بلوک پیدایش کاردانو

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در هر صرافی ارز دیجیتال از جمله سامانه تبادلات پارس بیت لیست شده و قابل معامله است. یکی از عبارت‌های متداولی که درباره ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین آنها به گوش ما آشنا است، بلاک آفرینش یا جنسیس بلاک است. حتما سوالات زیادی درباره این بلاک در ذهن شما هم نقش بسته است.
  • جنسیس بلاک چیست ؟
جنسیس بلاک یا بلوک پیدایش نامی است که برای اولین بلاک یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین استخراج شده است. یک بلاک چین شامل مجموعه‌ای از اصطلاحاً بلاک‌هایی است که برای ذخیره اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایی که در شبکه بلاک چین رخ می‌دهد استفاده می‌شود. هر یک از بلاک‌ها حاوی یک هدر منحصربه‌فرد است و هر بلاک ازاین‌قبیل با هش هدر بلاک خود به‌صورت جداگانه شناسایی می‌شود.
این بلاک‌ها لایه‌بندی می‌شوند؛ یکی روی دیگری که پایه آن بلوک پیدایش است و تا زمانی که به انتهای زنجیره بلاک رسیده و توالی کامل شود، ارتفاع می‌دهند. لایه‌ها و تاریخچه عمیق هر دنباله یکی از مواردی است که یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را بسیار ایمن می نماید.
  • کاردانو چیست :
کاردانو یک سیستم مبتنی بر زنجیره بلوک می باشد که با هدف رفع مشکلات نسل‌های قبلی رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم راه‌اندازی شده است. ساختار و معماری آن امکان پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند را فراهم مینماید و همچنین باعث شده است که شبکه‌ای سازگارتر و مقیاس‌پذیرتر داشته باشد.
  • بلوک پیدایش بیت کوین
بنیان‌گذار کاردانو،‌ چارز هاسکینسون (Charles Hoskinson) است که خودش یکی از اعضای تیم اتریوم بوده است. سال ۲۰۱۵ پروژه کاردانو کلید خورد و به مدت دو سال به‌منظور یافتن راه حل‌هایی برای مشکلات اتریوم و بیت کوین، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. کاردانو توانست با ایجاد فرایندهای جدید در تاًیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک، مسائل مقیاس‌پذیری در بیت کوین و قراردادهای هوشمند در اتریوم را حل کند.
چارز هاسکینسون، بیت کوین را از نسل اول بلاک چین و اتریوم را از نسل دوم بلاک چین در نظر می‌گیرد. طبق عقیده‌ او، ما به یک نسل سومی از بلاک چین‌ها نیاز داریم که کاردانو این نیاز را برطرف می‌کند.
در حال حاضر سه بنیاد و شرکت زیر روی توسعه کاردانو کار می‌کنند:
The Cardano Foundation
IOHK
Emurgo
به جز شرکت‌های بالا، ده‌ها تیم دیگر به شکل جداگانه در حال کار بروی کد منبع‌باز کاردانو و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز روی آن هستند.
پس از دو سال تحقیق و آزمایش، در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۶ مهر ۹۶) شبکه اصلی کاردانو راه‌اندازی و کمی بعد ارز دیجیتال کاردانو (Ada) به فهرست بیترکس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آن زمان، اضافه شد.
بلوک پیدایش کاردانو برای اولین بار در 1 مهر استخراج شده است.

محصولات مرتبط



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه