بلوک پیدایش پولکادات

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در هر صرافی ارز دیجیتال از جمله سامانه تبادلات پارس بیت لیست شده و قابل معامله است. یکی از عبارت‌های متداولی که درباره ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین آنها به گوش ما آشنا است، بلاک آفرینش یا جنسیس بلاک است. حتما سوالات زیادی درباره این بلاک در ذهن شما هم نقش بسته است.
  • جنسیس بلاک چیست ؟
جنسیس بلاک یا بلوک پیدایش نامی است که برای اولین بلاک یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین استخراج شده است. یک بلاک چین شامل مجموعه‌ای از اصطلاحاً بلاک‌هایی است که برای ذخیره اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایی که در شبکه بلاک چین رخ می‌دهد استفاده می‌شود. هر یک از بلاک‌ها حاوی یک هدر منحصربه‌فرد است و هر بلاک ازاین‌قبیل با هش هدر بلاک خود به‌صورت جداگانه شناسایی می‌شود.
این بلاک‌ها لایه‌بندی می‌شوند؛ یکی روی دیگری که پایه آن بلوک پیدایش است و تا زمانی که به انتهای زنجیره بلاک رسیده و توالی کامل شود، ارتفاع می‌دهند. لایه‌ها و تاریخچه عمیق هر دنباله یکی از مواردی است که یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را بسیار ایمن می نماید.
  • پولکادات چیست ؟
پولکادات یک ارز دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوک برای پشتیبانی از چندین زنجیره در یک شبکه طراحی و هدف توسعه دهندگان این رمزارز غلبه بر مشکلی در فضای فعلی زنجیره بلوک ها می باشد.
  • بلوک پیدایش پولکادات ؟
پولکادات توسط شرکت پاریتی تکنالجیز (Parity Technologies) به رهبری گاوین وود و جوتا اشتاینر که هر دو مدیر سابق اتریوم بودند، ساخته شده است.
این پروژه همچنین توسط بنیاد  وب تریپشتیبانی می‌شود؛ این سازمان از نزدیک با شرکت پاریتی تکنالجیز همکاری می‌کند و علاوه بر تأمین بودجه و پشتیبانی در زمینه تحقیق نیز با پروژه پولکادات همکاری می‌کند.
پاریتی در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. در ابتدا این شرکت کار کردن بر روی نرم‌افزار گره (نود) برای اتریوم، به نام کلاینت پاریتی اتریوم، را آغاز کرد. این شرکت به تدریج پشتیبانی از آن پروژه را متوقف کرده و فعالیت خود را روی پولکادات و یک پروژه مرتبط با آن به نام ساب‌استریت (Substrate) متمرکز کرده است.
هنگامی که توسعه دهندگان اولین کد را در گیت هاب (Github) منتشر کردند طرح توسعه الگوریتم پولکادات در نوامبر ۲۰۱۷ آغاز شد.
این شرکت در اواسط سال ۲۰۱۸ دو اثبات مفهوم را راه‌اندازی کرد و اولین پاراچِین (parachain) پولکادات را در ژوئیه ۲۰۱۸ به کار گرفت. پولکادات در مِی ۲۰۲۰ در حالت «اولیه» راه‌اندازی شد و انتقال توکن در آگوست ۲۰۲۰ میسر شد.
پولکادات شبکه‌ای است که برای پیوند دادن نقاط با همه شبکه‌های دیگر طراحی شده است. این شبکه معمولاً به عنوان یک شبکه چند زنجیره‌ای شناخته می‌شود زیرا برخلاف شبکه‌هایی مانند بیت کوین که به تنهایی فعالیت می‌کنند می‌تواند به سایر شبکه‌ها بپیوندد.
بلوک پیدایش پولکادات برای اولین بار در 5 خرداد استخراج شده است.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه