هشدار پیتر برنت درخصوص احتمال اصلاحات‌ طولانی بیت‌کوین

پیتر برنت (Peter Brandt)، تریدر معروف و کهنه‌کار، با اعلام آنکه بیت‌کوین زمان زیادی نیاز دارد تا بتواند مجددا به یک اوج قیمت تاریخی (ATH) دیگر دست یابد، درخصوص اصلاحات قیمتی طولانی این دارایی دیجیتال برتر هشدار داد. برنت که از سال 1975 در بازارهای معاملات آتی و بورس فارکس مشغول فعالیت بوده است، نمودار‌خوان بسیار ماهری بوده و کتابی با‌عنوان «Factor Report» نیز منتشر کرده است.

وی همواره از هواداران بیت‌کوین که بی‌توجه به رفتارقیمتی از آن طرفداری می‌کنند، انتقاد کرده است. برنت با انتشار توئیتی نوشت:

«هوادارانی که بی‌وقفه از اوج‌گیری قیمت بیت‌کوین حمایت می‌کنند آسیب بزرگی به سرمایه‌گذاران وارد خواهند کرد. در شرایطی که با اصلاحات طولانی مواجه هستیم بهتر است آستانه‌ی بردباری خود را افزایش داده و از تبليغ‌هاى تجارتى‌ هیجانی پرهیز کرد.»

هشدار پیتر برنت درخصوص احتمال اصلاحات‌ طولانی بیت‌کوین

ارزش هرواحد از بیت‌کوین در 9 نوامبر سال پیش به اوج تاریخی 68892 دلاری رسید، اما از آن زمان تاکنون این رمز ارز با 42% کاهش قیمت مواجه شده و درهنگام نگارش این خبر حدودا 38,257 دلار معامله می‌شود.

باآنکه برنت زمان مشخصی را برای تصاحب مجدد جایگاه قیمتی پیشین بیت‌کوین ارائه نکرده است، اما یادآور شد که هرگز در یک دارایی بازنده مجدد سرمایه‌گذاری نکنید.

براساس نظر گروهی از متخصصان فینتک سایت مالی «Finder.com»، اوج قیمتی بیت‌کوین در سال جاری 94 هزار دلار خواهد بود. این مختصصان ارزش هرواحد از این رمز ارز را تا پایان سال 2025 و 2030 به‌ترتیب 192800 و 406400 هزار دلار پیش‌بینی نموده‌اند.

بانک جهانی Goldman Sachs نیز به‌تازگی هشداری درباره‌ی آسیب‌پذیری قیمت بیت‌کوین نسبت به نرخ بهره‌ی روبه‌ افزایش فدرال رزرو صادر کرد. UBS، بزرگترین بانک سوئیس، نیز ماه‌های پیش‌رو را رکود بازار کریپتو نامیده است. بانک جهانی JPMorgan هم علی‌رغم اعلام سطح قیمتی بلندمدت 150 هزار دلاری برای بیت‌کوین، ارزش منصفانه‌ی آن را تنها 38 هزار دلار تخمین زده است.

منبع: news.bitcoin


دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه