انتقال 100 میلیون دلار توسط یک نهنگ قدیمی بیت‌کوین

طبق اطلاعات ارائه شده ازسوی مرورگر بلاک‌چین OKLink، آدرس کیف‌پول ایجاد شده در سال 2013 (1391) که به یک نهنگ بیت کوین تعلق دارد، اقدام به انتقال 5000 عدد BTC (معادل با 100 میلیون دلار) به صرافی کرکن (Kraken) کرده است. داده‌های موجود نشان می‌دهند که آخرین تراکنش انجام شده توسط این آدرس به ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) برمی‌گردد.

 نهنگ‌های قدیمی بیت‌کوین طی هفته‌های گذشته مجدد فعال شده‌ و شروع به جابه‌جایی حجم بسیار زیادی از رمز ارزهای خود کرده‌اند.

نتایج تحقیقات شرکت CryptoQuant گویای آن است که این عملکرد نشانۀ تشدید فشار فروش بر بازار بوده که باعث شده است هولدرهای بلندمدت دست به فروش دارایی‌های خود بزنند. این امر نباید موجب نگرانی افزایش حجم نقدینگی در صرافی‌های رمز ارز شود، زیرا چنین مبالغی همواره به صورت فرابورس به فروش خواهند رسید. همچنین ممکن است این نهنگ‌ها برای مدیریت بهتر دارایی‌ها تنها قصد دارند آن‌ها را بین چندین کیف‌پول دیگر توزیع کنند.

پس از آنکه زمستان بر بازار بیتکوین حاکم شد و تقریبا تمام رمز ارزها در ماه آگوست (مرداد 1401) عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند، بیت‌کوین در تلاش برای بازیابی سطوح پیشین قیمتی خود است. درحال حاضر قیمت هر واحد BTC برای شش فصل معاملاتی متوالی کمتر از 20 هزار دلار است.

رمز ارزهایی متعلق به دوران ساتوشی

هر زمان که مبالغ بزرگی از بیت‌کوین از کیف‌پول‌های قدیمی جابه‌جا می‌شود این احتمال وجود دارد که تراکنش‌ها مربوط به خالق اسرارآمیز آن یعنی ساتوشی ناکاموتو باشد. در ماه مارس (اسفند 1400) شاهد آن بودیم که کیف‌پولی مشابه تصمیم به جابه‌جایی 20 میلیون دلار از دارایی‌های مربوبط به سال 2010 (1388) گرفت.

با وجود تعدد تراکش‌هایی از این قبیل، نمی‌توان با قاطعیت گفت که این دارایی‌ها به ساتوشی افسانه‌ای تعلق دارد.

 

منبع: یوتودی


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه