آمادگی صرافی Bitfinex برای مرج اتریوم ، ارائه توکن‌های انشعابات محتمل بلاکچین

انتقال اتریوم ازپروتکل اجماع اثبات کار(pow) پروتکل اثبات سهام (pos) به (به‌روزرسانی مرج اتریوم) که اتریوم را 99.95 درصد مقیاس‌پذیرتر و سازگار با محیط زیست می‌کند تقریباً به پایان رسیده است، اما هنوز سؤالات بی‌پاسخی در مورد آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد وجود دارد.

قابل توجه‌ترین آن‌ها این سؤال است: آیا ماینرهای فعلی اتریوم، شبکه را به یک بلاکچین جداگانه که همچنان از PoW استفاده می کند، منشعب خواهند کرد؟

صرافی کریپتو Bitfinex برای همه احتمالات آماده است.

امروز، این شرکت از راه‌اندازی به اصطلاح توکن‌های تقسیم زنجیره اتریوم (CST) خبر داد. توکن‌های CST جدید ETHW (نماینده اتریوم در بلاک چین PoW اتریوم) و ETHS (نماینده اتریوم در PoS) نام دارند.

توکن‌های CST در 31 دسامبر 2022 منقضی می‌شوند. اما تا آن زمان، مشتریان می‌توانند آن‌ها را از طریق بخش مدیریت توکن Bitfinex ایجاد کنند. هنگامی که CST ها تولید شدند، ETH از کیف پول کاربر کسر می‌شود و معادل ETHS و ETHW در یک فرآیند کاملاً برگشت‌پذیر به کیف پول مشتقات آن‌ها اعتبار داده می‌شود.

فورک‌ اتریوم پس از مرج

دوازده روز پیش، اتریوم آخرین شبکه آزمایشی برای رسیدن به به‌روزرسانی مرج را با موفقیت راه‌اندازی کرد. گورلی، سومین و آخرین شبکه آزمایشی شبکه، با موفقیت به الگوریتم اجماع PoS منتقل شد.

اکنون، در حالی که ظاهراً کمتر از یک ماه به این رویداد بزرگ باقی مانده است، احتمال ایجاد فورک PoW توسط ماینرهای اتریوم پررنگ‌تر می‌شود.

سه‌شنبه هفته گذشته، صرافی سنگاپوری Bitrue توکن ETHW خود را برای پشتیبانی از هر نسخه PoW اتریوم اعلام کرد. Bitrue همچنین یک توکن ETHS ایجاد می‌کند که نشان‌دهنده اتریوم جدید PoS پس از ادغام است.
در هفته‌های اخیر، سایر صرافی‌های رمزنگاری—از جمله پلونئیکس، هوآبی و بیت‌مکس جاستین سان—همگی محصولات مالی وابسته به ETHW را راه‌اندازی کرده‌اند. بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم، پشتیبانی از ETHW را رد نکرده است.

با این حال، سایر شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله سیرکل و تتر (به ترتیب ارائه‌کنندگان دو استیبل کوین، USDC و USDT)، از حمایت از ETHW به هر شکلی خودداری کرده‌اند.

توکن ETHW پلونئیکس با انتشار در ابتدای ماه سر و صدای زیادی به خود جلب کرد، اگرچه از آن زمان تاکنون بیش از 62 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در حال حاضر این توکن حدود 51 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته 6 درصد افزایش داشته است. در مقایسه، اتریوم در این هفته 13 درصد کاهش یافته است.

منبع: دیکریپت


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه