بلوک پیدایش اتریوم

امروزه رمزارزهای زیادی در هر صرافی ارز دیجیتال از جمله سامانه تبادلات پارس بیت لیست شده و قابل معامله می باشد. یکی از عبارت‌ های متداولی که درباره ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین آنها به گوش ما آشنا می باشد، بلاک آفرینش یا جنسیس بلاک گفته می شود.

  • جنسیس بلاک چیست ؟

جنسیس بلاک یا بلوک پیدایش، نامی می باشد که برای اولین بلاک یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین استخراج شده است. یک بلاک چین شامل مجموعه‌ای از بلاک‌هایی می باشد که برای ذخیره اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایی که در شبکه بلاک چین رخ می‌دهد استفاده می‌شود. هر یک از بلاک‌ها حاوی یک هدر منحصربه‌فرد است و هر بلاک ازاین‌قبیل با هش هدر بلاک خود به‌ صورت جداگانه شناسایی می‌شود.

  • اتریوم چیست :

اتریوم یک سیستم مبتنی بر زنجیره بلوک منبع باز و غیرمتمرکز دارای توکن بومی و اختصاصی خود به نام اتر است که به توسعه دهندگان اجازه ایجاد، اجرای برنامه ها و قراد داد های هوشمند را در شبکه خود می دهد. بعد از بیت کوین، اتر دومین رمزارز بزرگ بازار ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار و زنجیره بلوک اتریوم هم یکی از پر استفاده ترین زنجیره بلوک های شناخته شده، است.

  • بلوک پیدایش اتریوم

پس از معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در سال 2008 به بازار مالی دیجیتال جهان، این بار جوانی روسی به نام ویتالیک بوترین با الهام از این ارز دیجیتال اقدام به خلق رمز ارزی با عنوان اتریوم ( Ethereum ) کرد که در نهایت در سال 2015 رسما فعالیت خود را در بازار ارز دیجیتال آغاز نمود.

در واقع هدف بوترین از خلق آتریوم eth این بود که شرایطی را فراهم نماید تا علاوه بر فعالیت های پولی دیجیتال تمامی فعالیت های مالی دیگر را نیز بتوان در بستر دیجیتالی و به صورت غیر متمرکز بدون وجود واسطه ها به انجام رساند.

بلوک پیدایش اتریوم برای اولین بار در 8 مرداد استخراج شده است.

  • اما شاید این سوال پیش بیاید که ارز دیجیتال اتریوم دقیقا چیست ؟ در این راستا در ادامه مطلب به ارائه مطالبی در رابطه با معرفی صفرتاصد ارز دیجیتال اتریوم، ویژگی های آتریوم eth، تفاوت این ارز با بیت کوین و نحوه عملکرد آن در بازار ارز دیجیتال  در سایت پارس بیت پرداخته شده است.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه