معرفی ارز دیجیتال فانتوم

مقدمه :

 می‌توان بلاکچین را دنیایی بی انتها دانست در چند سال گذشته، محبوبیت رمزارز ها دنیا به خصوص ایران  به‌ یک‌ باره چندین برابر شد و در ما شاهد بحث و گفتگوی مردم مختلف در هر نقطه‌ای از این کره خاکی درباره پیدایش و اتفاق های این رمزارز ها هستیم . هر چه قدر بیشتر رمزارز ها را بررسی می‌کنیم جذابیتهای بلاک چین آن بیشتر نمایش داده می‌شود یکی دیگر از این رمزارز ها  که در سال 2018 محبوب شده است میتوان به فانتوم اشاره کرد. رمزارزی که در واقع اصلی‌ترین جاذبه بلاک‌ چین برای مردم، چگونگی تنظیم و استفاده از قراردادهای هوشمند آن‌ها در راستای ایجاد DAPP ها، کسب اعتماد و راه‌حل‌های مالی است و با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد سعی در حل مشکلات بلاکچین نسل قدیم را دارد.  مجموعه پارس بیت در این مقاله سعی کرده است که اطلاعات دقیق و به روزی درباره این رمزارز محبوب ارائه کرده است .

پارس بیتی عزیز در خواندن این مقاله همراه ما باشید .

 

 

 

رمزارز فانتوم چیست ؟

این رمزارز به نام فانتوم توکن ftm  یکی از مهم‌ترین و پیشرفته ‌ترین راهکارهای حوزه قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد و برای پیاده‌ سازی و استقرار دارایی‌های دیجیتال و DApps یا برنامه‌های غیرمتمرکز وارد بازار رمزارز شده است.

بنیاد فانتوم که بر عرضه محصولات فانتوم نظارت دارد در ابتدا در سال 2018 با راه اندازی OPERA اپرا شبکه اصلی فانتوم در دسامبر 2019 ایجاد شد.

فانتوم به کمک فناوری نوآورانه خود به دنبال ارائه راهکاری مؤثر و کاربردی برای حل سه‌گانه مشکلات فناوری بلاک‌چین یعنی مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی است.پرداخت‌های روزانه، انتقال داده یا سایر فعالیت‌هایی که مشاغل با شکل‌های امروزی خود با آن‌ها مواجه هستند، نیاز به بستری با سرعت و ایمنی بالای انجام معاملات دارند. اما فانتوم قصد دارد مشکلات مربوط به پلتفرم های قرارداد هوشمند به ویژه سرعت تراکنش را که توسعه دهندگان می گویند آن را به کمتر از دو ثانیه کاهش داده اند حل کند.این مؤلفه‌ها به عنوان «معضل سه گانه بلاکچین» نیز شناخته می‌شوند.

پلتفرم رمزارز فانتوم با هدف حل این مشکل توسعه داده شده است. سازوکار اجماع پرسرعت فانتوم به نام Lachesis، امکان فعالیت با سرعت بی‌سابقه‌ای را برای دارایی‌های دیجیتال فراهم می‌کند و پیشرفت‌های چشمگیری را نسبت به سیستم‌های دیگر ارائه می‌دهد.

معنای هرکدام از این ویژگیهای رمزارز فانتوم به صورت جدا گانه :

سرعت:  شبکه فانتوم، تراکنش‌ها را به‌صورت میانگین تنها در یک ثانیه پردازش و نهایی می‌کند.

مقیاس‌پذیری: فانتوم قادر است که هزاران تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند.

امنیت:  مکانیسم اجماع فانتوم لاچسیس (Lachesis) نام دارد و به‌نحوی طراحی شده که امنیت فوق‌العاده‌ای را برای شبکه‌های همتابه‌همتا فراهم می‌کند. همچنین عملکرد شبکه فانتوم بر اساس نهایی‌سازی مطلق (Absolute Finality) است. یعنی بر خلاف شبکه‌هایی که تراکنش‌ها را بر اساس اصل نهایی‌سازی احتمالی (Probabilistic Finality) تایید می‌کنند، تراکنش‌های فانتوم برگشت نمی‌خورند.

Abft چیست؟

این الگوریتم بالاترین استاندارد الگوریتم اجماع است. چراکه این الگوریتم به راحتی سه گانه غیرممکن بلاکچین را حل می کند! بنابراین اگر به دنبال پلتفرمی هستید که راه حل مشکلات بلاکچین باشد، رمزارز فانتوم Fantom بهترین گزینه است.

پشتیبانی از قراردادهای هوشمند:

شبکه فانتوم کاملاً با شبکه اتریوم سازگاری دارد و از قراردادهای هوشمند مستقر در این شبکه پشتیبانی می‌کند.

عرضه الگوریتم اجماع به‌عنوان محصول:

با استفاده از مکانیسم اجماع لاچسیس می‌توان هرگونه دفتر کل توزیع‌‌شده عمومی و خصوصی را با استفاده از ماشین مجازی اتریوم یا SDK پروتکل کازموس ساخت و راه‌اندازی کرد.

هدف اصلی رمزارز فانتوم، این است که زیرساخت‌هایی ایجاد کند تا در آینده توکن FTM  تمامی جنبه‌های زندگی از جمله پرداخت‌های دیجیتالی تا هویت و سوابق پزشکی را در مقیاس جهانی امکان‌پذیر کند. مردم بتوانند از آخرین تکنولوژی‌ها برای بهبود کیفیت زندگی خود استفاده کنند.

اما امنیت، مقیاس‌پذیری (سرعت) و غیرمتمرکزسازی سه شرط اساسی برای ایجاد شبکه بلاکچینی کارآمد هستند. برآوردن این سه شرط به‌صورت همزمان بدون قربانی ساختن یکی از این اصول در ازای به‌دست آوردن دیگری ممکن نیست. مثلاً شبکه بیت کوین به‌خاطر مکانیسم اجماع آن بسیار امن و همچنین غیرمتمرکز است اما سرعت پردازش تراکنش‌ها در آن بسیار پایین است.

 به عنوان مثال، بیت کوین بر غیرمتمرکزسازی و امنیت متمرکز است. این امر باعث می‌شود که این ارز دیجیتال برای تراکنش‌هایی که نیاز به تأیید سریع دارد -مانند پرداخت‌ها و تراکنش‌های روزمره، انتقال داده‌ها و مبادله دارایی- چندان مناسب نباشد. به ویژه، سیستم‌های مالی قدیمی، از فرآیندهایی که در بک اند (back-end) اتفاق می‌افتند تا راه‌حل‌های در ارتباط با مشتری، به توان عملیاتی و سرعت بالا نیاز دارند. غیرمتمرکزسازی این خدمات در مناسب‌ترین مقیاس، ضمن ارائه امنیت بالا، چالشی برای کل صنعت بلاکچین به شمار می‌رود.

DAG در ارز فانتوم چیست ؟

اصطلاح DAG مخفف عبارت «Directed Acyclic Graph» به معنی «گراف جهت‌دار غیرمدور» است. بسیاری از فعالان  مفهوم DAG را در اتباط با بلاک چین تعریف می‌کنند اما این دو روش تفاوت عمده‌ای باهم دارند. در واقع می‌توان گفت «بلاک چین» و «دگ» هرکدام روشی برای ثبت اطلاعات به صورت غیرمتمرکز هستند که با روش مخصوص خود فعالیت می‌کنند.

برای درک ساختار گراف جهت‌دار غیرمدور ابتدا با گراف مدور بدون جهت آشنا می‌شویم. شکل زیر نشان‌دهنده یک گراف با مجموعه‌ای از نودها (رأس‌ها) و مسیرهای بین آن‌ها (یال) است. در این ساختار اطلاعات می‌توانند از یک نود توسط مجموعه‌ای از یال‌ها به نود دیگر ارسال شوند. در این حالت راه‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات از یک نود به نودهای دیگر و در نهایت برگشت اطلاعات به نود اولیه وجود دارد. اگر این چرخش به گونه‌ای باشد که از هیچ دو نودی دوبار اطلاعات عبور نکند، گراف را مدور می‌گویند. در این شکل می‌توان چند گراف مدور تصور کرد.

حال اگر در یک گراف چرخه‌ وجود نداشته باشد در این صورت به آن گراف غیرمدور گفته می‌شود. در گراف غیرمدور اطلاعات با عبور از مجموعه‌ای از نودها می‌تواند به نودهای جدید برسید اما امکان برگشت اطلاعات به نودهای اولیه بدون عبور دوباره از نودهای در مسیر امکان‌پذیر نیست. بلاک چین نیز مجموعه‌ای از بلاک‌های اطلاعاتی متصل به هم است که امکان برگشت به عقب در آن وجود ندارد. این مساله نشان می‌دهد که امکان استفاده از گراف غیرمدور برای انتقال و نگهداری اطلاعات به صورت امن در یک دفتر کل توزیع شده وجود دارد. حال اگر به هر یک از یال‌ها جهت مشخصی تخصیص دهیم به گونه‌ای که اطمینان حاصل شود هیچ گرهی به گره‌های دیگر در سری خود متصل نمی‌شود در این صوت گراف جهت‌دار غیرمدور یا همان DAG ایجاد می‌شود که مشابه یک خیابان یک طرفه برای انتقال اطلاعات عمل می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از یک گراف جهت‌دار غیرمدور را مشاهده کنید.

شبکه اختصاصی ارز دیجیتال فانتوم  :

همانطور که در قسمت قبلی این مطلب بیان نمودیم، رمزارز بومی پلتفرم فانتوم توکن(FTM) است. در حال حاضر، سه نوع  توکن شبکه اختصاصی ارز دیجیتال فانتوم FTM در بازار وجود دارد:

Opera FTM  :  توکن مورد استفاده در شبکه اصلی Opera Chain مخصوص فانتوم

ERC-20  : توکن سازگار با شبکه اتریوم

 BEP-2  :  توکن سازگار با شبکه بایننس

همانطور که اشاره شد، توکن ERC-20 با اتریوم سازگار است اما نمی توان در Opera استفاده کرد. توکن FTM یک دارایی چند منظوره است که نقش حیاتی و ویژه در اکوسیستم فانتوم دارد.

معماری FTM دارای پروتکل به سه لایه است که هر لایه مسئولیت های مختلفی را بر عهده دارد. این لایه های Opera Core Layer ، لایه Opera Ware و لایه Application هستند. بیایید نگاهی عمیق تر به هر یک از این لایه ها و آنچه که آنها برای پروتکل Fantom به طور کلی انجام می دهند، بررسی کنیم.

برای درک بهتر این موضوع، تصور کنید تعدادی ماشین، در یک جاده معمولی در حال حرکت هستند. مسلما با زیاد شدن تعداد ماشین‌ها، بی‌نظمی بیشتری هم در این جاده ایجاد می‌شود. اگر سقف مُجازی برای گنجایش این جاده در نظر نگیریم، نهایتاً کار به جایی خواهد رسید که جاده قفل شده، راه بسته می‌شود و دیگر هیچ اتومبیلی قادر به حرکت نخواهد بود. در این وضعیت، جاده‌ای که با هدف ایجاد بستری مناسب برای رفت و آمد اتومبیل‌ها ساخته شده است، کارایی خود را از دست می‌دهد.

برای رفع این مشکل چه کاری می توانیم انجام دهیم؟همانطور که می‌دانید در شاه راه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردارند، برای حمل و نقل بهتر، منظم‌تر و سریعتر، به جای یک جاده ساده، از اتوبان‌های چند بانده استفاده می‌شود. به‌این صورت ماشین‌های مختلف بدون این‌که برای هم ترافیک ایجاد کنند، می‌توانند کاملا منظم و با سرعتی بالا به مسیر خود ادامه دهند. راهکار و شبکه منحصر به فرد فانتوم با روشی شبیه به این، می‌تواند موجب بالا بردن سرعت و مقیاس‌پذیری برای هر توکن و برنامه غیرمتمرکز شود.

شاید برای یک بلاکچین معمولی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند، شبکه‌ای با ساختار قدیمی‌ که بیشتر بر روی امنیت و غیرمتمرکز بودن تکیه دارد، جوابگو باشد. اما بلاکچین‌هایی مثل اتریوم که امکان ایجاد ارزهای دیگر، برنامه‌ها و خدمات غیرمتمرکز زیادی را بر روی شبکه خود دارند، در صورتی که از فناوری‌های مناسب برای افزایش مقیاس‌پذیری (قابلیت رشد یک شبکه، همراه با حفظ نظم حاکم بر آن) استفاده نکنند، محکوم به فنا هستند.فانتوم مانند یک اتوبان عمل می‌کند. اتوبانی مجازی که به هر برنامه جدیدی که بر روی زیرساختش جریان دارد، یک باند منحصر به فرد واگذار می‌کند.

علاوه بر توضیحات بالا، بلاکچین اپرا با ماشین مجازی اتریوم Ethereum Virtual Machine سازگار است و از تمامی زبان‌های برنامه نویسی که اتریوم برای انجام قراردادهای هوشمند به کار می‌گیرد پشتیبانی می‌کند.

سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه فانتوم :

در یک هواپیمای جنگی، موتور هواپیما، مهمترین عامل موثر بر سرعت است. در بلاکچین فانتوم نیز الگوریتم اجماع، حکم موتور هواپیما را دارد و موجب سرعت بالای شبکه می‌شود. طبق آنچه در سایت رسمی رمزارز  فانتوم گفته شده، الگوریتم اجماع لاکسیس، می‌تواند هر تراکنش را در عرض 1 الی 2 ثانیه تایید و ثبت کند.

برخی آزمایش‌ها نشان داده، سرعت عملکرد نودها در Opera chain، می تواند به  10هزار TPS تراکنش در ثانیه برسد.

بنیان گذاران و تیم رمزارز فانتوم Fantom :

پلتفرم فانتوم توسط یک دانشمند کامپیوتر یعنی دکتر Ahn Byung lk ایجاد شده است؛ که اهل کرده جنوبی می باشد. مدیرعامل شرکت فانتوم Michael Kong است. تیم فانتوم شامل مهندسان ، محققان و دانشمندان است که از این نظر متوجه می شویم فانتوم از تیم قدرتمندی ساخته شده است

فانتوم چگونه کار می کند؟

همانطور که اشاره کردیم فانتوم یک راه حل برای مشکلات بلاکچین است که تمام ویژگی های عدم تمرکز، امنیت و مقیاس پذیری را ارائه می کند و به آن کمک کرده تا در مقایسه با سیستم عامل های بلاکچین دیگر مانند اتریوم 2 Ethereum 2.0، سولانا Solana و کاردانو Cardano متمایز شود.

به صورت خلاصه عملکرد فانتوم به صورت کلی چهارکلید اصلی دارد:

مدولار بودن : اصل مدولار بودن فانتوم با استفاده از همان Lachesis فعال می شود. درواقع Lachesis یک لایه بلاکچین جدا شده و انعطاف پذیر می باشد که توانایی اتصال به هر دفتر کل توزیع شده را دارد. این ویژگی فانتوم موجب شده توسعه دهندگان بتوانند تنها در مدت کوتاهی Dapp های مبتنی بر شبکه اتریوم خود را روی شبکه اصلی Fantom Opera انتقال بدهند که همین مورد موجب شده پتانسیل آن بالا رفته و هزینه ها در این پلتفرم کاهش یابد.

فانتوم اپرا Fantom Opera یک محیط با امنیت و سرعت بالاست که به توسعه دهندگان مجوز ایجاد dapp ها را می دهد. منبع باز است و توسط الگوریتم اجماع abft طراحی شده است. که این محیط با ماشین مجازی اتریوم Evm سازگار بوده و از قرارداد های هوشمند به صورت کامل پشتیبانی می کند و آن ها را به صورت solidity ارائه می کند

مقیاس پذیری : فانتوم مدعی است که پلتفرم آن استقلال هریک از شبکه های مجهز به بلاکچین را ضمانت می کند. این مقیاس گذاری در عملکرد شبکه ها بدون نگرانی بابت شلوغی شبکه کمک می کند.

همانطور که می دانید شلوغی شبکه بزرگترین دلیلی است که موجب شد کارمزد اتریوم بالا برود چراکه اتریوم نتوانست مقیاس بندی کند. هرچند که اتریوم 2 صرفا برای حل این مشکل به میدان آمده و درحال اصلاح این مشکل است.

به عبارت دیگر، برنامه های غیرمتمرکزی که بر روی شبکه اتریوم پیاده سازی شده اند، همگی تحت تاثیر این هزینه بالای کارمزد و سرعت پایین شبکه قرار می گیرند. اما فانتوم با دادن بلاکچین مستقل به هریک از این برنامه های غیرمتمرکز مشکل مقیاس پذیری را حل کرد. مثل اینکه هر برنامه دارای رایانه مختص به خود است!

و میتوان به امنیت و متن باز بودن ان هم  نگاه کرد

استفاده از مکانیسم اثبات سهام :

همانطور که می‌دانید بیت کوین با استفاده از روش اجماع اثبات کار به استخراج و تایید تراکنش‌ها می‌پردازد که این روش علاوه بر مصرف بالای انرژی، امنیت شبکه را نیز به طور محسوس کاهش می‌دهد. اتریوم نیز مشابه بیت کوین از روش اثبات کار در شبکه خود استفاده می‌کند.

اما Fantom بر خلاف بیت کوین و اتریوم بر مکانیزم اجماع اثبات سهام متکی است که این رویکرد، علاوه بر کاهش صدمات زیست محیطی، منجر به افزایش امنیت شبکه می‌شود.

یکی از جذابیت های فانتوم میتوان به  سرعت تراکنش بالا و کارمزد نزدیک به صفر آن اشاره کرد می‌تواند هزاران تراکنش موجود در شبکه را در کسری از ثانیه انجام دهد و به گزارش بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر حوزه کریپتوکارنسی، یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های بلاکچینی بازار است. همچنین کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه چیزی نزدیک به صفر است که این امر فانتوم را به رقیب اصلی اتریوم بدل کرده است.

پروژه‌های جذاب فانتوم :

هایپر جامپ : پروژه Hyper Jump یک پلتفرم قرارداد هوشمند برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای و یکی از پروژه‌های جذاب است که از سیستم  اعطای پاداش رمزارز به بازیکنان بهره می‌برد.

گایست فایننس  : یک بازار اعطا و دریافت وام در بستر فانتوم است، جایی که سپرده‌گذاران می‌توانند با ارائه نقدینگی لازم  سود کسب کنند. این پروژه در ۶ اکتبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی و با استقبال عموم مواجه گردید. در پی راه‌اندازی این پروژه، توکن بومی FTM رشد ۳۶ درصدی را تجربه کرد.

بیفی فایننس  :  یک پلتفرم بهینه‌ساز چند زنجیره‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با هلد کردن توکن‌های خود به سود برسند. پروتکل Beefy Finance شامل استخرهای نقدینگی و امکان استخراج رمزارز است. شریک اصلی بیفی بایننس کیف پول معتبر تراست ولت است.

تراولا (Travala)  :  با استفاده ار فناوری بلاکچین فانتوم، یکی از پلتفرم‌های محبوب برای عاشقان سفر است. در این پلتفرم بیش از ۳ هزار گزینه از جمله انواع هتل، تور‌های گردشگری و سایر موارد مرتبط با سفر برای کاربران وجود دارد.

رقبای فانتوم :

Fantom با هدف بهبود نواقص اتریوم به بازار آمد و مسلماً این شبکه را رقیب اصلی خود می‌داند. اتریوم با وجود ایرادات بسیار از جمله کارمزد تراکنش‌های بالا، همچنان دومین رمزارز محبوب بازار است و با ارایه اتریوم ۲ سعی در بهبود نواقص خود دارد. اما رقبای دیگری نیز دارد.

  • کاردانو (ADA) که از آن به عنوان اتریوم دوم یاد می‌شود جایگاه بسیار بهتری در بازار نسبت به فانتوم دارد.
  • شبکه سولانا نیز یکی دیگر از رقبای اصلی است. سولانا با قابلیت اجرای پنج هزار تراکنش در هر ثانیه، شبکه‌ای به مراتب سریع‌تر است.

کیف پول های رمزارز فانتوم  :

به منظور ذخیره سازی توکن ERC-20 فانتوم می توانید از کیف پول هایی که قابلیت پشتیبانی از توکن های ERC-20 را دارند، استفاده نمایید و به سرمایه گذاری بپردازید. شما می توانید رمز‌ارز فانتوم را در کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری و یا تحت وب که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند، ذخیره نمایید که در ادامه ۴ مورد از کیف پول های فانتوم را برای شما قرار داده‌ایم:

  • کیف پول سخت افزاری Ledger وTrezor : یکی از بهترین مکان ها برای ذخیره فانتوم، کیف پول های سخت افزاری لجر یا ترزور می‌باشند. کیف پول های سخت افزاری از تکنیک‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته بهره می‌گیرند تا وجوه شما را در امنیت کامل نگهداری کنند. کیف پول های سخت افزاری این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که حتی در صورت دزدیده شدن، خراب شدن کیف پول وجوه خود را از طریق یک عبارات بازیابی ۱۲ یا ۲۴ تایی بازیابی نمایند.
  • کیف پول تراست والت مورد حمایت بایننس است و یکی از پرطرفدارترین کیف پول ها در میان کاربران و سرمایه گذاران به شمار می رود، لذا این کیف پول مکانی عالی برای ذخیره سازی فانتوم محسوب می شود. کیف پول موبایلی تراست برای سیستم عامل های اندروید و Ios ارائه شده است.
  • کیف پول MyEtherWallet : کیف پول مای اتر از جمله کیف پول های تحت وب به حساب می آید که کاربران می توانند تمام توکن های ERC-20 از جمله فانتوم را بدون نیاز به بارگیری هر گونه نرم افزار، در بلاکچین اتریوم ذخیره نمایند.
  • کیف پول Atomic : کیف پول اتمیک یک کیف پول چند پلتفرمی می باشد که با Ios و اندروید سازگاری دارد و همچنین نسخه دستکتاپ این کیف پول در دسترس است. علاوه بر ارز دیجیتال فانتوم، کیف پول اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز و توکن های ERC-20 نیز پشتیبانی می نماید.

پارس بیتی عزیز به دلیل در خواست شما عزیزان هم اکنون میتوانید کیف پول لجر نانو اس و ایکس و سیف پل همراه با گارانتی و ضمانت اصالت کالا با بهترین قیمت از پارس بیت تهیه نمایید و دیگر نگران امنیت نگهداری دارایی های خود نباشید

سوالات متداول :

رمزارز فانتوم چیست؟

رمز ارز فانتوم یکی از سرمایه‌های دیجیتالی است که می‌توان از آن برای انجام تراکنش‌های خاصی در بلاکچین فانتوم استفاده کرد. همچنین از این ارز دیجیتال می‌توان برای تریدینگ سایر رمزارزها استفاده کرد. درواقع فانتوم ارزی است که در بلاکچین اختصاصی خود می‌تواند با سرعتی خیره‌کننده تراکنش‌ها را پشتیبانی کند.

آیا استخراج رمزارز فانتوم امکان‌پذیر است؟

رمزارز فانتوم قابلیت استخراج ندارد و تنها از طریق تریدینگ یا خرید قابل دست‌یابی است.

بهترین کیف پول رمزارز فانتوم چیست؟

رمزارز فانتوم یکی از رمزارز است که کیف پول‌های زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند. همچنین فانتوم رمزارزی است که امنیت خوبی دارد و در هردو نوع کیف پول (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) با خیال راحت قابل‌نگهداری است. اما بهترین گزینه‌ها برای نگهداری رمز ارز فانتوم، لجر و ترزور به عنوان کیف پول‌های سخت‌افزاری و Fantom fWallet و تراست به عنوان کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند.

جمع بندی :

با توجه به ویژگی‌های بیان‌شده از این ارز و افق پیشروی آن، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری و استکینگ در رمزارز فانتوم دارای آینده خوبی است. همچنین رشد این ارز و نماد اختصاصی آن در رتبه‌بندی برترین ارزهای دیجیتال و ورود حوزه به 100 ارز برتر در کمتر از 5 سال، خود گواهی دیگر بر پیشرفت عظیم این پروژه در بازارهای مالی و تجارت ارزهای دیجیتال است.

هدف نهایی این مجموعه نفوذ به تمام دنیا از طریق ایجاد یک اکوسیستم قدرتمند در صنعت بلاکچین است. اکوسیستمی که بتواند با نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید خود، نیازهای روز بشر را سریع‌تر و کارآمدتر پاسخ دهد و ارتباطات را در سراسر جهان تسهیل کند. این انقلاب بزرگ در صورت تحقق، از پرداخت‌های آنی و سراسری، اقتصاد تمام دیجیتالی، احراز هویت و شناسایی، اینترنت سراسری و جهانی تا تمام جنبه‌های زندگی روزمره جوامع بشری نفوذ خواهد کرد.در صورت تحقق اهداف بزرگ بلاکچین فانتوم، رمزارز  فانتوم یکی از قدرتمندترین سرمایه‌های دیجیتالی در بازار خواهد بود که به غیر از معاملات عظیمی که با آن انجام می‌گیرد، بسیاری از نیازهای اقتصادی و اجتماعی را پاسخ خواهد داد. اما تمام این گفته‌ها منوط به پیروزی پروژه یادشده است و در صورت شکست یا نوآوری سایر بلاکچین‌ها یا ظهور شبکه‌های جدیدی که سریع‌تر چنین اهدافی را محقق کنند، آینده نامعلومی در انتظار این رمزارز نوپا خواهد بود.



دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه