بلوک پیدایش بایننس کوین

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در هر صرافی ارز دیجیتال از جمله سامانه تبادلات پارس بیت لیست شده و قابل معامله است. یکی از عبارت‌های متداولی که درباره ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین آنها به گوش ما آشنا است، بلاک آفرینش یا جنسیس بلاک است. حتما سوالات زیادی درباره این بلاک در ذهن شما هم نقش بسته است.
  • جنسیس بلاک چیست ؟
جنسیس بلاک یا بلوک پیدایش نامی است که برای اولین بلاک یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین استخراج شده است. یک بلاک چین شامل مجموعه‌ای از اصطلاحاً بلاک‌هایی است که برای ذخیره اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایی که در شبکه بلاک چین رخ می‌دهد استفاده می‌شود. هر یک از بلاک‌ها حاوی یک هدر منحصربه‌فرد است و هر بلاک ازاین‌قبیل با هش هدر بلاک خود به‌صورت جداگانه شناسایی می‌شود.
این بلاک‌ها لایه‌بندی می‌شوند؛ یکی روی دیگری که پایه آن بلوک پیدایش است و تا زمانی که به انتهای زنجیره بلاک رسیده و توالی کامل شود، ارتفاع می‌دهند. لایه‌ها و تاریخچه عمیق هر دنباله یکی از مواردی است که یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را بسیار ایمن می نماید.
  • بایننس کوین چیست :
ارز دیجیتال بایننس کوین به عنوان یک ارز دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوک بایننس چین و هم به عنوان ارز دیجیتال بومی و اختصاصی صرافی بایننس شناخته شده است. در ابتدا این آلت کوین با استفاده از زنجیره بلوک اتریوم و همچنین بر اساس استاندارد ERC-20  منتشر شد و بعد زنجیره بلوک اختصاصی خود را راه اندازی نمود.
  • بلوک پیدایش بایننس کوین
بایننس کوین ارز دیجیتالی است که توسط صرافی بایننس منتشر شده، و با نماد BNB معامله می‌شود. «بایننس اکسچینج» از ژوئن ۲۰۲۱،  به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است که بیش از ۱.۴ میلیون تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.
ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در سال ۲۰۱۷ هم‌زمان با پلتفرم صرافی بایننس به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی جمع‌آوری کمک مالی ایجاد شد. بایننس که در آن زمان یک استارت‌آپ بود، عرضه‌ی اولیه‌ی کوین (ICO) خود را راه‌اندازی کرد. سرمایه‌گذاران پول خود را با بایننس کوین مبادله کردند. هدف اصلی بایننس کوین بهره‌مندی از کاهش کمیسیون تراکنش‌های انجام‌شده در پلتفرم است. بایننس کوین از زمان پیدایش خود همواره سرمایه‌گذاران را جذب کرده و به رشد آن کمک کرده است.
این کوین در زمان راه‌اندازی، روی بلاکچین اتریوم با توکن ERC-20 مستقر شد، بلاک چینی که به دلیل تطبیق‌پذیری تحسین‌برانگیز است؛ اما بایننس کوین پس از مدتی به بلاکچین خود صرفی بایننس مهاجرت کرده است.
رمز ارز بایننس کوین در ابتدا به‌عنوان یک توکن کاربردی برای کارمزدهای معاملاتی صرافی بایننس با تخفیف ایجاد شد؛ اما در طول زمان کاربردهای آن به برنامه‌های متعددی از جمله پرداخت هزینه‌ي تراکنش (در زنجیره بایننس)، رزرو سفر، سرگرمی، خدمات آنلاین و خدمات مالی گسترش یافته است.
قیمت بایننس کوین (BNB) در ابتدای سال ۲۰۱۹، در عرض چند ماه از ۶ دلار به ۳۸ دلار افزایش یافت؛ در حالی که در آغاز سال ۲۰۲۰، این رمز ارز از ۱۵ دلار به ۲۵ دلار  (یعنی حدود ۶۶ درصد) افزایش قیمت داد.
ارزش بازار بایننس در زمان نگارش این مقاله به بیش از ۵۶ میلیارد دلار رسیده، و از نظر ارزش بازار تنها پس از ارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر قرار دارد.
بلوک پیدایش باینس کوین  برای اولین بار در 29 فروردین استخراج شده است.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه