داستان انفجار قیمت ارز دیجیتال دوج کوین چه بوده است ؟

داستان انفجار قیمت ارز دیجیتال دوج کوین چه بوده است ؟

بدون شک شما هم هنگام گشت‌ وگذاردر دنیای ارزهای دیجیتال با تصویر بانمک و جالب یک سگ روبه‌رو شده‌اید. این سگ زیبا نماد و تصویر معروف رمزارز دوج کوین است. رمزارزی که تنها از یک شوخی، تبدیل به جدی‌ترین رقیب بسیاری از ارزهای دیجیتال پرطرفدار و مطرح بازار شد و افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، حمایت خود را از آن اعلام نمودند. دوج کوین نه تنها در بین کاربران خارجی بلکه بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد و افراد زیادی، بخش قابل توجهی از دارایی خود را به خرید این رمزارز اختصاص داده‌اند. اگر شما هم به این رمزارز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بدانید که ارز دیجیتال دوج کوین چیست، و داستان انفجار قیمت آن چه بوده است! این مقاله را از دست ندهید.

با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال دوج کوین

در سال ۲۰۱۳ بازار ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت بود. در آن زمان بازار جایی برای پذیرش یک شوخی نداشت، همه چیز خیلی جدی و طبق اصول اولیه بازارهای مالی جلو می‌رفت. دوج کوین باهدف به چالش کشیدن رمزارز بیت‌کوین به وجود آمد و به‌ مرور زمان توانست جایگاه مستحکمی در حوزه رمزارزها کسب نماید. سازندگان دوج کوین عقیده داشتند که پروژه ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی سرگرم‌کننده هم باشد. این رمزارز به‌عنوان یک هارد فورک از بلاک چین لایت کوین در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ شروع به کار نمود. دوج کوین از آن زمان، یک جامعه اختصاصی ایجاد کرده است که قیمت و پیشرفت پروژه را هدایت می کند.

جالب است بدانید که بیلی پس از راه‌اندازی پروژه خود برای شوخی با خالق ناشناس بیت‌کوین؛ ساتوشی ناکاموتو نام شیبتوشی ناکاموتو را برای خود انتخاب نمود. دوج کوین فقط یک پروژه پرداخت آنلاین دوستانه بود با این‌حال، پس از مدتی برخی از حامیان این ارز دیجیتال جدید اعلام نمودند که از این میم کوین برای پرداخت پاداش به فعالان حوزه وب و انجام امور خیریه با ارائه دوج کوین رایگان، استفاده خواهند کرد.

اهداف دوج کوین

برخلاف بیت کوین و بسیاری از رمزارزهای بازار، برای دوج کوین هیچگونه محدودیتی مشخص نشده است. و استخراج آن می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج محدود به 21 میلیون واحد می باشد ولی در حال حاضر بیش از 116 میلیارد واحد دوج کوین در گردش وجود دارد. جامعه دوج کوین از سرمایه خود برای اهداف حمایتی استفاده می کند که در ادامه با 3 تا از این اهداف حمایتی آشنا می شویم:

  • در سال 2014 انجمن دوج کوین 50 هزار دلار به تیم تیراندازی جامائیکا برای رفتن به بازی های المپیک زمستانی سوچی کمک کردند.
  • در روز جهانی آب در سال 2014، هواداران دوج کوین 30 هزار دلار برای ساخت تصفیه آب چاه در تانا ولی کنیا کمک نمودند.
  • در مارس 2014 نیز جامعه دوج کوین در مسابقات اتومبیل رانی NASCAR به عنوان اسپانسر، به فردی به نام جاش ویس 55 هزار دلار پرداخت کردند.

مزایای دوج کوین نسبت به رمز ارزهای دیگر

  • جامعه‌ی رو به رشد کاربران
  • سازگاری تبادل غیر متمرکز
  • جنبه‌ی مثبت نوسانات
  • دوج کوین حسی انسان‌دوستانه و مهربانانه دارد
  • دوج کوین ابزار خرید در توییتر و ردیت می باشد

داستان انفجار قیمت ارز دیجیتال دوج کوین چه بود؟

طرفداران دوج کوین در ابتدا برای معرفی این رمزارز به دیگران از‌ آن به‌عنوان انعام و طرح‌های تشویقی در دنیای وب استفاده می‌کردند؛ این کار باعث شد که رمزارز دوج کوین میان افراد مختلف توزیع شود. این افراد نیاز داشتند رمزارزهایی را که در اختیار دارند به افراد دیگر انتقال دهند و به همین دلیل پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، مجبور شدند رمزارز دوج کوین را به فهرست معاملاتی خود اضافه نمایند.

در سال ۲۰۱۵ دوج کوین ارزشی برابر با ۰.۰۰۰۲ دلار داشت؛‌ این در حالی است که بیت کوین در آن سال در کانال ۲۵۵ دلاری بود! همان سال چند گروه رسانه‌ای اقدام به انتشار اخبار دوج کوین در کانال‌های مختلف خبری نمودند و نام آن را تا حدودی سر زبان‌ها انداختند. این فعالیت رسانه‌ای در مدت زمانی کوتاه، قیمت دوج را به ۰.۰۱۵ دلار و ارزش بازار آن را به کانال ۰.۲ دلار رساند. آخرین نوسان جدی دوج کوین قبل از نوسانات کلی بازار ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی و اوایل سال ۲۰۲۱ بود . در این زمان بازار رمزارزها دچار تحولات بزرگی شد و قیمت تمامی ارزهای دیجیتال بازار با تغییرات چشمگیری روبه‌رو شدند.  رمزارز دوج کوین از این تغییرات بی‌نصیب نماند و با رشد قیمت مناسبی که داشت توانست به یکی از ده رمزارز محبوب دنیا تبدیل بشود. اما این رشد قیمت به‌طور کامل حاصل نوسانات بازار نبود!

چگونه می‌توان ارز دیجیتال دوج کوین خریداری نمود؟

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم؛ برخی از طرفداراندوج کوین تصمیم گرفتند برای مطرح‌ نمودن نام این ارز دیجیتال از آن به‌ عنوان پرداخت هزینه دریافت خدمات اینترنتی و هم به‌عنوان یک طرح تشویقی مانند لایک کردن در شبکه های اجتماعی مانند توییتر استفاده کنند. این روش سبب شد میزان عرضه رمزارز دوج کوین به‌مرور زمان با افزایش همراه باشد در حال حاضر باتوجه‌به محبوبیت آن ، صرافی های بسیاری در سراسر جهان امکان خرید و فروش این رمزارز را از طریق ارزهای فیات فراهم کرده‌اند.

سامانه تبادل پارس بیت ارز دیجیتال دوج کوین را به پنل معاملاتی خود اضافه کرده است. کاربران ما می‌توانند از طریق شارژ ریالی حساب کاربری خود اقدام به خرید و فروش دوج کوین، خرید و فروش تتر و یا رمزارزهای دیگر بازار نمایند و همچنین امکان تبدیل این رمزارز از طریق سامانه تبدیل در پارس بیت با سایر رمزارزها بازار نیز برای کاربران فراهم شده است.

کلام پایانی

این ارز دیجیتال شباهت های بسیاری با رمزارز بیت کوین دارد. به طور خلاصه می توان گفت این رمزارز در انجام تراکنش ها از سرعت بالایی برخوردار است. و به عنوان یک سیستم تشویقی در تویتتر و ردیت به کار برده می شود. همران گرامی اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع نمایید باید در ابتدا به صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش تتر به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه