سوئیس دارایی‌های کریپتوی متعلق به روسیه را مسدود می‌کند

طبق گزارش منتشر شده ازسوی Financial Times، دولت سوئیس طی طرحی تصمیم به مسدودسازی دارایی‌های رمز ارز شهروندان و مشاغل روسیه در خاک خود را گرفته است. این اقدام هم‌راستا با تحریم‌های فعلی اتحادیه‌ی اروپا درپاسخ به درگیری نظامی روسیه و اوکراین وضع شده است.

Guy Parmelin، وزیر دارایی سوئیس، اظهار داشت که طی هفته‌ی گذشته دارایی‌های بانکی و اموال فیزیکی 223 شخص روس ازجمله هیات دولت این کشور توسط سوئیس توقیف و مسدود شده است. ممنوعیت برداشت وجوه کریپتو جریمه‌ی دیگری است که علاوه‌بر قوانین تحریمی اتحادیه اروپا اعمال شده است.

به‌نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی سوئیس، مسدودسازی دارایی‌های دیجیتال گامی ضروری برای حفظ یکپارچگی صنعت بلاک‌چین تلقی می‌شود. براساس گزارش شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز سوئیسی CV VC، تا ماه سامبر 2021 تقریبا 1128 شرکت فناوری بلاک‌چین در سوئیس و کشورهای‌ همسایه ازقبیل لیختن‌اشتاین تاسیس و مستقر شده‌اند.

اتحادیه‌ی اروپا روز چهارشنبه‌ی پیش بیان داشت که قصد دارد مانع از این شود که کشور روسیه به‌کمک رمز ارزها تحریم‌های اقتصادی وضع شده‌ را دور بزند. Bruno Le Maire، وزیر دارایی فرانسه گفت:

«ما درحال بررسی تدابیری هستیم که استفاده از رمز ارزها و این کلاس گسترده از دارایی‌ها را برای دور زدن تحریم‌های وضع‌شده از سوی 27 کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا محدود سازیم.»

باتوجه به درخواست‌هایی که به دو صرافی بزرگ بایننس و Coinbase برای مسدودسازی دارایی شهروندان روسیه شده است، می‌توان به جهانی بودن ماهیت این دارایی‌ها پی برد. شاید یک صرافی بتواند دسترسی به دارایی‌های مذکور را محدود یا غیرممکن سازد، اما توقیف رمز ارزهایی که در کیف‌پول‌های سرد و غیرامانی نگهداری می‌شوند بسیار پیچیده و چالش‌برانگیز خواهد بود.

وزیر دارایی فرانسه در پایان گفت:

«شناسایی افرادی که کلیدهای شخصی کیف‌پول کریپتوی خود را دراختیار داشته باشند تقریبا غیرممکن است. اما اگر بخواهند از خدماتی همچون صرافی‌ها، صندوق‌های وام‌دهی و غیره استفاده کنند، می‌توانیم آنها را رهگیری و توقیف کنیم.»

منبع: دیکریپت


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه