مهم‌ترین عواملی که در معامله‌ی ارزهای دیجیتال وجود دارد، امنیت و سرعت است. بسیاری از افراد برای فعالیت در این بازار و کسب سود و درآمد نیاز به ثبت‌نام و افتتاح حساب کاربری در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال دارند. این صرافی‌ها به کاربران این امکان را داده تا ارزهای فیات خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و از این طریق به انجام معاملات و کسب سود روزانه بپردازند.

به صورت کلی در صرافی ارز دیجیتال سه کار انجام می شود:

  • خرید ارز دیجیتال با ارزهای فیات
  • فروش ارز دیجیتال و دریافت ارزهای فیات
  • تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال محلی (سرد یا گرم) است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تمام ارزهای دیجیتال را ذخیره نمایند. کیف پول دیجیتالی می‌تواند یک وبسایت یا نرم‌افزاری باشد که بر روی کامپیوتر و گوشی خود نصب کرده‌اید. بدون در اختیار داشتن کلمات بازیابی یا کلید خصوصی، دسترسی به کیف پول غیرممکن خواهد بود. برای دسترسی داشتن به هر کیف پولی نیاز به مجموعه‌ای از کلیدهای خصوصی یا عبارات بازیابیاست. از این جهت بزرگترین خطری که یک دارنده ارزهای دیجیتال را تهدید می‌نماید، از دست دادن کلیدهای خصوصی یا به سرقت رفتن آن‌هاست. تهدید دیگری که متوجه کاربران است، آلوده بودن دستگاه آن‌ها به بدافزارهاست که می‌تواند به هک شدن آن‌ها و از دست رفتن دارایی هایتان منجر بشود.

اما هر یک از آن‌ها تا چه حد می‌تواند امن باشد؟ پاسخ این سوال به نحوه نگهداری کیف پول توسط کاربران برمی‌گردد. همراهان گرامی شما به عنوان یک دارنده ارز دیجیتال باید از کلیدهای خصوصی به بهترین شکل محافظت نمایید.

پس مطمئن ترین راه نگهداری ارزهای دیجیتال چیست ؟

همان‌طور که اطلاع داریم، صرافی‌های ارز دیجیتال به‌وجود آمدند تا دنیای واقعی را به دنیای ارزهای دیجیتال متصل نمایند. اما این بسترها در ابتدا کاربردهای محدودی داشتند،‌ برای مثال، آن‌ها فقط امکاناتی نظیر خرید تتر، فروش دوج کوین و دیگر رمزارز های بازار را برای معامله کنندگان تامین می‌کردند. البته، به ‌مرور زمان بازار ارزهای دیجیتال دچار پیشرفت و نیازهای معامله‌گران گسترش پیدا کرد.

از آنجایی که نگهداری ارزهای دیجیتال در داخل صرافی کار درستی نیست، باید دارایی دیجیتالی خود را به جای امنی انتقال بدهید که کیف پول های دیجیتالی بهترین مکان برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب میشود. همچنین امروزه کیف پول های دیجیتال زیادی به وجود اومدند که هر کدام از آنها ویژگی و سطح امنیت متفاوتی دارند لذا نکته بسیار مهمی که باید توجه کرد با ارسال رمزارزهای خود به کیف پول صرافی، مالکیت دارایی خود را به آنها واگذار کرده‌اید بنابراین کنترل کامل دارایی‌های دیجیتال افراد در دست صرافی است. در حقیقت دارایی‌ها در کیف پول صرافی‌ نگهداری می‌شود و فقط عدد موجودی در حساب کاربران لحاظ می‌شود. در این صورت، شما به ارزهای دیجیتال خود دسترسی دارید، اما مجبور هستید به صرافی اعتماد نمایید.حتی زمانی که صرافی ارز دیجیتال بخواهد شفاف و سالم کار کند، برخی خطرات خارجی همچنان دارایی‌ها را تهدید مینماید. طبق آمار وب‌سایت کوین‌گیکو، هکرها تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸۶ میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی‌ها به سرقت برده‌اند و عدد کلی میزان سرقت از صرافی‌ها به بیش از ۳ میلیارد دلار می‌رسد.

انواع کیف پول های دیجیتالی

1 – کیف پول گرم یا نرم افزاری :

کیف پول‌های گرم بر روی سیستم‌های رایانه‌ای شخصی و تلفن همراه نصب می‌شوند. این کیف پول ها تمامی اطلاعات کاربران را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌نمایند. به‌دلیل ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات و دارایی‌ها این سیستم‌ها عاری از خطر حمله هکرها نیستند. هنگام انتخاب کیف پول نرم افزاری، در مورد شرکت سازنده‌ی آن تحقیقات لازم را انجام دهید. مدل‌های مختلف کیف پول‌های گرم عبارت است از: کیف پول دستکاپ، کیف پول موبایل ، کیف پول های تحت وب و....

2 – کیف پول سرد یا سخت افزاری :

امن ترین و مطمئن ترین شیوه نگهداری ارزهای دیجیتال، خریداری یک کیف پول سخت افزاری است.کار کردن با کیف پول‌های سخت افزاری مثل لجر نانو و ترزور بسیار راحت بوده و از قابلیت‌های دیگر آن‌ها پشتیبانی از چندین ارز های دیجیتال است. همچنین با یادداشت کردن کلمات بازیابی که حین راه‌اندازی کیف پول‌های سخت افزاری نمایش داده می‌شوند نیز، دسترسی به رمزارزها حتی در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن آن میسر خواهد بود. از طرفی اتصال امن با کیف پول‌های نرم‌افزاری دسکتاپ مانند الکتروم نیز باعث شده تا امکان ارسال ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا تتر  بدون خطر از دست دادن آن‌ها حتی در کامپیوترهای آلوده به ویروس و بدافزار نیز ممکن باشد.

کلام اخر

همانطور که در این مقاله اشاره شد، کیف پول های دیجیتالی متعددی وجود دارد. اما انتخاب یک کیف مناسب از لحاظ قیمت و کیفیت و امنیت بسیار حائز اهمیت می باشد. در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی ارزهای دیجیتال دارید، بهترین گزینه نگهداری این سرمایه که امنیت بالایی دارد کیف پول های سخت افزاری می باشد. با انتخاب یکی از کیف پول های برتر نسبت به کارکرد خود، می توانید با خیال راحت در این زمینه سرمایه گذاری بپردازید. پس بهتر است با دانش و آمادگی قبلی در نگهداری از ارزهای دیجیتال تلاش نمایید. ما در سامانه تبدیل پارس بیت www.pars-bit.com اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی در زمینه ی آموزش ارزهای دیجیتال و خرید و فروش کیف پول های دیجیتالی برای شما آماده کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید کیف پول های دیجیتال سخت افزار و خرید یا فروش ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش دوج کوین به سایت رسمی پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM مراجعه و از صفحه مربوطه سفارش خرید یا تبدیل خود را ثبت نمایید.

 

 

 

 

 

 



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه